Poradna ⇒ Zesílené pružiny na Tigera
- 
				
Colombo
Autor tématu
 - PzKpfw III

 - Příspěvky: 89
 - Registrován: 10 bře 2009, 10:10
 - 16
 - Lokalita: Praha
 - Stav: Offline
 
Zesílené pružiny na Tigera
Ahoj.
Nemáte někdo zkušenosti ze zesíleným odpružením na Tigera od Beami-trade?Píšou že jsou 2.8x silnější.Není to moc?
			
			
									
						
										
						Nemáte někdo zkušenosti ze zesíleným odpružením na Tigera od Beami-trade?Píšou že jsou 2.8x silnější.Není to moc?
- 
				
Colombo
Autor tématu
 - PzKpfw III

 - Příspěvky: 89
 - Registrován: 10 bře 2009, 10:10
 - 16
 - Lokalita: Praha
 - Stav: Offline
 
Re: Zesílené pružiny na Tigera
Nikdo,nic 
  
  
			
			
									
						
										
						- 
				
honza kadrmas
 - PzKpfw V - Panther

 - Příspěvky: 952
 - Registrován: 03 led 2010, 11:59
 - 15
 - Lokalita: Borohrádek Královehradecký Kraj
 - Stav: Offline
 
Re: Zesílené pružiny na Tigera
Odpovím za sebe ,já mám pérování origo a žádný problém, mám kov pásy atd.ty tvrdší pružiny by měli smysl pro kov vanu ale ta má už z výroby zkrutné pásky.Záleží co máš za kovové díly nahoře já mám vršek v plastu + nějaký drobnosti z kovu a s origo pérama, dá to sice trochu práce s vyladěním ale kopírujou docela dobře terén ,od těch tvrdších bych čekal že to bude skákat jak koza.Toť můj názor 
  
  
			
			
									
						
							Váš Šaryk
			
						- 
				
Colombo
Autor tématu
 - PzKpfw III

 - Příspěvky: 89
 - Registrován: 10 bře 2009, 10:10
 - 16
 - Lokalita: Praha
 - Stav: Offline
 
Re: Zesílené pružiny na Tigera
No já mám taky vršek v plastu(kovový pásy,napínací a hnací kola vkovu a nějaký drobnosti),ale tank se po přejetí nějaké nerovnosti už nezvedne,hlavně ve předu.Tak si myslím,že ty origo pružiny jsou slabé.honza kadrmas píše:Odpovím za sebe ,já mám pérování origo a žádný problém, mám kov pásy atd.ty tvrdší pružiny by měli smysl pro kov vanu ale ta má už z výroby zkrutné pásky.Záleží co máš za kovové díly nahoře já mám vršek v plastu + nějaký drobnosti z kovu a s origo pérama, dá to sice trochu práce s vyladěním ale kopírujou docela dobře terén ,od těch tvrdších bych čekal že to bude skákat jak koza.Toť můj názor![]()
![]()
- 
				
honza kadrmas
 - PzKpfw V - Panther

 - Příspěvky: 952
 - Registrován: 03 led 2010, 11:59
 - 15
 - Lokalita: Borohrádek Královehradecký Kraj
 - Stav: Offline
 
Re: Zesílené pružiny na Tigera
V tomto případě znám výrazně levnější řešení ,takto jsem u Kv vyřešil to že pravá stana byla slabší, mám to ve vláknu o Kv 1 ale je to i na německých forech, zkusím dohledat, je to jednoduché sundá se to zameno i s pružinkou a v tý korbě se proti směru otáčení ramena tak asi o 1/4 vyvrtá další díra vlastně se tamta posune a tím se ta pružina více napne a má větší sílu a když se to udělá takhle na všech kolech tak to lze doladit, třeba já mám na Kv 1,2  a 5,6 pojezdový kolo daný na větší tvrdost a ty 2 uprostřed jsou nechané měkké a skvěle to kopíruje terén 
  
  
			
			
									
