Tigeropanther
Napsal: 02 úno 2013, 01:18
Ahojte tankáni,
toto fórum pozerám už dlho a veľmi sa mi páči. Dnes som sa rozhodol pridať aj ja niečo z mojej dielne. Niektorí z vás privedú model do dokonalosti vzhľadovo, iným záleží hlavne na realistickom zvukovom prejave.
Ja som zatiaľ neriešil ani jedno ani druhé, za pár eúr som kúpil tigeropanthera s vylágrovanými prevodovkami, kovovými pásmi a rozhodol som sa mu vylepšiť jazdné vlastnosti. Tank je teraz schopný brodiť sa vodou hlbokou 6,5 cm, nevadí mu piesok, štrk,vysoká tráva (taká po kolená - plazí sa v nej ako korytnačka (želva)), blato ani sneh.
Získané skúsenosti chcem použiť pri úprave ďalších tankov. Už mám kúpeného a prerábam T34 a Panthera G. Aj pri týchto tankoch nechcem riešiť až tak veľmi vzhľad, alebo zvuk, ale skôr jazdné vlastnosti.
Teraz k samotným úpravám tigeropanthera:
Aby sa to aspoň trochu podobalo na panthera prerobil som pojazdové kolesá, zošikmil som čelo, zmenšil zadné napínacie kolesá a osadil ich kovovými obručami. Ramená pojazdu som vyrobil z uhlíka, s mosadznými puzdrami.
Excenter napináku som urobil z mosadze, napinák je uložený v dvoch ložiskách, odpružený a ovládaný servom (každý samostatne), takže viem povoliť a napnúť každý pás podľa potreby.
Vaňa je vystužená hliníkovými profilmi a utesnená silikónom.
Prevodovky sú viacmenej pôvodné s originál "blatovými" ozubenými kolesami. Ozubenie je však opracované, zbavené otrepov a vystredené. Tiež sú nanovo urobené mosadzné lôžka a upravené rozostupy medzi kolesami a (skoro som zabudol ) pridal som jedno ozubené koleso navyše (to, hneď za pastorkom). Tým som zvýšil prevodový pomer asi na na 1:149. Výstupný hriadeľ je uložený vo dvoch ložiskách. Takto upravené prevodovky neprejavujú zatiaľ najmenšie známky opotrebenia a to im dávam vážne poriadne zabrať.
Poslednou úpravou, aj keď nie nevyhnutnou bola výmena motorov. Teraz sú tam asi 400-ky, alebo niečo podobné. S týmito motormi je tank schopný plaziť sa rýchlosťou zhruba 1 cm za tri sekundy. Samozrejme som vyhodil pôvodnú elektroniku a dal dom tam dva 40 ampérové regulátory (menšie akurát v obchode nemali), ale stačia oveľa slabšie, motory pri maximálnom zaťažení nežerú viac ako 0,5 A.
Námer kanóna ovládam servom, otáčanie veže pôvodnou prevodovkou, avšak motor je zapojený do elektroniky vykuchanej zo serva. Tým sa veža otáča rýchlejšie alebo pomalšie podľa polohy knipla na vysielačke. Aby sa veža otáčala o 360 stupňov, vyrobil som zbernicu, ktorou dostávam prúd a signál do serva zdvíhania kanóna a airsoftu.
To je asi tak všetko. Prikladám odkaz na fotky a video. Video je z jazdy v asi dvadsaťpäť centimetrovom snehu.
https://peterprievidza.rajce.idnes.cz/tigeropanther/
toto fórum pozerám už dlho a veľmi sa mi páči. Dnes som sa rozhodol pridať aj ja niečo z mojej dielne. Niektorí z vás privedú model do dokonalosti vzhľadovo, iným záleží hlavne na realistickom zvukovom prejave.
Ja som zatiaľ neriešil ani jedno ani druhé, za pár eúr som kúpil tigeropanthera s vylágrovanými prevodovkami, kovovými pásmi a rozhodol som sa mu vylepšiť jazdné vlastnosti. Tank je teraz schopný brodiť sa vodou hlbokou 6,5 cm, nevadí mu piesok, štrk,vysoká tráva (taká po kolená - plazí sa v nej ako korytnačka (želva)), blato ani sneh.
Získané skúsenosti chcem použiť pri úprave ďalších tankov. Už mám kúpeného a prerábam T34 a Panthera G. Aj pri týchto tankoch nechcem riešiť až tak veľmi vzhľad, alebo zvuk, ale skôr jazdné vlastnosti.
Teraz k samotným úpravám tigeropanthera:
Aby sa to aspoň trochu podobalo na panthera prerobil som pojazdové kolesá, zošikmil som čelo, zmenšil zadné napínacie kolesá a osadil ich kovovými obručami. Ramená pojazdu som vyrobil z uhlíka, s mosadznými puzdrami.
Excenter napináku som urobil z mosadze, napinák je uložený v dvoch ložiskách, odpružený a ovládaný servom (každý samostatne), takže viem povoliť a napnúť každý pás podľa potreby.
Vaňa je vystužená hliníkovými profilmi a utesnená silikónom.
Prevodovky sú viacmenej pôvodné s originál "blatovými" ozubenými kolesami. Ozubenie je však opracované, zbavené otrepov a vystredené. Tiež sú nanovo urobené mosadzné lôžka a upravené rozostupy medzi kolesami a (skoro som zabudol ) pridal som jedno ozubené koleso navyše (to, hneď za pastorkom). Tým som zvýšil prevodový pomer asi na na 1:149. Výstupný hriadeľ je uložený vo dvoch ložiskách. Takto upravené prevodovky neprejavujú zatiaľ najmenšie známky opotrebenia a to im dávam vážne poriadne zabrať.
Poslednou úpravou, aj keď nie nevyhnutnou bola výmena motorov. Teraz sú tam asi 400-ky, alebo niečo podobné. S týmito motormi je tank schopný plaziť sa rýchlosťou zhruba 1 cm za tri sekundy. Samozrejme som vyhodil pôvodnú elektroniku a dal dom tam dva 40 ampérové regulátory (menšie akurát v obchode nemali), ale stačia oveľa slabšie, motory pri maximálnom zaťažení nežerú viac ako 0,5 A.
Námer kanóna ovládam servom, otáčanie veže pôvodnou prevodovkou, avšak motor je zapojený do elektroniky vykuchanej zo serva. Tým sa veža otáča rýchlejšie alebo pomalšie podľa polohy knipla na vysielačke. Aby sa veža otáčala o 360 stupňov, vyrobil som zbernicu, ktorou dostávam prúd a signál do serva zdvíhania kanóna a airsoftu.
To je asi tak všetko. Prikladám odkaz na fotky a video. Video je z jazdy v asi dvadsaťpäť centimetrovom snehu.
https://peterprievidza.rajce.idnes.cz/tigeropanther/