Ivanův Mercedes Benz AHSVS, 8x8, 1:16
Napsal: 24 pro 2014, 21:09
S tankama chodívám jezdit na dětské dopravní hřiště. Abych nemusel tanky nosit, pořídil jsem si v bazaru Mercedes Benz Bruder tahač s podvalníkem. (přesně ve stejný den jako Milan)
No, a abych to vše nemusel tahat na provázku (už teď se po mě divné dívají ) udělám motorizaci...
A když motorizaci tak pořádnou - 8x8.
Bude vypadat takto...
Nechce se mi dávat 10 tisíc za vyfešákovaný tahač 4x2. Navíc chci naše měřítko 1/16.
Rozhodl jsem se, že si navrhnu svůj.
Návrh podvozku se už konečně usadil a tvrdě realizuji.
Oproti skutečným konstrukcím jsem vymyslel dvě nová řešení.
- centrální výkyvné "pružiny" pro 1.+ 2. a 3.+ 4. nápravu
- příčnou stabilitu vozidla bude zajišťovat 8 krátkých torzních stabilizátorů kombinovaných se suvnými tyčemi.
To vše pro:
- zajištění plného zdvihu náprav v terénu (což u listových nebo vinutých pružin předních náprav není ideální).
- značné snížení počtu dílů pro výrobu.
Základní vlastnosti:
- nízkootáčkový motor Poison Truck, otáčky: 6500 ot/m, kroutící moment 165Nmm
- třírychlostní německá převodovka, I. 22,65:1 II. 11,32:1 III. 5,66:1 řaditelné servem
- redukce s mezinápravovým diferenciálem
- nápravy Tamiya s diferenciály, 1. a 2. upravené na zatáčecí, 3. a 4. standardní.
- uzávěrky diferenciálů mám technicky vyřešené, ale nebudu je realizovat.
- na 1, stupeň 10,2 km/hod; na 2, stupeň 20,5 km/hod 1, stupeň 41 km/hod. V přepočtu ke skutečnému vozidlu ...
Převody
Dnes jsem dodělal reduktor s mezinápravovým diferenciálem.
Nápravy - upravené Tamiya
Velkou pozornost věnuji kinematice a konstrukci mechanizmu zatáčení (aby se špatně nesjížděly gumy )
Osy kol se musí vždy protínat v jednom bodě. Návrh tohoto není zcela primitivní.
Pak úprava kol a jejich ukotvení na nápravy.
Brzy začnu pracovat na rámu.
Držte mi palce, aby mi to alespoň jezdilo..
Nevím jestli to bude všechny zajímat. Další fotky jsou zde
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/Mercedes_Benz_tahac
Chtěl bych vše vzít ukázat na Strážnické poježdění. Nevím, jak budu stíhat.
Ivan
No, a abych to vše nemusel tahat na provázku (už teď se po mě divné dívají ) udělám motorizaci...
A když motorizaci tak pořádnou - 8x8.
Bude vypadat takto...
Nechce se mi dávat 10 tisíc za vyfešákovaný tahač 4x2. Navíc chci naše měřítko 1/16.
Rozhodl jsem se, že si navrhnu svůj.
Návrh podvozku se už konečně usadil a tvrdě realizuji.
Oproti skutečným konstrukcím jsem vymyslel dvě nová řešení.
- centrální výkyvné "pružiny" pro 1.+ 2. a 3.+ 4. nápravu
- příčnou stabilitu vozidla bude zajišťovat 8 krátkých torzních stabilizátorů kombinovaných se suvnými tyčemi.
To vše pro:
- zajištění plného zdvihu náprav v terénu (což u listových nebo vinutých pružin předních náprav není ideální).
- značné snížení počtu dílů pro výrobu.
Základní vlastnosti:
- nízkootáčkový motor Poison Truck, otáčky: 6500 ot/m, kroutící moment 165Nmm
- třírychlostní německá převodovka, I. 22,65:1 II. 11,32:1 III. 5,66:1 řaditelné servem
- redukce s mezinápravovým diferenciálem
- nápravy Tamiya s diferenciály, 1. a 2. upravené na zatáčecí, 3. a 4. standardní.
- uzávěrky diferenciálů mám technicky vyřešené, ale nebudu je realizovat.
- na 1, stupeň 10,2 km/hod; na 2, stupeň 20,5 km/hod 1, stupeň 41 km/hod. V přepočtu ke skutečnému vozidlu ...
Převody
Dnes jsem dodělal reduktor s mezinápravovým diferenciálem.
Nápravy - upravené Tamiya
Velkou pozornost věnuji kinematice a konstrukci mechanizmu zatáčení (aby se špatně nesjížděly gumy )
Osy kol se musí vždy protínat v jednom bodě. Návrh tohoto není zcela primitivní.
Pak úprava kol a jejich ukotvení na nápravy.
Brzy začnu pracovat na rámu.
Držte mi palce, aby mi to alespoň jezdilo..
Nevím jestli to bude všechny zajímat. Další fotky jsou zde
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/Mercedes_Benz_tahac
Chtěl bych vše vzít ukázat na Strážnické poježdění. Nevím, jak budu stíhat.
Ivan