Ivanův Tiger II, Tamiya
Napsal: 23 kvě 2014, 09:55
King Tiger Tamiya dle mých představ.
Před rokem jsem koupil King Tigra bez jakýchkoli mechanických částí. Prázdná kovová vana s torzními tyčemi.
Jedná se tzv. statický model.
Podvozek
Plastové pásy jsem nahradil HQ kovovými a všechna kola uložil na kuličkových ložiskách.
Převodné ústrojí
Nechce se mi dávat 80€ za převodovku, která se mi moc nelíbí.
Vyrobím si ji sám.
Hnací jednotky
Jako hnací jednotky jsem použil pohony Graupner se 3-fázovými motory s regulátory 18A. Což je teoreticky 3,6x vyšší příkon, než motory HL.
Jedná se o odladěnou nerozebíratelnou soupravu.
Dvourychlostní převodovky
Dvourychlostní převodovky, 2 ks Levá a Pravá.
Max rychlost na první stupeň jsem zvolil, spočítal a navrhnul na 9,34 km/h a na druhý 17,2km/h. To v přepočtu rychlosti ke skutečnému tanku.
Skutečný tank max. rychlost v terénu 20km/h, na silnici 41km/h.
Převodovky obsahují POUZE kuličková ložiska. Jedna strana jich má celkem 11ks.
- reduktor – ocel-plast, modul oz. kol Tamiya
- dvourychlostní převodovka
- ozubená kola ve stálém záběru,
- řazení se uskutečňuje přesunem zubové spojky-jako ve skutečné převodovce
- řazení zajišťují serva, pro každou stranu samostatný kanál
- převodovky mají také skutečný neutrál a tank může být tažen. Motor se může také otáčet naprázdno. Se zvukovým modulem to celkově vypadá docela dobře.
- Převodovka umožňuje řazení za jízdy !!!
- Pro volby parametrů převodovky jsem si vytvořil výpočtovou tabulku v Excelu, která umožňuje měnit vstupní parametry a počítá VŠE potřebné.
Těžiště dvourychlostních převodovek : přesuvná zubová spojka a oz. kola
Bez synchronizace
Testovací skříňz Plexi
Řadící vidličky - Laser
Stará a nová verze
Konečný pohon
- je na vnější straně korby – jako u skutečného vozidla
- pastorek ocel, kolo mosaz – vyrobeno za zakázku.
Oz. kolo má v sobě drážku pro pero pro přenos výkonu na hnací kolo.
- hnací kolo je uloženo na třech ložiskách - dvě přímo v kole a ve skříni konečného pohonu, třetí v korbě-zachycuje také axiální síly.
Skříň konečného pohonu
Úprava korby
a upevnění skříní.
Skříň převodovky současně vytváří boční pancíř.
Pohled na sestavu
Řazení rychlostí zajišťují serva
Pokud na vnější straně zatáčení bude zařazen druhý stupeň a na vnitřní první stupeň bude těžiště tanku zatáčet na pevném poloměru zatáčení 276,5mm.
Bude možno každou převodovku ovládat samostatně, nebo obě současně.
Skříň převodovky současně vytváří boční pancíř.
Jen tak ze zájmu jsem nahrubo spočítal součásti podvozku a převodovek:
skupina, ložiska, normalizovaných, vyrobeno, přípravky
podvozek, 20, 2, 28, 0
převodovky, 26, 78, 54, 21
Suma 229 dílů, které mi prošly rukama… vymyslet, nakreslit, vyrobit
Ivan
Před rokem jsem koupil King Tigra bez jakýchkoli mechanických částí. Prázdná kovová vana s torzními tyčemi.
Jedná se tzv. statický model.
Podvozek
Plastové pásy jsem nahradil HQ kovovými a všechna kola uložil na kuličkových ložiskách.
Převodné ústrojí
Nechce se mi dávat 80€ za převodovku, která se mi moc nelíbí.
Vyrobím si ji sám.
Hnací jednotky
Jako hnací jednotky jsem použil pohony Graupner se 3-fázovými motory s regulátory 18A. Což je teoreticky 3,6x vyšší příkon, než motory HL.
Jedná se o odladěnou nerozebíratelnou soupravu.
Dvourychlostní převodovky
Dvourychlostní převodovky, 2 ks Levá a Pravá.
Max rychlost na první stupeň jsem zvolil, spočítal a navrhnul na 9,34 km/h a na druhý 17,2km/h. To v přepočtu rychlosti ke skutečnému tanku.
Skutečný tank max. rychlost v terénu 20km/h, na silnici 41km/h.
Převodovky obsahují POUZE kuličková ložiska. Jedna strana jich má celkem 11ks.
- reduktor – ocel-plast, modul oz. kol Tamiya
- dvourychlostní převodovka
- ozubená kola ve stálém záběru,
- řazení se uskutečňuje přesunem zubové spojky-jako ve skutečné převodovce
- řazení zajišťují serva, pro každou stranu samostatný kanál
- převodovky mají také skutečný neutrál a tank může být tažen. Motor se může také otáčet naprázdno. Se zvukovým modulem to celkově vypadá docela dobře.
- Převodovka umožňuje řazení za jízdy !!!
- Pro volby parametrů převodovky jsem si vytvořil výpočtovou tabulku v Excelu, která umožňuje měnit vstupní parametry a počítá VŠE potřebné.
Těžiště dvourychlostních převodovek : přesuvná zubová spojka a oz. kola
Bez synchronizace
Testovací skříňz Plexi
Řadící vidličky - Laser
Stará a nová verze
Konečný pohon
- je na vnější straně korby – jako u skutečného vozidla
- pastorek ocel, kolo mosaz – vyrobeno za zakázku.
Oz. kolo má v sobě drážku pro pero pro přenos výkonu na hnací kolo.
- hnací kolo je uloženo na třech ložiskách - dvě přímo v kole a ve skříni konečného pohonu, třetí v korbě-zachycuje také axiální síly.
Skříň konečného pohonu
Úprava korby
a upevnění skříní.
Skříň převodovky současně vytváří boční pancíř.
Pohled na sestavu
Řazení rychlostí zajišťují serva
Pokud na vnější straně zatáčení bude zařazen druhý stupeň a na vnitřní první stupeň bude těžiště tanku zatáčet na pevném poloměru zatáčení 276,5mm.
Bude možno každou převodovku ovládat samostatně, nebo obě současně.
Skříň převodovky současně vytváří boční pancíř.
Jen tak ze zájmu jsem nahrubo spočítal součásti podvozku a převodovek:
skupina, ložiska, normalizovaných, vyrobeno, přípravky
podvozek, 20, 2, 28, 0
převodovky, 26, 78, 54, 21
Suma 229 dílů, které mi prošly rukama… vymyslet, nakreslit, vyrobit
Ivan