Stránka 1 z 1

Modernizace M41

Napsal: 03 dub 2013, 12:41
od Ivan
Srdečně zdravím.
Rozhodl jsem se také přispět se svými zkušenostmi.
Na Aukru jsem koupil jetý tank M41. Kovové převody HL a pásy.
Podvozek nemá možnost regulovat napnutí pásů. Velké předepnutí způsobilo abnormální opotřebení všech částí podvozku i převodů.
Postupně jsem modernizoval :
- uložení hnacích kol, primitivní, 100% účinnost
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... i_kolo.jpg
- úpravu vodícího kola
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... i_kola.jpg
- napínacího ústrojí pásů, snažil jsem se přiblížit k originálnímu řešení
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... stroji.jpg
- pojezdová kola, zatím jen vzorky na testy
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... _kolo_.jpg
- vahadla, také zatím jen vzoryk na testy
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... ahadlo.jpg
- odpružení, podobně jako kolega jsem zkrátil plastové trubičky, zatím jen o 1mm.

(V galerii obrázků samozřejmě procházejte na další. :-D )
Intenzivně pracuji dále.
Tankistům ZDAR.

Re: Modernizace M41

Napsal: 03 dub 2013, 12:53
od Rudyn
Ahoj Ivane.

Posílám S.Z.

R.

Re: Modernizace M41

Napsal: 03 dub 2013, 13:38
od dzenda7
Ivane.....krásná práce. Není co dodat cool

Re: Modernizace M41

Napsal: 03 dub 2013, 18:09
od sourekv
Moc hezké. V.

Re: Modernizace M41

Napsal: 09 kvě 2013, 14:43
od Ivan
Vážení kolegové, díky za Vaše slova.
Tak jsem zase popojel. Kompletně jsem dodělal vahadla - přidal hřídel, otáčející se v kobě, korbu převrtal.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... CN0965.jpg
Na všech pružinách jsem zkrátil trubičku pružil o 2mm a jezdí to opravdu parádně.

Re: Modernizace M41

Napsal: 28 čer 2013, 14:26
od Ivan
Ahoj tankisté.
Zase jsem kousek pokročil...
Vzhledem k tomu, že opět plánuji použití stabilizátoru kanonu, rozhodl jsem se kompletně předělat vnitřní části věže.
Začal jsem lafetou kanonu. Další bude následovat. ;)
Ale ten čas ... :(
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... CN1970.jpg

Re: Modernizace M41

Napsal: 20 srp 2014, 19:29
od jirik.dobi
Zdravím kolego,
skláním se před tvým dílem..
Ten napínací mechanismus je moc pěkný, škoda že není propojený s prvním pojezdovým kolem aby mohl dopínat pás při přejezdu něčeho hrbatého, ale i tak je opravdu povedený.

Chtěl bych se ještě zeptat, jak máš ukotvené vahadla uvnitř korby? Jestli by to bylo možné tak i s fotkou.. :)

Re: Modernizace M41

Napsal: 21 srp 2014, 10:27
od Ivan
Ahoj Jirko.
Ano, M41 a M26 měly mechanizmus tak, jak jej popisuješ.
Samozřejmě jsem přemýšlel i o tomto řešení, ale při našich rozměrech by asi nastal problém s napínacím ústrojím pásu. Zejména pak následně s jeho pevností a tuhostí.
A tak jsem to vyřešil tak, jak to vypadá.

Vahadla v korbě.

http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/M41_ ... CN0965.jpg

Na obrázku (můžeš si jej zvětšit) jsou vidět mosazné hřídele, zakončené drážkami pro segrovky. Prakticky tam ale segrovky vůbec nemám. Pás je pevně a přesně veden vodícím a hnacím kolem. Sám o sobě je pás velmi tuhý na příčný ohyb a nedochází k vysouvání vahadel. Navíc je tam dost málo místa pro seřizovací podložky.

Rady.
- Při vrtání otvorů do korby pro čepy vahadel zajisti pomocí úhelníku přesnou souosost vrtaného otvoru a vrtáku (přesnou kolmost na bok korby) . Aby vahadla nebyla uložena jakkoli šikmo.
- Dbej, aby drážky v kolech pro vodící ozuby článků byly PŘESNĚ v jedné rovině. Samozřejmě plus hnací kolo.
- Korbu při vrtání pevně ukotvi k rámu vrtačky, aby se nemohal pohnout. Zejména při dovrtávání.

Držím palce
Ivan

Re: Modernizace M41

Napsal: 21 srp 2014, 13:08
od Shotek
opět parádní a precizní práce, radost pohledět! ahoj

Re: Modernizace M41

Napsal: 21 srp 2014, 14:54
od jirik.dobi
Díky za rychlou odpověď :)
Uvažuju, že také upravím zavěšení vahadel v korbě pomocí hřídele, tak doufám že se mi to povede alespoň trochu podobně :D