						
							Váš Šaryk
			
						- 
				
Colombo
Autor tématu
 - PzKpfw III

 - Příspěvky: 89
 - Registrován: 10 bře 2009, 10:10
 - 16
 - Lokalita: Praha
 - Stav: Offline
 
Re: Zesílené pružiny na Tigera
Taky mně něco takového napadlo.honza kadrmas píše:V tomto případě znám výrazně levnější řešení ,takto jsem u Kv vyřešil to že pravá stana byla slabší, mám to ve vláknu o Kv 1 ale je to i na německých forech, zkusím dohledat, je to jednoduché sundá se to zameno i s pružinkou a v tý korbě se proti směru otáčení ramena tak asi o 1/4 vyvrtá další díra vlastně se tamta posune a tím se ta pružina více napne a má větší sílu a když se to udělá takhle na všech kolech tak to lze doladit, třeba já mám na Kv 1,2 a 5,6 pojezdový kolo daný na větší tvrdost a ty 2 uprostřed jsou nechané měkké a skvěle to kopíruje terén![]()
![]()
- 
				
spitfiremk1
 - PzKpfw IV

 - Příspěvky: 414
 - Registrován: 29 led 2011, 17:38
 - 14
 - Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
 - Stav: Offline
 
Re: Zesílené pružiny na Tigera
..Jako koza to skutečně skáče i na origo pérkách, ale jakmile se mi váha vyhoupla na 5,5 kg, Tigr plave přes centimetr vysoké překážky v rovné jízdě. podotýkám, že s origo péry .Ty vinuté pružinky nemají moc progresívní pružení, kladou velký odpor od počátku propružení, ale jak jsou pod stálým tlakem na hraně propružení a klidu, začnou pracovat uspokojivě..(na torzky to ale nejspíš nemá) Můj tank i s přidanou hn
motností položím na stůl a všechna kola se ani o milimetr nepropruží. Stačí ale lehce zatlačit prstem na zadek, nebo předek tanku a dají se do pohybu. A v terénu--jedna báseň, bez efektu pink-pongového balonku
 Takže na co dělají ještě silnější? Nechápu... 
 
			
			
									
						
							motností položím na stůl a všechna kola se ani o milimetr nepropruží. Stačí ale lehce zatlačit prstem na zadek, nebo předek tanku a dají se do pohybu. A v terénu--jedna báseň, bez efektu pink-pongového balonku
honza kadrmas píše:Odpovím za sebe ,já mám pérování origo a žádný problém, mám kov pásy atd.ty tvrdší pružiny by měli smysl pro kov vanu ale ta má už z výroby zkrutné pásky.Záleží co máš za kovové díly nahoře já mám vršek v plastu + nějaký drobnosti z kovu a s origo pérama, dá to sice trochu práce s vyladěním ale kopírujou docela dobře terén ,od těch tvrdších bych čekal že to bude skákat jak koza.Toť můj názor![]()
![]()
nejde li o život, jde o hov .......
			
						- 
				
spitfiremk1
 - PzKpfw IV

 - Příspěvky: 414
 - Registrován: 29 led 2011, 17:38
 - 14
 - Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
 - Stav: Offline
 
Re: Zesílené pružiny na Tigera
K tomuto bych jen doplnil..
To nevracení se předních, popř.zadních kol ihned zpět po propružení, má důvod v tom že těžiště tanku neleží bráno pohledem z boku ve středu stroje. Taky jsem na to narazil. Po výměně převodú za mosaz 1:5 tank ztěžkl na čumák a dělal to co popisuješ.I s veškerým kovem navíc v modelu (kanon, pásy nové převody) jsem model dovážil od středu po zadek vany ocelovými plocháči 120x40x18.Dva podél boobou bočnic a jedenje nalepen napříč vzadu na zadní stěně schránky baterie. Teď když tank opatrně uchopím za blatníky uprostřed délky, tak se nekloní na žádnou stranu a je v těžišti. Nevracení ramen zpět, jsem pozoroval ještě v případu, že sroub držící pojezdové kolo, přesahující přes rameno do zahlého výřezu ve vaně, díky vůli ramene v závěsu, v tomto otvoru není dostatečně hluboko a zarazí se až mimo výřez do vany a zůstane váznout. (chce to delší závit na čepu-nebo odstranit vůle)..
x
			
