panther g - posunutie prevodoviek

Zeptejte se ostatních uživatelů nato, co Vás zajímá, nebo s čím potřebujete pomoct.
Uživatelský avatar
romann
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 571
Registrován: 03 čer 2012, 07:46
12
Lokalita: Nitra

panther g - posunutie prevodoviek

Příspěvek od romann »

ahoj
prerabal niekto z vas sklon predneho spodneho celneho panciera na panther g?
vyrezal som povodny kus a vlozil novy kus po spravnym uhlom. bolo treba posunut prevodovky dozadu o niekolko mm.
zistil som ze prave tazne koleso prekryva zubami gumovu bandaz prveho pojazdoveho kolesa. tak ako je na vykresoch a fotkach, zuby laveho kolesa neprekryvaju gumovu bandaz, su pred bandazou
ked ho posunem aby sa prekryvalo ako prave koleso tak sa stane ze tazne kolesa niesu v rovine,lave je viac vzadu.aj lavy pas je potom viacej vzadu ,videt to pri pohlade zvrchu.
zistil som ze vsetky lave pojazdove kolesa su posunute dozadu oproti pravej strane.
co s tym? rozmyslam kupit novu kovovu vanu. len neviem ci je na kovovej vani ostranena chyba v posunutych kolesach
Obrázek
tento model ma kolesa spravne

po posunuti prevodoviek to je priblizne takto

povodny stav podvozku

Uživatelský avatar
Radovan Preč
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 222
Registrován: 11 črc 2016, 14:24
8
Lokalita: Ostrava

Re: panther g - posunutie prevodoviek

Příspěvek od Radovan Preč »

Ahoj musí byt poposunuté stejně jako to má opravdový tank. Kola nemají byt v zakrytu, máš tam torzní odpružení.
Drake
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1202
Registrován: 11 čer 2017, 16:27
7
Lokalita: Kyjov

Re: panther g - posunutie prevodoviek

Příspěvek od Drake »

Romanne, ty kovové vany mám už tři, standartní převodovka od Torra nebo HL 1/3 nebo 1/4 tam sedne pěkně, v jednom Pantheru jsem měl 1/5 s mosaznýma kolama a ta neseděla vůbec, musel jsem přebrušovat otvory na šrouby do drážek a pak to nesedělo ani na koncových náhonech které jdou přes bočnici vany. Ale jak říkám s "klasickými standartními" převodovkami není problém. Sklon spodnho předního plátu pancíře narozdíl od plastové korby sedí plus minus stupeň, v plátu je zevnitř odlitá drážka právě na kolo koncového náhonu aby se tam dala převodovka dopasovat bez změny sklonu pancíře., ve svém audítku o Pantherech mám tuším i foto z montáže převodovek do posledního Pantheru s touto kovovou vanou.
Drake
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1202
Registrován: 11 čer 2017, 16:27
7
Lokalita: Kyjov

Re: panther g - posunutie prevodoviek

Příspěvek od Drake »

Jinak přední pojezdové kolo lehce zapadá, resp. ho překrývá ozubení hnacího kola.......ale jen na hloubku zubu dle videí opravdových Pantherů na youtube, real Panthera jsem viděl v Saumuru a kola mají cca. stejné postavení jako na kovové vaně.
Uživatelský avatar
solo
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1253
Registrován: 04 dub 2013, 16:38
11
Lokalita: Poprad

Re: panther g - posunutie prevodoviek

Příspěvek od solo »

Problém som mal aj ja.
Kúpil som podobnú vaňu na Tigra 1 .
Plastový výlisok a vnútorna vaňa AL.
Jedna strana bola zle vylisovaná,posunutá od zadu do predu s čím väčšou odchýlkou.
Chyba výrobcu.
Nemalo sa to dostať do predaja.

Ak si niečo kúpiš a spoliehaš ,že to je v poriadku,zabudni.

Viem o tom svoje.

Na Tigra 1 som kúpil 2 sady pásov aby som vyskladal jednú dobrú sadu.

Nik nesleduje kvalitu.
Zdochol tu pes.

Takže si skontroluj vaňu a hliníkový výlisok či sedí voči dieram na kolmosť ,t.j. či je to kolmo.

solo
,,Z tohto klubu sa neodchádza, buď Ťa vyhodia,alebo ,,Tu,, zomrieš....,,
Uživatelský avatar
romann
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 571
Registrován: 03 čer 2012, 07:46
12
Lokalita: Nitra

Re: panther g - posunutie prevodoviek

Příspěvek od romann »

ahoj
dakujem za pomoc

-mam este jednu otazku: v knihe od pana h.l. doyleho su vykresy, s nimi porovnavam model a dorabam detaily.
na vykrese je hnacie koleso o cca 3,5 mm nizssie ako ma model.
ako ste riesili tuto chybu? rozmyslam ze obrusim stuple na ktorych je prichytena prevodovka. predpokladam ze ked to znizim vznikne problem s koncovym nahonom , asi bude treba znovu zmenit sklon spodneho celneho panciera.

