Pozor na převody 1:5 (beami trade)

asi měsíc používání mi přinesl dnes v kroužku "ovoce" v podobě ukroceného hřídele hnacího kola !Tigr jako každou naši schůzku absolvoval výjezd do 35.st. kopce, a před dosažením vrcholu jsem taky vyvrcholil...

Začal se stáčet vlevo a vypadlo levé hnací kolo i s kusem hřídele..Ihned bylo jasno proč. Čank ajšci, namísto, aby hřídel fixovali hřídel proti posuvu aspoň jemným zápichem na segrovku, vše řeší mamutím kroužkem do hřídele, v němž je trojka díra a sahá až za poloměr hřídele, čímž drasticky ubere materiál už v tak dost tenkém hřídeli, který je navíc z mosazi, takže z bláta..To origin.převody s blátovými koly měli hřídele bez děr, ale s nalisovanými koly, takže se nemusela jistit a neustále dotahovat, protože v mosazném těle se červík po čase vyžvykoval a zvětšoval díru, čímž oslaboval pevnost..Takže mohu li poradit, po koupi okamžitě vyjmout, udělat výkres a nechat utočit z oceli a místo veškerých děr, v místě, kde bude červík, tak ten vyměnit za krátký šroubek s válcovou hlavou na klas.šroubovák. Na hřídeli místo děr vypilovat jehl.pilníkem mělké plošky

. Výhody budou zřejmé, navíc ocelový závit snese větší utahovací moment a bude klid..Hned sem věším přes "sáček" fotky, chvilku ztrpení.
http://imgshack.cz/images/66728700320516968878.jpg
http://imgshack.cz/images/74129532196945430112.jpg
http://imgshack.cz/images/62401645623421351375.jpg
nejde li o život, jde o hov .......