Dík, takže se chováme nemaketově, zato prakticky
No, uvažuji nejprve zjednodušeně vybavit tank průběžnou osou v místě šroubů držících vodící kola (napínací v našem případě), a na její konce upevnit do mosaz.ložisek ona kola. dle mne jsou původní plastová kolečka prvotní příčinou sjíždění pásů právě z těchto kol a křížení stopy atd..Mně vždy přeskočily zuby pásu přes vnitřní prostor kola a jedna řada zubů jela uvnitř kola.čímž se pás křížil vůči podélné ose tanku a vykřivoval hnací kolo tak, že přeskakovaly zuby kola v okýnkách pásu.Pojezdová kola na orig.plast.ramenechse s rachotem trefovala do stopy v pásu, no hrůza. Zatím jsem vyrobil ložiska hnacích kol v bocích vany, takže hřídele jsou suprově fixovány proti různému páčení a šmajdání, jen zhoršujícím stabilitu pásu na kolech. S touto úpravou už pásy padaly vyjímečně i v terénu. Zadní kladky jsem zatím ponechal origo a zkoušel jet s plným počtem článků, kdy pás se v klidu na horní strane dotýká shora už prvního pojezd.kola a při jízdě dělá pod hnacím kolem povolenou vlnu pásu až k zemi (tento stav jsem viděl ve filmu).Krásně volné pásy dovolují kolům ideálně a reálně kopírovat terén
Na betonu to funguje bez vady, ale stačí v terénu zabrat v zatáčce a je pás vzadu venku. Na vině jsou vůle v uložení zadních kladek, kdy při napnutí pásu vlivem smýkání a bočnímu tlaku na pás, nebo jízdě do kopce, když pás táhne vrchem do kladky,se okamžitě kladka vyhne působícími silami někam,najede zboku na některou ze dvou řad zubů, pás pak zapadne dovnitř kladky a je vymalováno...
Řešil jsem to prozatím tak, že jsem ubral jeden článek. Pás se mírně napnul a kladka ochotně drží i pernamentně vychýlená tahem od hnacího kola ve své stopě a nic nepadá..Takže můj tip bude zkusit průběžnou osu vzadu přes celou korbu a na jejích koncích vyvložkovaná kola a dát zpět plný počet článků. Sakra to by bylo, aby to nefungovalo bez napínáků, jako na Téčku
Prosím o Vaše názory, díky