Stránka 1 z 2

Zesílené pružiny na Tigera

Napsal: 21 led 2013, 17:38
od Colombo
Ahoj.
Nemáte někdo zkušenosti ze zesíleným odpružením na Tigera od Beami-trade?Píšou že jsou 2.8x silnější.Není to moc?

Re: Zesílené pružiny na Tigera

Napsal: 22 led 2013, 15:30
od Colombo
Nikdo,nic :?: :?: :?:

Re: Zesílené pružiny na Tigera

Napsal: 23 led 2013, 00:00
od honza kadrmas
Odpovím za sebe ,já mám pérování origo a žádný problém, mám kov pásy atd.ty tvrdší pružiny by měli smysl pro kov vanu ale ta má už z výroby zkrutné pásky.Záleží co máš za kovové díly nahoře já mám vršek v plastu + nějaký drobnosti z kovu a s origo pérama, dá to sice trochu práce s vyladěním ale kopírujou docela dobře terén ,od těch tvrdších bych čekal že to bude skákat jak koza.Toť můj názor ;) ;) ;)

Re: Zesílené pružiny na Tigera

Napsal: 23 led 2013, 11:44
od Colombo
honza kadrmas píše:Odpovím za sebe ,já mám pérování origo a žádný problém, mám kov pásy atd.ty tvrdší pružiny by měli smysl pro kov vanu ale ta má už z výroby zkrutné pásky.Záleží co máš za kovové díly nahoře já mám vršek v plastu + nějaký drobnosti z kovu a s origo pérama, dá to sice trochu práce s vyladěním ale kopírujou docela dobře terén ,od těch tvrdších bych čekal že to bude skákat jak koza.Toť můj názor ;) ;) ;)
No já mám taky vršek v plastu(kovový pásy,napínací a hnací kola vkovu a nějaký drobnosti),ale tank se po přejetí nějaké nerovnosti už nezvedne,hlavně ve předu.Tak si myslím,že ty origo pružiny jsou slabé.

Re: Zesílené pružiny na Tigera

Napsal: 23 led 2013, 14:29
od honza kadrmas
V tomto případě znám výrazně levnější řešení ,takto jsem u Kv vyřešil to že pravá stana byla slabší, mám to ve vláknu o Kv 1 ale je to i na německých forech, zkusím dohledat, je to jednoduché sundá se to zameno i s pružinkou a v tý korbě se proti směru otáčení ramena tak asi o 1/4 vyvrtá další díra vlastně se tamta posune a tím se ta pružina více napne a má větší sílu a když se to udělá takhle na všech kolech tak to lze doladit, třeba já mám na Kv 1,2 a 5,6 pojezdový kolo daný na větší tvrdost a ty 2 uprostřed jsou nechané měkké a skvěle to kopíruje terén ;) ;) ;)

Re: Zesílené pružiny na Tigera

Napsal: 24 led 2013, 01:48
od Colombo
honza kadrmas píše:V tomto případě znám výrazně levnější řešení ,takto jsem u Kv vyřešil to že pravá stana byla slabší, mám to ve vláknu o Kv 1 ale je to i na německých forech, zkusím dohledat, je to jednoduché sundá se to zameno i s pružinkou a v tý korbě se proti směru otáčení ramena tak asi o 1/4 vyvrtá další díra vlastně se tamta posune a tím se ta pružina více napne a má větší sílu a když se to udělá takhle na všech kolech tak to lze doladit, třeba já mám na Kv 1,2 a 5,6 pojezdový kolo daný na větší tvrdost a ty 2 uprostřed jsou nechané měkké a skvěle to kopíruje terén ;) ;) ;)
Taky mně něco takového napadlo.

