No to snad néé

co se Beami týče, Slavík vždy komunikuje a leccos mi vyměnil.Jinak akorát jsem rozmontoval tu osudnou převodovku a dost jsem čuměl

To pslední kolečko na hřídeli hnacího pojezdov.kola je odlito, tak,že osa otáčení kolečka není soustředná s osou hřídele, takže kolečko na obvodu má házivost cca 0,5 mm. Navíc koncepce vyvedení hřídele z převodovky, kdy hřídel ke kolu vede bočnicí korby, v této nijak nevedena a nepodepřena, má za následek vyhýbání celé osy směrem vzad. Jakmile kolo zabere a přes horní stranu pásu se snaží logicky přitáhnout k zadní napínací kladce, kam až jí to vůle v ložiskách (mimo jiné katastrofální), dovolí..To má ještě k tomu efekt, že pás nabíhá na hnací kolo zešikma a občas hlasitě přeskočí, napne silně pás a vyhne šikmo zadní napínací kladku, která vyjede mimo vodící zuby pásua ty jsou pak uprostřed kladky (toto jsem odstranil nasunutím kladek na společný hřídel,průběžný přes celou korbu, bez napínacího mechanizmu). Od té doby klid, jen ten předek neustále šel šikmo a hlučel.(nepadaly už ale pásy) Pak jsem i předek opatřil uložením hřídele v bocích korby, čímž jsou osy dvou nejdůležitějších kol na pásu, jsou vúči sobě rovnoběžné a tank jezdil naprosto skvěle i bez napínáku (nějaký kamínek v terénu nanejvýš způsobí, že napínací kladku zastoupí pojezdová kola, která přičapnou a pás se uvolní a šutr vypadne) Důležité je,že pásy nepadají jen tak, např při otáčení na místě nebo na nízkém koberci...

To co se stalo s těmi zuby je ale vinou jak té chyby odlitku, tak toho vylepšení podepřením hnací hřídele v boku korby. Hřídel dostala fixní místo bez ohybu a pás ji tedy neohýbal a ta nepřitláčela již to vačkovité oz.kolečko neustále do záběru. Zuby tedy nezabíraly v kritickém úseku (cca čtvrtina obvodu kolečka) celou svou hloubkou a na koncích se vylámaly. Takže tak...bude li mít někdo zájem, ta druhá převodovka je k mání i s tou špatnou (stačí doplnit novými koly z Beami) Pro někoho kdo začíná to může být lepší než plast. Jinak ty převody 1:5, jak se to chová? uřčitě to bude mít jemnější rozjezd a příjemnější rychlost do pomala ne? Mám dokonce dojem, že jsou tam i kratší motory, zřejmě i slabší.(asi tak velký převod nevyžaduje velkou sílu na vstupu...?
pajak7 píše:Myslíš zkušenost s Beami nebo převodovkami .
Převodovky jsou asi každé lepší než ty zinkové ,jenom bacha až ti dorazí (z Beami ) tak aby byli v pohodě a měli všechny hřídelky v ose .Jeden kolega odsud by mohl vyprávět

nejde li o život, jde o hov .......