V minulosti jsem měl zde vlákno a to jsem věnoval modelu CC-01 Tamiya.
Ze dvou podvozku CC - 01 Tamiya jsem operativně složil něco co by se mělo pohybovat vlastní silou, ale variant podvozku 4x4 je obrovská spousta a verze s více nápravami od CC-01 ne.
Tak mi to vnuklo myšlenku na funkční pohon 8x8.
Pár z vás kolegu od tanku mi věřilo a i přes moji osobní žádost jsem nechal z jistých důvodu smazat vlákno.
Proto těm co jste mi věřili a za to vám děkuji. Rozpohyboval jsem to a dlužím vám za podporu první krátké video.
Stavba bude nadále pokračovat.
Re: CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8
Napsal: 15 úno 2020, 22:43
od LARS
No vidíš , je to dobrý akorát je to trošku horší
To řízení máš blbě , ta přední náprava musí mít větší rejd než ta druhá , proto to tak hrne a netočí ,ale to se dá jednoduše napravit .
Tak šup zpátky k rýsovacímu prknu.
Re: CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8
Napsal: 15 úno 2020, 22:59
od Max
Děkuji ti za podporu.
Kabinku mám na stole a pak pujde na tento podvozek.
Děkuji za názor a za upřesnění zatáčení.
Myslel jsem si, že musí obě přední zatáčet stejně.
Koukal jsem na vedlejším sídlišti na stavbu paneláku a tam jezdí MAN trucky na odvoz hlíny a při zatočení předních náprav to vypadá jakoby zatáčely na stejný uhel tak jsem to poskládal obě nápravy stejně.
Re: CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8
Napsal: 15 úno 2020, 23:28
od Max
Děkuji ti kolego za podporu.
Re: CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8
Napsal: 16 úno 2020, 00:01
od LARS
Max píše: ↑15 úno 2020, 22:59
Děkuji ti za podporu.
Kabinku mám na stole a pak pujde na tento podvozek.
Děkuji za názor a za upřesnění zatáčení.
Myslel jsem si, že musí obě přední zatáčet stejně.
Koukal jsem na vedlejším sídlišti na stavbu paneláku a tam jezdí MAN trucky na odvoz hlíny a při zatočení předních náprav to vypadá jakoby zatáčely na stejný uhel tak jsem to poskládal obě nápravy stejně.
Stejně jít nemůžou , to by měl ten MAN za týden na té druhé nápravě vohoblované gumy ale nic si s toho nedělej , ona to má špatně i Tamiya na kamionech 1/14 Jejich přední náprava je jak na kočáru za koně , nemá záklon rejdového čepu a především postrádá Ackermann steering .
Pro představu jak by mělo řízení vypadat ,je tam ten rozdíl na pákách vidět http://www.rcbrmin.com/index.php?main_p ... cts_id=547 ale zkus jestli to jde nejprve na té první nápravě na páce řízení u kola udělat dírku pro kulák víc ke středu.
U podvozku 2 nápravy v předu a 2 vzadu jde jen o pár stupňů ,ale u podvozku 1 -3 je ten rozdíl markantní.
Re: CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8
Napsal: 16 úno 2020, 06:50
od rmichalbarna
Maxi moc pěkný, jen ta druhá náprava opravdu se musí točit méně. Jinak paráda!
Re: CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8
Napsal: 16 úno 2020, 11:15
od Max
Děkuji Michale, laboruji nad tím jak to vyřešit. Není tam moc místa ale asi zkusím variantu na ovládání 2x servy.
CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8
Napsal: 16 úno 2020, 11:19
od Max
LARS píše: ↑16 úno 2020, 00:01
...... Ackermann steering .....
Pro představu jak by mělo řízení vypadat ,je tam ten rozdíl na pákách vidět http://www.rcbrmin.com/index.php?main_p ... cts_id=547 ale zkus jestli to jde nejprve na té první nápravě na páce řízení u kola udělat dírku pro kulák víc ke středu.
U podvozku 2 nápravy v předu a 2 vzadu jde jen o pár stupňů ,ale u podvozku 1 -3 je ten rozdíl markantní.
Na ten odkaz jsem koukal a nějak mi zatím není jasné jak to maji vymyšlené.
CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8
Napsal: 16 úno 2020, 11:23
od Max
Ahoj všem v dalším volném dni,
tady jsem udělal video pro bližší náhled pohonu 8x8, že to skutečně je funkční.
Ještě včera večer mi jeden z lidí co koukali na youtube mi zaslal dotaz resp.spíše výtku, že to není funkční pohon,že jednou jen 1x přední a 1x zadní náprava.
Opak je pravda, funkčně se pohybují všechny součásti podvozku a vše je na 8x8 ve stálém tahu.
Zatím nemám nainstalované kvuli poloměru zatáčení uzávěrky diferenciálu i když už mám zámky diferenciálu vymyšlené.
CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8
Napsal: 21 úno 2020, 08:18
od Max
Včera byl chvíli čas tak jsem bruskou poupravil o 2 cm kabinku aby si sedla více na rám a směrem dolu.
Je to kabinka z nějakého okruhového tahače nebo co to bylo za model, když to bylo úplné auto. Musel jsem z toho odřezat hodně vystupující lemy blatníku a celý předek pod rámem.
Kabinka je od kolegy Lars kterému ještě jednou děkuji a mě se hodí abych neměl jen funkční podvozek.
Zatím při jízdních zkouškách má silu jako trialové auto,o co je pomalejší o to je silnější v tahu.