- ako ste riesili velku medzeru medzi spodkom veze a vrchom karoserie? medzera by mala byt o cca 1,5 az 2mm m mensia.

- pasy su dost nekvalitne vylisovane, su na nich znutra stuple od vyhadzovacov a aj kratery. a umela hmota je hnusna, nedrzi na nej dobre tmel a zle sa brusi.
Drake
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1202
Registrován: 11 čer 2017, 16:27
7
Lokalita: Kyjov

Re: panther g - posunutie prevodoviek

Příspěvek od Drake »

Romane jakýkoliv posun převodovek ve vaně je problém ať už s čelním spodním plátem pancíře tak s kryty koncových náhonů na kterých máš podpůrné ložiska. Popravdě jsem se to na druhém z Pantherů snažil řešit a nedopadlo to dobře, proto jsem se raději spokojil s plnou funkčností a drobným kompromisem na vzhledu..........ještě jsem nezažil že by mi někdo z diváků posuvkou měřil rozteče pojezdových kol nebo ustavení koncového náhonu........vyřešit jde vše, je to jen otázkou toho kolik času tomu chceš věnovat, na druhou stranu pokud se zvolí kompromis a člověk oželí na přesnosti nějaký milimetr ve prospěch plné funkčnosti modelu, tak je to většinou ta schůdnější varianta.
Uživatelský avatar
Jarin
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1122
Registrován: 21 srp 2010, 21:58
14
Lokalita: Kobylisy Prag 8

Re: panther g - posunutie prevodoviek

Příspěvek od Jarin »

Přesně jak píše kolega Drake. Kovová vana funguje bez problému a nikdo nebude řešit milimetry nebo sklon vany. To bych možná řešil u statického modelu ale tady ne to samé s věží, u mého jsou pod věží již z výroby válečky podobné jako má tamyia u svých modelů takže věž není úplně na trupu ale to určitě nebyla ani v reálu úplně na korbě..
Myslím že řešíš blbosti....
Kingtiger Sd.kfz. 182
Drake
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1202
Registrován: 11 čer 2017, 16:27
7
Lokalita: Kyjov

Re: panther g - posunutie prevodoviek

Příspěvek od Drake »

Pod věž jsem dával malinké ložiska, inspirace byla v kovové věži od Torra která to má také řešeno třemi ložisky které drží věž cca. 0,2 až 0,3mm nad stropem korby.
kremak432
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 485
Registrován: 19 říj 2015, 09:14
9
Lokalita: Starý plzenec

Re: panther g - posunutie prevodoviek

Příspěvek od kremak432 »

Jelikož nemám moc času, tak píši až nyní....
Mám tzv. tři vany na Panther/Jagdpanther, tovární plastovou(už nebrat), tovární kovovou(vyhovuje, ale...) a vana kovová samovýroba. Předělával jsem plastovou vanu, což je peklo. Čelní spodní pancíř absolutně mimo. Nutno odřezat a nahradit pod správným úhlem. Podle publikace nakladatelství Motor buch Verlag "Der Panzer-Kampfwagen Panther" je úhel sklonu spodního čelního pancíře od svislé osy 56°, úhel sklonu horního čelního pancíře od svislé osy 55°. Pro úplnost úhel sklonu zadního pancíře od svislé osy je 30°. Dále je potřeba posunout převodovky dozadu a taky výstupní hřídel o něco přizvednout. Jak píše Drake hnací kola se s prvním pojezdovým kolem lehce překrývají, ale maximálně o výšku zubu, nebo tloušťku gumové bandáže pojezdového kola. Podle fotek skutečných strojů v již zmíněné publikaci, se kola překrývají na pravé straně trochu víc na levé trochu míň. V našem měřítku je rozdíl překrytí 1 - 1,5mm. Kovová vana, kterou zmiňuješ, tak ta to tak má. Rozdíl v překrytí pravé a levé strany je cca 1mm. Problém asi budeš mít s usazením horního dílu na tuto vanu. Zkušenosti s tím má Drake. Prostě na sebe nesedí.
Potom je ještě třetí možnost, kterou tady kdysi předvedl Paják. Vezmeš kus plechu a vanu si prostě vyrobíš vlastní podle přesných výkresů a vše si uděláš podle sebe, aby Ti to vše sedělo, a to včetně posazení pojezdových kol vůči hnacím kolům. Toto řešení má ještě jednu výhodu, že vlastně nic nestojí jen ten kousek plechu a kýbl potu a nervů, ale výsledek Tě musí uspokojit, protože budeš mít nejpreciznější podvozek na Panthera G. ahoj
Odpovědět

Zpět na „Poradna“