Ahoj chlapci.
Tak jsem si cestou Michala koupil do TIGER 1 nové převodovky WALTERSONS
. Michal je vzal na sraz k Milanovi a při telefonickém rozhovoru je celkem chválil.
Doposavadní mé (zvýrazňuji mé) hodnocení:
- celkem robustní konstrukce, myslím si, že by nemělo docházet k vychylování bočních stěn, i samotné ozubené soukolí vypadá dobře, jak to bude s hnací hřídelí, zda vydrží nebo ne, to ukáže čas
- provedl jsem výměnu pastorku na motoru na nejmenší, šlo to celkem z tuha, ale přiložené nářadí fungovalo dobře
- co se týče montáže, tak s tím už je to horší, přibalená spodní montážní deska je i dle fotografického návodu pro celoumělohmotné vany a pro vanu kovovou je nepoužitelná, originál spodní desku z kovové vany je třeba odvrtat a udělat do ní závity na přichycení převodovek (na tomto zrovna pracuji)
- kdo má starou převodovku na hnací hřídeli osazenou ložiskem, musí počítat s tím, že i novou hnací hřídel bude muset trochu obrousit, aby ložisko o průměru 8mm na tuto vešlo
- již při broušení hnací hřídele jsem zjistit, že levý motor převodovky se dle mého úsudku dost zahřívá (jednu chvíli se z něho i zakouřilo) a tato převodovka je i hlučnější než pravá, pravý motor se tak nehřeje a převodovka je hlučná opět dle mého úsudku akorát (pozor, zatím jsem převodovku z důvodu manipulace nemazal přibaleným mazivem), při pouštění levé převodovky z důvodu přesného uchycení na zákaldovou desku padají z ozubení mikroskopické pilinky (toto přisuzuji usazení jednotlivých ozubení), myslím si, že po záběhu by to mělo být OK
To jsou zatím doposud zjištěné poznatky k daným převodovkám, nejvíce mne straší přehřívaní levého motorku, je fakt dost horký a to jsem ho pouštěl jen krátce a vlastně bez zátěže, no uvidíme
v nejhorším případě bych musel koupit nové motorky
.
Jak budu mít další poznatky, tak je dopíšu.
Čus Ivo