Konverze Panzer III na StuG 40 Ausf. G
Napsal: 13 pro 2009, 14:36
Konečně mi skončila sezóna dráhové modelařiny u nás v DDM a do dalšího závodu v lednu mám nějaký čas volno. Proto jsem se rozhodnul jej věnovat jen své modelařině a tím jsou konverze mých dvou tanků na samohybná děla. V tomto vláknu popíšu svou přestavbu Panzera III. Při této konverzi budu zkoumat některé možnosti výroby dalších komponentů pro RC tanky. Začnu tedy úvodem, co stavím.
StuG 40 Ausf. G
Německé útočné samohybné dělo s označením StuG 40 Ausf. G je také označováno jako Sturmgeschütz III Ausf. G. Vozidla StuG III se vyskytovala na bojištích ve velkých počtech, bylo jich vyrobeno 7834 jen v této verzi. Podvozková část se minimálně lišila od verze F/8. Čelní pancíř této verze měl tloušťku 50 mm, které se zvětšila přišroubováním pancíře 30 mm a pozdějí se tento pancíř navařoval. V pozdějším provedení se použil rovnou pancíř o tloušťce 80 mm. Další změnou byla úprava úhlu korby, kdy byl sklon 79 stupňů. Vyzbrojeny byly kanónem StuK 40 L/48 ráže 75 mm. Zásoba munice čítala 54 nábojů. Další výzbroj tvořil jeden nebo dva kulomety MG 34 nebo MG 42 se zásobou munice 600 nábojů. Většina děl byla doplněna dvěmi trojicemi dýmovnic Nbk 39 kalibru 90 mm, které byly umístěny na přední boky nástavby. Od května 1943 byla děla doplněna 5 mm pancířem na bocích korby proti účinkům kumulativních střel.
Takticko technická data:
Celková hmotnost: 23 900 kg
Osádka: 4 osoby
Rozměry: délka ? 6770 mm, šířka ? 2950 mm, výška ? 2160 mm
Motor: Maybach HL 120 TRM o výkonu 221 kW/3000ot./min.
Rychlost: 38 km/h (vozovka)
Spotřeba: 196 l/100 km
Překážky: svislá stěna ? 600 mm, svah ? 30 stupňů, brod ? 800 mm
Podkladem pro mou konverzi je vystřihovánka polské firmy Fly Model No. 123, která ztvárňuje vozidlo 286 StuG Brigade ve zbarvení z léta 1944 na východní frontě.
StuG 40 Ausf. G
Německé útočné samohybné dělo s označením StuG 40 Ausf. G je také označováno jako Sturmgeschütz III Ausf. G. Vozidla StuG III se vyskytovala na bojištích ve velkých počtech, bylo jich vyrobeno 7834 jen v této verzi. Podvozková část se minimálně lišila od verze F/8. Čelní pancíř této verze měl tloušťku 50 mm, které se zvětšila přišroubováním pancíře 30 mm a pozdějí se tento pancíř navařoval. V pozdějším provedení se použil rovnou pancíř o tloušťce 80 mm. Další změnou byla úprava úhlu korby, kdy byl sklon 79 stupňů. Vyzbrojeny byly kanónem StuK 40 L/48 ráže 75 mm. Zásoba munice čítala 54 nábojů. Další výzbroj tvořil jeden nebo dva kulomety MG 34 nebo MG 42 se zásobou munice 600 nábojů. Většina děl byla doplněna dvěmi trojicemi dýmovnic Nbk 39 kalibru 90 mm, které byly umístěny na přední boky nástavby. Od května 1943 byla děla doplněna 5 mm pancířem na bocích korby proti účinkům kumulativních střel.
Takticko technická data:
Celková hmotnost: 23 900 kg
Osádka: 4 osoby
Rozměry: délka ? 6770 mm, šířka ? 2950 mm, výška ? 2160 mm
Motor: Maybach HL 120 TRM o výkonu 221 kW/3000ot./min.
Rychlost: 38 km/h (vozovka)
Spotřeba: 196 l/100 km
Překážky: svislá stěna ? 600 mm, svah ? 30 stupňů, brod ? 800 mm
Podkladem pro mou konverzi je vystřihovánka polské firmy Fly Model No. 123, která ztvárňuje vozidlo 286 StuG Brigade ve zbarvení z léta 1944 na východní frontě.