solo Tiger
Napsal: 18 bře 2016, 22:13
Pred vyše rokom som začal robiť na bočnom lane. Bez kvalitnej dokumentácie a niečoho čo som mohol vidieť sa to nedá. Podarilo sa mi spraviť tie jednoduché úchyty lana v tvare- u- spravil som otočné držiaky lana. Tam kde sa upevňuje oko lana. 2 x. Na konci.
Skúsim popísať drobné úpravy.
Na držiaky lana -u-som použil medený plech- Samotné učka som ešte poistil pricínovaním trubičky zo zadu.Pred montážou najprv prevŕtať vaňu tanku. Meď som sa snažil pred tvarovaním pocínovať,aby ostal povrch kovového vzhľadu. Takže mi nestačilo to prilepiť sek. lepidlom,ale predtým prevŕtať a až tak zalepiť. dvojité istenie.
Koncové držiaky lana.Mal som len jednú čierno-bielu fotku z googla. Tvar som volil z toho plastového výlisku HL.Materiál meď,Povrchovo upravené cínom.
Su to dve profily. Jeden je do -L- a druhý do -U-- . Musí tu platiť zhoda. Šírka oka lana určuje vnútornú šírku -U- profilu. Je tam pomer strán voči fotografii. Výška,šírka a hľbka -U- .
Ak máte spravené -U-ko tak môžete spraviť pod neho -L- profil. Ten je otočený na hornú plochú stranu.
Položením na seba učko na elko nesmie nič pretŕčať. pekne lícujú.
Na klbový mechanizmus som použil 2 trubičky.
Elektrikári ich používajú na ukončenie káblov. Sú rôzne fí. Ja som použil asi posledné 2 veľkosti.Trubičky idú do seba tak akurát. Tú väščiu som použil do -u-ka. zacínoval v oblúku a opiloval. a tá mänšia sa vkladá do väčšej a využívam tvar. Je do lieviku.Pekne uzatvára spodnú trubičku.Predtým treba v plameni spáliť plastový obal/tuším má zelenú farbu/ do ktorej vchádza bužírka s drôtom.Zapáliť a za horúca utrieť do handry. ostane trubička v tvare lieviku.
Zložiť na seba učko a elko a tam,kde sa nachádza stred navŕtať elko a zospodu zaletovať.
Na zaistenie lana som použil asi 1mm skrutku. Drží lano na závit. Na originále je len akýsi čap ktorý prechádza cez obe steny učka na zachytenie oka lana.
Bolo to aj v ABERi ,ale toto mám svoje a mne sa to tak páči viac...
Lano. Na lano som vyskúšal rôzne druhy. Od kovových laniek na bicykel až po lanká zo železiarstva. Podarilo sa mi pozháňať kábel z teplotného čidla a tam boli pletené poniklované medené drôty. Len vybaliť z bužírky. Dobre sa tvarujú na konci vane tanku,kde sa dajú tvarovať. Prudké otočenie oceľového lanka ho rozplietalo. Nepomohlo ani vyžíhanie v plameni aby oceľ zmäkla.
Na vystuženie oka lana som použil maličký profil U ktorý som našiel na víčku od konzervy . ,,To,,za čo stiahnete víčko na konzerve.Je to zahnutý okraj-tá úzka časť voči porezani.-má zafalcovaný okraj , len vybrúsiť a opatrne ohýbať.
Samotné lanko je zcínované a opilované na priemer trubičky. Tá uzatvára lano po oko. Materiál na trubičku je ten najhrubší cín aký som našiel. Odvŕtal som zo stredu kalafunu a vnútorný priemer je zhodný s použitým drôtom. Jemne sa dá natiahnuť- zmení tvar pri nasadzovaní na lano. Hlavne tam kde sa spájajú.
Zbytok je použitý z leptov ABER kat .č. 16002.
Skúsim popísať drobné úpravy.
Na držiaky lana -u-som použil medený plech- Samotné učka som ešte poistil pricínovaním trubičky zo zadu.Pred montážou najprv prevŕtať vaňu tanku. Meď som sa snažil pred tvarovaním pocínovať,aby ostal povrch kovového vzhľadu. Takže mi nestačilo to prilepiť sek. lepidlom,ale predtým prevŕtať a až tak zalepiť. dvojité istenie.
Koncové držiaky lana.Mal som len jednú čierno-bielu fotku z googla. Tvar som volil z toho plastového výlisku HL.Materiál meď,Povrchovo upravené cínom.
Su to dve profily. Jeden je do -L- a druhý do -U-- . Musí tu platiť zhoda. Šírka oka lana určuje vnútornú šírku -U- profilu. Je tam pomer strán voči fotografii. Výška,šírka a hľbka -U- .
Ak máte spravené -U-ko tak môžete spraviť pod neho -L- profil. Ten je otočený na hornú plochú stranu.
Položením na seba učko na elko nesmie nič pretŕčať. pekne lícujú.
Na klbový mechanizmus som použil 2 trubičky.
Elektrikári ich používajú na ukončenie káblov. Sú rôzne fí. Ja som použil asi posledné 2 veľkosti.Trubičky idú do seba tak akurát. Tú väščiu som použil do -u-ka. zacínoval v oblúku a opiloval. a tá mänšia sa vkladá do väčšej a využívam tvar. Je do lieviku.Pekne uzatvára spodnú trubičku.Predtým treba v plameni spáliť plastový obal/tuším má zelenú farbu/ do ktorej vchádza bužírka s drôtom.Zapáliť a za horúca utrieť do handry. ostane trubička v tvare lieviku.
Zložiť na seba učko a elko a tam,kde sa nachádza stred navŕtať elko a zospodu zaletovať.
Na zaistenie lana som použil asi 1mm skrutku. Drží lano na závit. Na originále je len akýsi čap ktorý prechádza cez obe steny učka na zachytenie oka lana.
Bolo to aj v ABERi ,ale toto mám svoje a mne sa to tak páči viac...
Lano. Na lano som vyskúšal rôzne druhy. Od kovových laniek na bicykel až po lanká zo železiarstva. Podarilo sa mi pozháňať kábel z teplotného čidla a tam boli pletené poniklované medené drôty. Len vybaliť z bužírky. Dobre sa tvarujú na konci vane tanku,kde sa dajú tvarovať. Prudké otočenie oceľového lanka ho rozplietalo. Nepomohlo ani vyžíhanie v plameni aby oceľ zmäkla.
Na vystuženie oka lana som použil maličký profil U ktorý som našiel na víčku od konzervy . ,,To,,za čo stiahnete víčko na konzerve.Je to zahnutý okraj-tá úzka časť voči porezani.-má zafalcovaný okraj , len vybrúsiť a opatrne ohýbať.
Samotné lanko je zcínované a opilované na priemer trubičky. Tá uzatvára lano po oko. Materiál na trubičku je ten najhrubší cín aký som našiel. Odvŕtal som zo stredu kalafunu a vnútorný priemer je zhodný s použitým drôtom. Jemne sa dá natiahnuť- zmení tvar pri nasadzovaní na lano. Hlavne tam kde sa spájajú.
Zbytok je použitý z leptov ABER kat .č. 16002.