Stránka 1 z 2

vyčesané převody Tiger

Napsal: 18 pro 2012, 18:58
od spitfiremk1
Tak dnes jsem dojezdil díky příšerným vůlím v nových kovových orig převodovkách HL v setovém modelu se mi po 8 hodinách celk.nájezdu vyčesaly zuby na posledním kolečku jež otáčí osou kola. Divím se, že to vydrželo až tolik. Když jsem po koupi tank kuchnul, kolečka na všech hřídelích měla axiální posun do 1 mm a co je horší v ůhledných domečcích z mosazi tak 0,1 mm. Při pootočení hnacím kolem pásu trvalo čtvrt otáčky naprázdno, než zabraly všechny zuby :oops: takže ihned jsem objednal v Beami 5:1 kovové. doufám, že se tam vlezou.Vypadají, že kola jsou mosazná a ne zinek..Nějaká zkušenost z vaší strany?? :idea: Cena je sice 1750kč :? ale je to snad kvalita..

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 18 pro 2012, 19:55
od pajak7
Myslíš zkušenost s Beami nebo převodovkami .
Převodovky jsou asi každé lepší než ty zinkové ,jenom bacha až ti dorazí (z Beami ) tak aby byli v pohodě a měli všechny hřídelky v ose .Jeden kolega odsud by mohl vyprávět ;)

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 18 pro 2012, 21:07
od spitfiremk1
No to snad néé :( co se Beami týče, Slavík vždy komunikuje a leccos mi vyměnil.Jinak akorát jsem rozmontoval tu osudnou převodovku a dost jsem čuměl :o To pslední kolečko na hřídeli hnacího pojezdov.kola je odlito, tak,že osa otáčení kolečka není soustředná s osou hřídele, takže kolečko na obvodu má házivost cca 0,5 mm. Navíc koncepce vyvedení hřídele z převodovky, kdy hřídel ke kolu vede bočnicí korby, v této nijak nevedena a nepodepřena, má za následek vyhýbání celé osy směrem vzad. Jakmile kolo zabere a přes horní stranu pásu se snaží logicky přitáhnout k zadní napínací kladce, kam až jí to vůle v ložiskách (mimo jiné katastrofální), dovolí..To má ještě k tomu efekt, že pás nabíhá na hnací kolo zešikma a občas hlasitě přeskočí, napne silně pás a vyhne šikmo zadní napínací kladku, která vyjede mimo vodící zuby pásua ty jsou pak uprostřed kladky (toto jsem odstranil nasunutím kladek na společný hřídel,průběžný přes celou korbu, bez napínacího mechanizmu). Od té doby klid, jen ten předek neustále šel šikmo a hlučel.(nepadaly už ale pásy) Pak jsem i předek opatřil uložením hřídele v bocích korby, čímž jsou osy dvou nejdůležitějších kol na pásu, jsou vúči sobě rovnoběžné a tank jezdil naprosto skvěle i bez napínáku (nějaký kamínek v terénu nanejvýš způsobí, že napínací kladku zastoupí pojezdová kola, která přičapnou a pás se uvolní a šutr vypadne) Důležité je,že pásy nepadají jen tak, např při otáčení na místě nebo na nízkém koberci... :evil: To co se stalo s těmi zuby je ale vinou jak té chyby odlitku, tak toho vylepšení podepřením hnací hřídele v boku korby. Hřídel dostala fixní místo bez ohybu a pás ji tedy neohýbal a ta nepřitláčela již to vačkovité oz.kolečko neustále do záběru. Zuby tedy nezabíraly v kritickém úseku (cca čtvrtina obvodu kolečka) celou svou hloubkou a na koncích se vylámaly. Takže tak...bude li mít někdo zájem, ta druhá převodovka je k mání i s tou špatnou (stačí doplnit novými koly z Beami) Pro někoho kdo začíná to může být lepší než plast. Jinak ty převody 1:5, jak se to chová? uřčitě to bude mít jemnější rozjezd a příjemnější rychlost do pomala ne? Mám dokonce dojem, že jsou tam i kratší motory, zřejmě i slabší.(asi tak velký převod nevyžaduje velkou sílu na vstupu...?









pajak7 píše:Myslíš zkušenost s Beami nebo převodovkami .
Převodovky jsou asi každé lepší než ty zinkové ,jenom bacha až ti dorazí (z Beami ) tak aby byli v pohodě a měli všechny hřídelky v ose .Jeden kolega odsud by mohl vyprávět ;)

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 18 pro 2012, 22:41
od Vojtiš
Čau Ríšo, také mám tyto převodovky a zatím se zdají v pohodě, ale ještě jsem je moc nezkoušel páč mám tank celej rozdělanej a kutím a kutím, Koukni do sekce Tiger 1 Vojtiš a tam je uvidíš, akorát jsem tam dal ještě redukce a leze to jako slimák :lol: čau Vojtiš.

