Stránka 1 z 5
Re: Prevodovky
Napsal: 17 čer 2017, 06:57
od solo
Včera ma čakalo prekvapenie.Na 5 dňovej prevodovke WALTERSONS prasklo posledné oz.koliesko na hriadeli na hnacie kolo.Prasklo okolo červíka a odpadlo cca 1/2 kolieska!Som zvedavý na reklamáciu,ako to dopade.O tom to by sme mali rozprávať! solo
Re: Prevodovky
Napsal: 17 čer 2017, 09:02
od PetrNC
Ano, převodovky Waltersons touto "nemocí" trpí. Ruztrhne se nába u koncového kola. Ty ocelové převodovky nejsou "úplně ocelové". Jsou totiž lisované z práškové slitiny a je to levné na výrobu. Opravu kamarádovi jsem provedl výměnou kol na obou převodovkách za standardní frézovaná ( např.:
http://www.teatechnik.cz ), protože mají naštěstí modul zubu M 0,7. To už bych raději doporučil převodovky mosazné ( bývalé Matorro ). Vím o "celokovovém Pantherovi, kde pracují bez problémů 5 let v "těžkých" podmínkách.
Re: Prevodovky
Napsal: 17 čer 2017, 09:21
od scoutT34
prikladam fotku od sola
Re: Prevodovky
Napsal: 17 čer 2017, 09:31
od PetrNC
Jo, to je přesně ono .....
Re: Prevodovky
Napsal: 17 čer 2017, 09:48
od solo
Prosím,pozrite si miesto lomu na oz.koliesku,ako rýchlo nastúpila korózia.Takto pracuje -liatina-na vzduchu.PetrNC vedel si to super vysvetliť.Ďakujem. solo
Re: Prevodovky
Napsal: 18 čer 2017, 08:44
od 50koruny
PetrNC píše:...Ty ocelové převodovky nejsou "úplně ocelové". Jsou totiž lisované z práškové slitiny a je to levné na výrobu...
ja mám celkom dosť do činenia s práškovou metalurgiou (vyrábam nástroje na lisovanie) a môžem ti zodpovedne povedať, že tie kolieska sú vadne vyrobené.je to zle spečené.po lisovaní totižto každý výrobok prejde spekaním v peci.tieto kolieska tam číňan nechal asi málo
každopádne prášková metalurgia a jej možnosti by ťa určite prekvapili, pokiaľ by si videl skutočne dobre spravené výrobky.my robíme práškovou metalurgiou napríklad ojnice na vodné čerpadlá, planétové prevodovky do vŕtačiek (veľkých a drahých) alebo aj jazýčky do bezpečnostných dverí.
takže toľko k tomu - neni to technológiou výroby, ale výrobcom.
každopádne vďaka za info - po waltersons motoroch som pokukoval ale nové koliesko sa mi rezať nechce.
Re: Waltersons
Napsal: 18 čer 2017, 08:55
od solo
U mňa je to sklamanie a zaradenie medzi zinkové a mosadzné.A zinkové mali len -zodraté- zuby a nie prasknuté!Názor nech si robí každý sám...solo
Re: Waltersons
Napsal: 18 čer 2017, 11:00
od PetrNC
Však to také není "pomluva" práškové technologie. Vždyť se takto vyrábějí i soustružnické a frézovací destičky a ty vydrží opravdu hodně
. Šlo o vysvětlení proč se to kolo rozkočilo, protože tohle dobrá ocel neudělá. Číňan to odflákl o tom není pochyb. Teď jde o to, kolik toho vyrobili a jak dlouho budou ještě tyhle zmetky na trhu.
Re: Waltersons
Napsal: 18 čer 2017, 22:19
od modelárRV
Ja i sused Julo sme tiež užívateľmi prevodoviek Waltersons.
On ma tip do Tigra, už s ložiskami na každej oske, presne ako Solo. A tiež s takou istou chybou. Ale takmer bez problémov nám náhradné koleso zaistil HT model Poprad.
Ja mám v KV-1 tiež tieto prevodovky, ale s mosadznými kolieskami a „len“ klznými ložiskami.
A už s dvoma chybami.
Na ľavej prevodovke na prvej oske za motorom sa z vnútra vymlelo klzné ložisko. Chybu vidím v tom, že má malú hĺbku v danom usadení a že motor je podsadený pod úroveň prvej osky a preto pri zábere ju „silovo vytáča akoby preč). So šťastím som našiel hlbšiu vlastnú náhradu.
Druhú chybu som objavil na tretej oske od motora tej istej prevodovky. Klzné ložisko sa opotrebovalo pre zmenu z vonkajšej strany, o stenu prevodovky. Vyzerá to tak, že oska v ňom nekĺzala, ale samá sa točila v stene prevodovky.
Opäť mi bez problémov pomohol HT model sadou náhradných ložísk
Všetko doložím na foto, ak sa mi to podarí, alebo ak mi v tom niekto pomôže.
Ale aj cez to som so svojimi spokojný.
Svoj model často “ničím“ vo vode, na hline, do kopcov a v hrubozrnnom piesku. Prevodovky často mažem a keďže vaňu s korbou nemám zošraubovanú, tak vo vnútri vane mám aj plno hliny a piesku. Nemám dojem, že toto by sa nenašlo aj v prevodovkách.
Re: Waltersons
Napsal: 19 čer 2017, 10:46
od david742
Zdravím
,
ta převodovka co o ní píše PetrNC je moje
Opravdu jsme první problém řešily týden po montáži
. Louplo se to přesně jako tobě SOLO v červíkovi. Druhý problém jsme měly loni na E-DAY tam se na pastorku motoru (jeden z těch vyměnitelných) utrhlo několik zubů. Jak píše PetrNC naštěstí jdou pastorky nahradit. Co se týká reklamace už to ani nezkouším , protože po první v srpnu 2015 stála převodovka na stole "opraváře" firmy RC KING měsíc a po té jsem se raději s nimi dohodl , že mi ji pošlou zpět a opravu zvládl Petr za víkend i z úpravou druhé nepoškozené
Na druhou stranu jsem sice NASRANÝ , že za ni zaplatíš 2500 KČ (to mi nepřijde zrovna málo) a musíš si ji doma dodělat , ale i TIGER s kovovou vanou a koly od Taigen se s ní hýbe velmi slušně . A to má ten náš mazlík skoro pět kilo.
Takže závěr je nezbavuj se jí - utáhne i těžké modely , mají s ní vynikající průchodnost i plynulý jízdní projev , jen musíš vychytat číňanovy kokotiny
No a konec konců originál TIGER měl se spolehlivostí převodovek taky problém a to mu je nekonstruoval angličan a nevyráběl číňan