Vypínanie svetiel / 2. / teplotné čidlo
Napsal: 30 dub 2014, 09:52
Vypínanie svetiel / 2. / teplotné čidlo
Je tu veľa podobných znakov, ale spôsob je trochu iný.
Ako to pracuje:
Teplotné čidlo je zložené z 2 kovov.Jeden je bimetál a reaguje na teplo. Čidlo je vložené do generátora dymu. Zapojenie je rovnaké .Rozpojiť jeden vodič a priletovať čidlo. /Postup je v predošlom článku./
Tank po zapnutí hlavným vypínačom začne blikať a je pripraveny na naštartovanie.
Samozrejme musí byť zapnutý generátor dymu. Začne sa vytvárať para a v komore stúpa teplota. Teplota keď dosiahne kritickú hranicu pre čidlo ho rozopne. Bimetál odskočí a drží po celý čas jazdy. Svetlá zhasnú.
Po vypnutí tanku do parkovacej polohy, až do vychladnutia komory, tank nesvieti a o chvíľu začne svietiť,blikať.Klesla teplota a bimetal sa vrátil – zapol.
Tento spôsob je bezpečnejší pre RX, ale len pri jazde s dymom, čo je skôr v interiéri.
Výroba a montáž :
Teplotné čidlá sa používajú na ochranu. Čidlo, ktoré som použil ja, bolo na tepelnú ochranu NiMH, NiCD batérií. / nafotené bez púzdra/
Sú kalibrované na rôzne teploty. Môj odhad je okolo 70-90°C.V generátore dymu je komora rozdelená do 2 častí.V1.časti je to ,,už plné,,nachádza sa tam odporový drôt, knôt a vata.Voľná je 2.časťz kadiaľ sú vyvedené drôty.Použité čidlo treba otočitˇtak,aby malo miesto na rozopnutie. foto.
Miesto pricínovaných drôtov na čidlo som použil čo najtenšie ploché kontakty/z relé/.Netreba robiť zásah do komory a aj tesnenie ostáva to isté.
Je dôležité vedietˇakú kvapalinu používate na dym a či je elektrický vodivá.Treba spravitˇskúšku vodivosti. Dodávaná kvapalina nieje vodivá. /foto/
Mám obidva systémy zlúčené do sériového okruhu. Môžem si vybrať ktorý chcem.
Solo
https://imageshack.com/i/n6pybkj
https://imageshack.com/i/na5q3cj
https://imageshack.com/i/ndn3b04j
https://imageshack.com/i/n7ho66j
https://imageshack.com/i/nhu9oamj
https://imageshack.com/i/n6yjtqj
https://imageshack.com/i/nh0eyfj
https://imageshack.com/i/nh8b2sj
https://imageshack.com/i/nacyqhj
https://imageshack.com/i/n8ypt9j
Je tu veľa podobných znakov, ale spôsob je trochu iný.
Ako to pracuje:
Teplotné čidlo je zložené z 2 kovov.Jeden je bimetál a reaguje na teplo. Čidlo je vložené do generátora dymu. Zapojenie je rovnaké .Rozpojiť jeden vodič a priletovať čidlo. /Postup je v predošlom článku./
Tank po zapnutí hlavným vypínačom začne blikať a je pripraveny na naštartovanie.
Samozrejme musí byť zapnutý generátor dymu. Začne sa vytvárať para a v komore stúpa teplota. Teplota keď dosiahne kritickú hranicu pre čidlo ho rozopne. Bimetál odskočí a drží po celý čas jazdy. Svetlá zhasnú.
Po vypnutí tanku do parkovacej polohy, až do vychladnutia komory, tank nesvieti a o chvíľu začne svietiť,blikať.Klesla teplota a bimetal sa vrátil – zapol.
Tento spôsob je bezpečnejší pre RX, ale len pri jazde s dymom, čo je skôr v interiéri.
Výroba a montáž :
Teplotné čidlá sa používajú na ochranu. Čidlo, ktoré som použil ja, bolo na tepelnú ochranu NiMH, NiCD batérií. / nafotené bez púzdra/
Sú kalibrované na rôzne teploty. Môj odhad je okolo 70-90°C.V generátore dymu je komora rozdelená do 2 častí.V1.časti je to ,,už plné,,nachádza sa tam odporový drôt, knôt a vata.Voľná je 2.časťz kadiaľ sú vyvedené drôty.Použité čidlo treba otočitˇtak,aby malo miesto na rozopnutie. foto.
Miesto pricínovaných drôtov na čidlo som použil čo najtenšie ploché kontakty/z relé/.Netreba robiť zásah do komory a aj tesnenie ostáva to isté.
Je dôležité vedietˇakú kvapalinu používate na dym a či je elektrický vodivá.Treba spravitˇskúšku vodivosti. Dodávaná kvapalina nieje vodivá. /foto/
Mám obidva systémy zlúčené do sériového okruhu. Môžem si vybrať ktorý chcem.
Solo
https://imageshack.com/i/n6pybkj
https://imageshack.com/i/na5q3cj
https://imageshack.com/i/ndn3b04j
https://imageshack.com/i/n7ho66j
https://imageshack.com/i/nhu9oamj
https://imageshack.com/i/n6yjtqj
https://imageshack.com/i/nh0eyfj
https://imageshack.com/i/nh8b2sj
https://imageshack.com/i/nacyqhj
https://imageshack.com/i/n8ypt9j