Kolegové, mám problém s "nadměrným" pískáním motorků u T-34. Vzal jsem jí z druhé ruky zejména proto, že má "alternativně" řešené převodovky. Jsou tam použité motory "X-Speed Half 8 SP".
Doplním, že kondenzátory jsou na motorech osazeny. Nemáte někdo zkušenosti s řešením této situace? (další kondenzítory, napuštění něčeno do vinutí motoru atd.). Zatím mám k elekronice připojeny jen motory, nic jiného, tedy ani reproduktor. Elektronika Clark TK 22, přijímač Hitec Optic 6 2,4GHz.
Předem děkuji za jakékoli konstruktivní nápady.
Re: Pískání vinutí motorků
Napsal: 28 říj 2013, 20:31
od Ody
balcin píše:Ody::::....Ted jsem konzultoval tvůj problém s motorkama s Vojtišem a ten usoudil,že tam máš dát Elmod a žádný pískání,už neuslyšíš... ...Má pravdu,ten chlapec... ...Vojto,promiň....
Balcine díky, ale měl jsem na mysli konstruktivní nápady ...
Re: Pískání vinutí motorků
Napsal: 28 říj 2013, 20:35
od Vojtiš
Balcine!! prosím tě neuváděj pořád mé jmémo, co si o mě budou myslet, dík
Re: Pískání vinutí motorků
Napsal: 28 říj 2013, 21:06
od Ody
pajak7 píše:
Čili přidat další kondenzátor mezi kontakty motoru?
Re: Pískání vinutí motorků
Napsal: 29 říj 2013, 09:15
od Ody
Přidal jsem tam kondenzátory, které jsem měl k dispozici (odletoval jsem je z jiných motorů a mají kapacitu 10 mikro, "žluté"), pištění nepřestalo. Původní kondenzátory (kostra-kontakt motoru), které na motorech už byly, jsou "hnědé" a mají označení Y5V 104M. Nemusí mít všechny tři kondenzátory na jednom motoru stejnou kapacitu? Pokud ano tak jaká by měla být? Díky.
Re: Pískání vinutí motorků
Napsal: 29 říj 2013, 20:39
od spitfiremk1
Kluci, ale řešíte zde dvě věci, které spolu souvisí jen pokud je přijímač na bázi 27-40 mhz. U nich se neodrušené, či nedostatečně odrušené motory ohlásí právě tím cukáním serv, např.u letadel či vynecháváním čehokoliv jiného tímto přijímačem ovládaného..Tady platí čím víc odrušeno, tím líp...Ale pokud je použita souprava pracujicí na pásmech 2,4 ghz, tady můžete vedle zaplého systému klidně svařovat a rušení se nekoná..Sám už od dob 2,4 ghz, co používám, neodrušuji v letadlech nic a používám i komutátorové motory, jako v tancích, k pohonu vrtulí.
To pískání, nemá s odrušením nic společného. Jde jen o vysokou frekvenci řídících impulzů regulátoru, které motor pojímá jako "reproduktor".I HL systém, běžně , než se tank rozjede vydává pískot, který se pak ztratí v hluku rozjetého tanku..Nejvíc se dá to sténání dá navodit, když se snažíte velmi pomalu kniplem tank rozjet. A to tak, že máte už přidáno, tank ještě stojí, ale napětí na motoru ještě není schopno otočit kotvou a tak kotva, co by vinutí reproduktoru vydává zvuk odpovídající momentální intenzitě pulzů, lezoucích z reglu.A ještě k tomu, zvuk je i odlišný (jeho hloubka či výška)podle stavu polohy kotvy vůči pólu magnetu, a nebo i stavu ložisek v motoru. Volnější uložení umožní chvění většího rozsahu...
Sakra jsem se nějak rozepsal...Tolik tedy ke kondenzátorům...
Re: Pískání vinutí motorků
Napsal: 29 říj 2013, 20:49
od Ody
To SpitfireMkI:
Čili osazení tří identických kondenzátorů 10nF/100V/ X7R na každý motor nepovede v případě použití 2,4GHz ke zlepšení situace? Existuje tedy nějaký jiný postup, když kondenzátory nepomohou?
Vím, že trochu píská každý tank, ale tento stroj prostě píská více, než by se mi líbilo. Reproduktor ledacos přeřve, ale stejně bych to rád nějak omezil.
Re: Pískání vinutí motorků
Napsal: 29 říj 2013, 21:11
od spitfiremk1
Ody píše:To SpitfireMkI:
Čili osazení tří identických kondenzátorů 10nF/100V/ X7R na každý motor nepovede v případě použití 2,4GHz ke zlepšení situace? Existuje tedy nějaký jiný postup, když kondenzátory nepomohou?
Vím, že trochu píská každý tank, ale tento stroj prostě píská více, než by se mi líbilo. Reproduktor ledacos přeřve, ale stejně bych to rád nějak omezil.
Toto je neodstranitelné,vždy pískat budou, více či méně. To bys musel mít bednu s motory a zkoušet, až padneš na ten nejmíň hlučný..Záleží ještě jak vyhlazený proud teče s těch reglů, ale to bych fakt neřešil. To odrušení co máš alespoň zabrání šíření ruchů po okolí, ale to je vše...RX- 18 bude pískat pořád, tvé regly neznám. Já mám v téčku 2 ks DSyS 18 a (vynikající regly a dost tiché, mžná mám dobré-původní motory od Torra). V Tigerovi mám dva regly do aut a ty nevydávají pískot,ale jakýsy nízký, akceptovatelný tón, jež neobtěžuje.Ale primární je stav uložení kotvy v motoru..