Ahojte tankáni,
uverejňujem pre zaujímavosť.
stúpavosť percentá/stupne
Re: stúpavosť percentá/stupne
Karol,ja mám problém vyliezť aj na most ak má strmú rampu.
Prepáč ...
Toto mi nič nehovorí.Tabuľka.
solo
Prepáč ...
Toto mi nič nehovorí.Tabuľka.
solo
,,Z tohto klubu sa neodchádza, buď Ťa vyhodia,alebo ,,Tu,, zomrieš....,,
Re: stúpavosť percentá/stupne
Jano to se ani nečudujem, keď máš v sebe flašu borovičky...
Re: stúpavosť percentá/stupne
kremak432 píše:Jano to se ani nečudujem, keď máš v sebe flašu borovičky...
Re: stúpavosť percentá/stupne
No pekne.
solo
solo
,,Z tohto klubu sa neodchádza, buď Ťa vyhodia,alebo ,,Tu,, zomrieš....,,
Re: stúpavosť percentá/stupne
karol píše:Ahojte tankáni,
uverejňujem pre zaujímavosť.
Pro mě z toho vyplývá, že T34 má lepší stoupavost než Tiger. On to asi trochu dává i výkon / na 1kg váhy. Je to zajímavá tabulka mnohdy se s tou stoupavostí operuje, ale dosud jsem nevěděl jak to je.
Praga V3S má udávanou 60%.
Radek
Re: stúpavosť percentá/stupne
Tak T 34 spraví aj tankový okop a to je viac ako tabuľka.
Video z PMD.
Prosím nastavte si čas 16,20min.
https://youtu.be/p_9Hpou9reA
solo
Video z PMD.
Prosím nastavte si čas 16,20min.
https://youtu.be/p_9Hpou9reA
solo
,,Z tohto klubu sa neodchádza, buď Ťa vyhodia,alebo ,,Tu,, zomrieš....,,
Re: stúpavosť percentá/stupne
Jak číst tuhle tabulku???
Vzpomeňte si na dopravní značku "nebezpečné klesání" nebo "nebezpečné stoupání". Tam je hodnota uváděná v %...., ale měření se provádí sklonoměrem, který má spravidla stupnici v úhlových stupních. Takže po měření sklonu svahu se pomocí této tabulky převedou úhly na %.
Řidiči je to celkem fuk v jakých jednotkách bude řadit rychlostní stupně. Pro plánovače, inženýry atd. je výhodnější převod na %. Můžou tak spočítat teoretickou max. stoupavost, rychlost přesunu, kapacitu silnice atd.
To Radek:
U techniky se stoupavost udává zpravidla ve stupních. Stoupání, které překračuje 35° (*) je bráno jako překážka i pro tank.
Rozdíly ve stoupaní u tanků jsou zanedbatelné. Kolová technika je na tom hůře.
* hodnotou si teď nejsem jistý - po zjištění opravím.
Vzpomeňte si na dopravní značku "nebezpečné klesání" nebo "nebezpečné stoupání". Tam je hodnota uváděná v %...., ale měření se provádí sklonoměrem, který má spravidla stupnici v úhlových stupních. Takže po měření sklonu svahu se pomocí této tabulky převedou úhly na %.
Řidiči je to celkem fuk v jakých jednotkách bude řadit rychlostní stupně. Pro plánovače, inženýry atd. je výhodnější převod na %. Můžou tak spočítat teoretickou max. stoupavost, rychlost přesunu, kapacitu silnice atd.
To Radek:
Do výpočtu stoupavosti se určitě započítává více parametrů - přidal bych šířku pásu, délku styčné plochy pásu, kg/cm2, a možná i těžiště vozidla.On to asi trochu dává i výkon / na 1kg váhy.
U techniky se stoupavost udává zpravidla ve stupních. Stoupání, které překračuje 35° (*) je bráno jako překážka i pro tank.
Rozdíly ve stoupaní u tanků jsou zanedbatelné. Kolová technika je na tom hůře.
* hodnotou si teď nejsem jistý - po zjištění opravím.