			
									
						
							To nevracení se předních, popř.zadních kol ihned zpět po propružení, má důvod v tom že těžiště tanku neleží bráno pohledem z boku ve středu stroje. Taky jsem na to narazil. Po výměně převodú za mosaz 1:5 tank ztěžkl na čumák a dělal to co popisuješ.I s veškerým kovem navíc v modelu (kanon, pásy nové převody) jsem model dovážil od středu po zadek vany ocelovými plocháči 120x40x18.Dva podél boobou bočnic a jedenje nalepen napříč vzadu na zadní stěně schránky baterie. Teď když tank opatrně uchopím za blatníky uprostřed délky, tak se nekloní na žádnou stranu a je v těžišti. Nevracení ramen zpět, jsem pozoroval ještě v případu, že sroub držící pojezdové kolo, přesahující přes rameno do zahlého výřezu ve vaně, díky vůli ramene v závěsu, v tomto otvoru není dostatečně hluboko a zarazí se až mimo výřez do vany a zůstane váznout. (chce to delší závit na čepu-nebo odstranit vůle)..
x
Colombo píše:No já mám taky vršek v plastu(kovový pásy,napínací a hnací kola vkovu a nějaký drobnosti),ale tank se po přejetí nějaké nerovnosti už nezvedne,hlavně ve předu.Tak si myslím,že ty origo pružiny jsou slabé.honza kadrmas píše:Odpovím za sebe ,já mám pérování origo a žádný problém, mám kov pásy atd.ty tvrdší pružiny by měli smysl pro kov vanu ale ta má už z výroby zkrutné pásky.Záleží co máš za kovové díly nahoře já mám vršek v plastu + nějaký drobnosti z kovu a s origo pérama, dá to sice trochu práce s vyladěním ale kopírujou docela dobře terén ,od těch tvrdších bych čekal že to bude skákat jak koza.Toť můj názor![]()
![]()
nejde li o život, jde o hov .......
			
						- 
				
Colombo
Autor tématu
 - PzKpfw III

 - Příspěvky: 89
 - Registrován: 10 bře 2009, 10:10
 - 16
 - Lokalita: Praha
 - Stav: Offline
 
Re: Zesílené pružiny na Tigera
Když já na tank zatlačím,ať už vepředu nebo vzadu,tak se už sám nezvedne.Asi jsou ty pružiny unavený.Zkusím první a poslední pružiny vyměnit za silnější a uvidím.Všechny měnit se mně nezdá,protože by to bylo určitě kozoidní.
			
			
									
						
										
						- 
				
spitfiremk1
 - PzKpfw IV

 - Příspěvky: 414
 - Registrován: 29 led 2011, 17:38
 - 14
 - Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
 - Stav: Offline
 
Re: Zesílené pružiny na Tigera
Je tu ještě možnost, že mám model dodaný právě s těmi silnými péry a ty máš zřejmě starší edici tanku. Můj je poslední edice ještě s krátkým kanonem.Proto ochotně ten můj snáší zátěž přes 5 kg a vrací se vše nazpět..Ty dva druhy per v poslední době nadělaly problémy v nekterých modelech, kde je třeba jedna půlka tanku na silných a druhá na slabých (viz KV1 u mne v kroužku dětí) Soudruzi pri doplnění krabic na montážním stole v HL nehlídají jakou sílu si přisipali do košíku k montáži...
			
			
									
						
							Colombo píše:Když já na tank zatlačím,ať už vepředu nebo vzadu,tak se už sám nezvedne.Asi jsou ty pružiny unavený.Zkusím první a poslední pružiny vyměnit za silnější a uvidím.Všechny měnit se mně nezdá,protože by to bylo určitě kozoidní.
nejde li o život, jde o hov .......