Panther G - Taigen
Napsal: 22 kvě 2021, 19:08
Ahoj ,
Po dlouhém rozmýšlení co si pořídit za první tank , jsem nakonec skončil u úplně jiného typu než jsem původně plánoval ...
Nedříve musím poslat VELKÉ DÍKY Petrovi NC , za dobré rady a ochotu .
Takže nakonec tedy jsem skončil u Pantheru G téměř celokov od Taigenu a ikdyž původní plán byl odjezdit s ním léto a na zimu ho rozebrat a upravit hlavně po technické stránce , ale počasí nám to kapánek překazilo .
Takže jsem do toho šáhnul rovnou už teď kapánek. V první řadě tedy podepření hnací hřídele z venku ložiskem,jak je tu zvykem. Ja tam dal rovnou dvě vedle sebe,když už tam je místo... , když už byli převodovky 1:4 venku rovnou jsem vyměnil motory za Krick 400 power a rozdíl je znatelný( celkem obstojně se reguluje pomalá jizda a celková max. rychlost je zhruba poloviční oproti původním motorům) a abych srovnal vyložení kol,musel jsem do hnacích kol vložit podložky,aby byla všechna kola v rovině a nešel pás křivě . Pak jsem podlepyl vrchní kryt u otoče věže,páč tam byl kapánek prohnutý(zřejmě váha věžě) a vež dřela rohy o kraje a skoro to samé jsem udělal ve věži,aby se neprobýbal plast v místě uložení ložisek otoče veže . Dále jsem pokračoval u napínacího kola,kde uložení napínání kola drželo za zhruba 1 mm , tak jsem vysoustružil pouzdro a vložil ho do výlisku a tím zesílil uložení . potom jsem dlouho laboroval s napínáky-povolováky a skončil jsem u zkrutných pružin . Sice to parádně funguje , pří jízdě vpřed a vzad je to OK i při mírných otočkách ale při otáčení na místě se protiběžný pás až moc povolí .... to budu muset ještě vyladit ...
A dále jsou v plánu jakési drobné doplňky a oprava odřených míst (S tím asi budu potřebovat kapínek poradit....)
Jelikož mi sem nejdou vložit fotky z pinterestu,asi jsem kapánek kopítko nebo ......tak snad nevadí odkaz a snad bude funkční.
Zde je odkaz na fotečky z mini servisu
https://cz.pinterest.com/tydit8k/panter-g/
Všem přiji hezký víkend
Jirka
Po dlouhém rozmýšlení co si pořídit za první tank , jsem nakonec skončil u úplně jiného typu než jsem původně plánoval ...
Nedříve musím poslat VELKÉ DÍKY Petrovi NC , za dobré rady a ochotu .
Takže nakonec tedy jsem skončil u Pantheru G téměř celokov od Taigenu a ikdyž původní plán byl odjezdit s ním léto a na zimu ho rozebrat a upravit hlavně po technické stránce , ale počasí nám to kapánek překazilo .
Takže jsem do toho šáhnul rovnou už teď kapánek. V první řadě tedy podepření hnací hřídele z venku ložiskem,jak je tu zvykem. Ja tam dal rovnou dvě vedle sebe,když už tam je místo... , když už byli převodovky 1:4 venku rovnou jsem vyměnil motory za Krick 400 power a rozdíl je znatelný( celkem obstojně se reguluje pomalá jizda a celková max. rychlost je zhruba poloviční oproti původním motorům) a abych srovnal vyložení kol,musel jsem do hnacích kol vložit podložky,aby byla všechna kola v rovině a nešel pás křivě . Pak jsem podlepyl vrchní kryt u otoče věže,páč tam byl kapánek prohnutý(zřejmě váha věžě) a vež dřela rohy o kraje a skoro to samé jsem udělal ve věži,aby se neprobýbal plast v místě uložení ložisek otoče veže . Dále jsem pokračoval u napínacího kola,kde uložení napínání kola drželo za zhruba 1 mm , tak jsem vysoustružil pouzdro a vložil ho do výlisku a tím zesílil uložení . potom jsem dlouho laboroval s napínáky-povolováky a skončil jsem u zkrutných pružin . Sice to parádně funguje , pří jízdě vpřed a vzad je to OK i při mírných otočkách ale při otáčení na místě se protiběžný pás až moc povolí .... to budu muset ještě vyladit ...
A dále jsou v plánu jakési drobné doplňky a oprava odřených míst (S tím asi budu potřebovat kapínek poradit....)
Jelikož mi sem nejdou vložit fotky z pinterestu,asi jsem kapánek kopítko nebo ......tak snad nevadí odkaz a snad bude funkční.
Zde je odkaz na fotečky z mini servisu
https://cz.pinterest.com/tydit8k/panter-g/
Všem přiji hezký víkend
Jirka