Stránka 1 z 3
PODVOZEK
Napsal: 06 říj 2014, 22:18
od Vojtiš
Re: PODVOZEK
Napsal: 06 říj 2014, 23:36
od Jarin
No já o nikom nevím ale slyšel jsem že když si s tím nastavením tuhosti pohraješ Tigřík bude jezdit jako skutečnej. Myslím že podobný tenkrát prodával Milan ale ten měl od Wecohe... zkus se ho zeptat
Re: PODVOZEK
Napsal: 07 říj 2014, 10:53
od Ivan
Tamiya si stále drží klasické torzní tyče.
starší Leopard 1, Gepard
http://www.modellbau-seidel.de/index.ph ... st=5215001
a nenovější Leopard 2A6
http://www.modellbau-seidel.de/index.ph ... st=9400126
Mě se to moc nezdá...
Re: PODVOZEK
Napsal: 07 říj 2014, 16:55
od Vojtiš
Díky za rady, ale jde o to že u mého KV při nějaké váze 6 kg už třikrát praskla torzní tyč v místě uchycení v kovové vaně tam jak jsou ty zoubky přišroubované k vaně, tak proto se ptám zda to kupovat nebo to stojí za prd.
Re: PODVOZEK
Napsal: 07 říj 2014, 19:19
od zander
Rozhodně to je mnohem lepší, než co je v tancích normálně, a je to lepší i než to co je v Tamce,teda pokud jí budeš tunit /ta je dělaná na menší zátěž, pokud to budeš přetěžovat a neuděláš si tam vymakané převodovky, třeba jako Ivan, začnou ti odcházet , jako např v tom KT co mám od Milana./Výhoda těchto věcí je jednak v kvalitním materiálu a zpravcování, ale i v tom, že jde nastavovat tuhost jednotlivých torzek.
Takže ty uprostřed /pásu / např uděláš tužší a na kraji méně tuhé, a tím částečně odlehčíš i převodovkám, často to takto nastavují chlapi co dělají třeba 1/6.
System je podle mého názoru super, o ceně teď nediskutuji.
Já je mám připraveny jak na dání do Tigra, tak i do toho KT/Milan je k tomu měl, ale nedal je tam, a to byla chyba, Tamku přetížil spoustou kovu, ale na podvozek zapomněl a převodovky nevydržely/.
Tak si s tím chci pohrát, ale mám toho teď hodně , tak nestíhám.
Tak asi tak a přeber si to jak chceš
Michal
Re: PODVOZEK
Napsal: 07 říj 2014, 21:41
od pajak7
zander píše:Rozhodně to je mnohem lepší.....
Michal
Maj pravdu Velebnosti
zander píše:
Takže ty uprostřed /pásu / např uděláš tužší a na kraji méně tuhé, a tím částečně odlehčíš i převodovkám, často to takto nastavují chlapi co dělají třeba 1/6.
Michal
Ale tomuhle nerozumím, jaký má vliv tuhost odpružení na převodovky ,prosím o vysvětlení ......
Re: PODVOZEK
Napsal: 08 říj 2014, 10:35
od zander
Ahoj Pavle.
Tak jak mi to bylo vysvětleno jedním člověkem co staví tanky v 1/6 tak tím , že uděláš tvrdší torzy uprosted pásu, třeba tři tak tím , když tank zatáčí, tak veškerý tah na zatočení neodřou převodovky, protože pás "jakoby" nesedí na celé ploše stejně , ale na středu více "sedí na povrchu" a kraje odlehčuje, tím pádem kraje nejsou tak zatíženy při zátáčení, protože část toho náporu, který normálně odřou jen převodovky se přenese i na ten střed pásu a potom tank lehčeji zatáčí, a převodovky se částečně šetří.
Nevím jestli jsem to dobře "laicky " vysvětlil. Ale logiku to má, a proto se tyče i dají poštelovat.
Michal
Re: PODVOZEK
Napsal: 08 říj 2014, 15:06
od Jarin
Ale hlavně Vojta to chce do KV a tady píšou že to je pro Tiger tak jen aby to tam vůbec šlo usadit nebo jsou vany stejné? Myslím rozměrově šířkou...
Re: PODVOZEK
Napsal: 08 říj 2014, 16:23
od zander
Re: PODVOZEK
Napsal: 08 říj 2014, 17:53
od pajak7
zander píše:Ahoj Pavle.
Tak jak mi to bylo vysvětleno jedním člověkem co staví tanky v 1/6 tak tím , že uděláš tvrdší torzy uprosted pásu, třeba tři tak tím , když tank zatáčí, tak veškerý tah na zatočení neodřou převodovky, protože pás "jakoby" nesedí na celé ploše stejně , ale na středu více "sedí na povrchu" a kraje odlehčuje, tím pádem kraje nejsou tak zatíženy při zátáčení, protože část toho náporu, který normálně odřou jen převodovky se přenese i na ten střed pásu a potom tank lehčeji zatáčí, a převodovky se částečně šetří.
Nevím jestli jsem to dobře "laicky " vysvětlil. Ale logiku to má, a proto se tyče i dají poštelovat.
Michal
Takže se vlastně jedná o první antigravitační zařízení na světě ....
Jinak jsem si myslel že když je tank 5 kg těžký tak na něj působí stále stejná gravitace i když má přední a zadní pojezdy měkčeji odpružené než kdyby měl všechny pojezdy stejně odpružené .
Jelikož pásy leží stále na zemi a váha modelu se nemění tak si myslím že převodovky budou stejně namáhané ať máš měkčí nebo tvrdší odpružení.
Nehledě na to že všude se dočteš (a to je i můj názor který mám ověřený ) že měkčí odpružení je především kvůli realističnosti jízdy terénem (Model se s tvrdšími pojezdy chová uměle a překážky jakoby přeskakuje než přeplouvá).
Hlavně na našem měřítku už bych tyhle řeči nebral vůbec vážně když vemu fakt že mám ve všech modelech stejné převodovky a zatím a to musím zaklepat žádná neodešla .
A myslím že třeba Pershing který už je tak trochu veterán váží taky 5 kg ,odpružení je origo Heng Long v zoufalém stavu a to jezdil dost dlouho i bez redukcí.
Namáhání převodovek je hlavně potřeba řešit rozumnou jízdou v terénu (nezahrabávat se do písku po horní korbu atd....)
A ty tyče se dají štelovat i kvůli va tomu aby jsi si mohl nastavit rozložení váhy modelu ,třeba když by jsi měl z nějakého důvodu většinu váhy na jedné straně ,ať už vpředu či vzadu a model aby nebyl nakloněn.
Si myslím já