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 19 pro 2012, 10:34
od polda
Nazdar tyrto převodovky 5:1 od Beami mám v KV-1, ale musel jsem vyměnit hřídelky jednotlivých kol, bylo to blato - prohly se, použil jsem jako náhradu lícovaný kolík M3x50 kalený z Fabory. Jinak po osazení včetně redukcí je KV zhruba rychlé jak v reále po měřítkovém přepočtu a úžasně šplhá a hrabe. :D :D
Olda

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 19 pro 2012, 13:24
od spitfiremk1
díky oběma za názory. Mám chápat, že redukce jsou ještě nutností, aby tank byl reálně rychlý, nebo je to kvůli tomu , aby vyjel např. na střechu kostela?. Myslel jsem,že 3:1, 4:1 a 5:1 převody se montují pro celkové odlehčení motorům a elektronice (menší amperický tok v pohonu, méně zatěžovaný regulátor otáček atd.).Takže, aby Tigr jel maket.rychlostí cca 40 km/h, tak 5:1 musí mít ještě redukce? To je ten rozdíl bez anebo s redukcemi tolik propastný? :shock:





polda píše:Nazdar tyrto převodovky 5:1 od Beami mám v KV-1, ale musel jsem vyměnit hřídelky jednotlivých kol, bylo to blato - prohly se, použil jsem jako náhradu lícovaný kolík M3x50 kalený z Fabory. Jinak po osazení včetně redukcí je KV zhruba rychlé jak v reále po měřítkovém přepočtu a úžasně šplhá a hrabe. :D :D
Olda

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 19 pro 2012, 20:32
od polda
Ta rychlost a redukce převodovek je věc osobního názoru, mě osobně to ale vyhovuje tedy ta pomalejší jízda puffy

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 19 pro 2012, 21:49
od Vojtiš
polda píše:Ta rychlost a redukce převodovek je věc osobního názoru, mě osobně to ale vyhovuje tedy ta pomalejší jízda puffy
Souhlasím z Oldou, také mě to tak pasuje ;) Vojtiš.

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 20 pro 2012, 15:14
od spitfiremk1
pomalá jízda určitě dělá tank tankem. Maximální rychlost použily nanejvýš ve stepi, poušti či silnici. Navíc v terénu model při pomalé jízdě stačí okopírovat terén a tolik nesmyslně sebou neháže a neskáče. Záleží, jak progresivně je upraveno pérování...Ale s těmi 1:5 to pojede na malý plyn asi taky obstojně pomalu.Nižší 1:3 a méně (orig provedení) jsou ve spojitosti s RX 18, která nemá rozjezd moc proporcionální,neschopné udržet plazení se, na stálé hodnotě. Buďto po chvíli začne tank zpomalovat, nebo trochu zrychlovat. Na téčku mám naopak dost rychlé původní převody, ovšem ovládám model dvěmi samostatnými regulátory, kdy mohu na zvolenou polohu plynu jet do zblbnutí a plynule a nejmenší udržitelná rychlost je 1 m za minutu, tedy tak pomalu, že se dají spočítat otáčky pastorku pouhým okem. Tohle HL-výbava nebude zatím umět, pouze v kombinaci s velmi silným převodem. Motor musí mít větší počet otáček na začátku převodu, aby udržel při minimálním napětí a proudu z regulace RX 18, konstantní otáčky. Takže vyšší př.poměry dovedou u RX-18 maskovat ten ne moc lineární průběh regulace proudu do motorů.Ale to už hledám asi chlupy na dlani. S trochou cviku s knyplama se dá ošidit spousta vjemů... ;)

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 05 led 2013, 20:52
od dzenda7
Zdar, neví někdo která převodovka je pomalejší ? ... jestli 1:3 nebo 1:5 ?
Koukal jsem po netu a model Tigra od HL má převod 1:3 a podle mě to prostě lítá jako F1 a chci pomalejší tank cool
A ještě jeden technický dotaz.....na e-shopu Beami-Trade mají převodovky 1:5 s kratší a delší hřídelkou, neví někdo jak dlouhé obě hřídelky jsou?
Díky za jakýkoliv nápad.