Re: Zesílené pružiny na Tigera

Napsal: 25 led 2013, 14:16
od spitfiremk1
..Jako koza to skutečně skáče i na origo pérkách, ale jakmile se mi váha vyhoupla na 5,5 kg, Tigr plave přes centimetr vysoké překážky v rovné jízdě. podotýkám, že s origo péry .Ty vinuté pružinky nemají moc progresívní pružení, kladou velký odpor od počátku propružení, ale jak jsou pod stálým tlakem na hraně propružení a klidu, začnou pracovat uspokojivě..(na torzky to ale nejspíš nemá) Můj tank i s přidanou hn
motností položím na stůl a všechna kola se ani o milimetr nepropruží. Stačí ale lehce zatlačit prstem na zadek, nebo předek tanku a dají se do pohybu. A v terénu--jedna báseň, bez efektu pink-pongového balonku :D Takže na co dělají ještě silnější? Nechápu... :shock:




honza kadrmas píše:Odpovím za sebe ,já mám pérování origo a žádný problém, mám kov pásy atd.ty tvrdší pružiny by měli smysl pro kov vanu ale ta má už z výroby zkrutné pásky.Záleží co máš za kovové díly nahoře já mám vršek v plastu + nějaký drobnosti z kovu a s origo pérama, dá to sice trochu práce s vyladěním ale kopírujou docela dobře terén ,od těch tvrdších bych čekal že to bude skákat jak koza.Toť můj názor ;) ;) ;)

Re: Zesílené pružiny na Tigera

Napsal: 25 led 2013, 14:31
od spitfiremk1
K tomuto bych jen doplnil..
To nevracení se předních, popř.zadních kol ihned zpět po propružení, má důvod v tom že těžiště tanku neleží bráno pohledem z boku ve středu stroje. Taky jsem na to narazil. Po výměně převodú za mosaz 1:5 tank ztěžkl na čumák a dělal to co popisuješ.I s veškerým kovem navíc v modelu (kanon, pásy nové převody) jsem model dovážil od středu po zadek vany ocelovými plocháči 120x40x18.Dva podél boobou bočnic a jedenje nalepen napříč vzadu na zadní stěně schránky baterie. Teď když tank opatrně uchopím za blatníky uprostřed délky, tak se nekloní na žádnou stranu a je v těžišti. Nevracení ramen zpět, jsem pozoroval ještě v případu, že sroub držící pojezdové kolo, přesahující přes rameno do zahlého výřezu ve vaně, díky vůli ramene v závěsu, v tomto otvoru není dostatečně hluboko a zarazí se až mimo výřez do vany a zůstane váznout. (chce to delší závit na čepu-nebo odstranit vůle)..
x




Colombo píše:
honza kadrmas píše:Odpovím za sebe ,já mám pérování origo a žádný problém, mám kov pásy atd.ty tvrdší pružiny by měli smysl pro kov vanu ale ta má už z výroby zkrutné pásky.Záleží co máš za kovové díly nahoře já mám vršek v plastu + nějaký drobnosti z kovu a s origo pérama, dá to sice trochu práce s vyladěním ale kopírujou docela dobře terén ,od těch tvrdších bych čekal že to bude skákat jak koza.Toť můj názor ;) ;) ;)
No já mám taky vršek v plastu(kovový pásy,napínací a hnací kola vkovu a nějaký drobnosti),ale tank se po přejetí nějaké nerovnosti už nezvedne,hlavně ve předu.Tak si myslím,že ty origo pružiny jsou slabé.

Re: Zesílené pružiny na Tigera

Napsal: 25 led 2013, 22:50
od Colombo
Když já na tank zatlačím,ať už vepředu nebo vzadu,tak se už sám nezvedne.Asi jsou ty pružiny unavený.Zkusím první a poslední pružiny vyměnit za silnější a uvidím.Všechny měnit se mně nezdá,protože by to bylo určitě kozoidní.

Re: Zesílené pružiny na Tigera

Napsal: 26 led 2013, 15:20
od spitfiremk1
Je tu ještě možnost, že mám model dodaný právě s těmi silnými péry a ty máš zřejmě starší edici tanku. Můj je poslední edice ještě s krátkým kanonem.Proto ochotně ten můj snáší zátěž přes 5 kg a vrací se vše nazpět..Ty dva druhy per v poslední době nadělaly problémy v nekterých modelech, kde je třeba jedna půlka tanku na silných a druhá na slabých (viz KV1 u mne v kroužku dětí) Soudruzi pri doplnění krabic na montážním stole v HL nehlídají jakou sílu si přisipali do košíku k montáži...



Colombo píše:Když já na tank zatlačím,ať už vepředu nebo vzadu,tak se už sám nezvedne.Asi jsou ty pružiny unavený.Zkusím první a poslední pružiny vyměnit za silnější a uvidím.Všechny měnit se mně nezdá,protože by to bylo určitě kozoidní.