Záleží co máš za tank, jakou má převodovku atd...
Tak jak se tank prodává je na ježdění převážně na doma v bytě a nejlépe po hladkém povrchu.Venku tam maximálně po asfaltu nebo zámkové dlažbě, na trávu zapomeň.
Tato fóra jsou zakládána těmi, kteří tank předělávají tak, aby se s ním dalo i ven.
Dělá se celá řada úprav, ani je tady všechny asi nevyjmenuji. Jen pár namátkou pro Tigra:
- kovové převodovky, nejlépe 3 ku 1
- vyztužení hřídelí poháněcích kol ložisky buď kuličkovými nebo kluznými
- lišty uvnitř vany pro uchycení ramen pojezdových kol
- utěsnění vany proti vnikání nečistot, případně vypárání celé schránky na baterie z vany tanku, náhrada plechem a výztuhami a utěsnění proti vnikání vody - to dělají největší fajnšmekři v Německu,
- přestěhování všech vypínačů ze spodní části vany jinam, aby do nich nevnikla voda
- montáž napínáků pásů
- výměna pásů za kovové, což není vždy přínosem - větší spotřeba energie (dříve vybité baterky) - kdo je do věci zažraný stejně to jednou udělá.
- někteří specialisté dávají do tanku dvě sady akumulátorů s přepínačem (větší dojezd) - větší váha způsobí větší propružení podvozku - tank je víc podobný realitě. Akumulátory nevytahují ven, mají na tanku zdířky a nabíjí je přímo v tanku přes zdířky, samozřejmě tam musí být ještě nějaký ten přepínač.
- dále namontování alespoň pučochy pod otvory v horní části vany, aby nečistoty nestříkaly až do vnitřku na desky a reproduktor (u Tigra)
- jeden super šílenec v Německu zkonstruoval dokonce čerpadlo, které má vypumpovat vodu, která by se dostala do vany tanku z venku aby se tam nehromadila, to už je ale i na mě silné kafe a doma říkají že jsem dost velký blázen...
Suma sumárum: pokud jsi koupil nejlevnější verzi s plastovými převodovkami, plastovými pásy nemůžeš od tanku chtít zázraky. ani upravené tanky ale nezdolají všechno. Já mám tank s kovovými pásy a tank pokud ho pořádně nerozjedu má problém překonat nalakovaný dřevěný práh, protože po něm začne klouzat pás.
Ale i se skutečnými tanky se hoši učí jezdit přes překážky a zdolávat vyvýšeniny a zlomy v terénu. Viděl jsem důstojníčka jak mého řidiče BVP (bojové vozidlo pěchoty) péroval, kde ho tak učili jezdit, proč nenajel na překážku ze šikma, když to bylo možné a nic mu v tom nebránilo...
Přes to vše ale myslím, že s tankem zažiješ dost zábavy. Případné úpravy můžeš provádět podle toho co najdeš na fóru, ale někdy to je dost pracné a drahé. Někdy je lepší levný tank prodat a koupit verzi s kovovým tuningem, je sice dražší, ale v konečném výsledku ušetříš, protože převodovku s plastovými ozubenými koly přeskočíš, někdy jsou namontovány i výztužné lišty na pojezdových kolech a tank už má i kovové pásy, takže plastové přeskočíš. Je to vše otázka peněz, co si kdo z nás může dovolit a co od tanku chceš.
Nejlevnější tank je skoro celý plastový a čím je tank vyspělejší, tím má více kovových dílů.
Už jsem toho nakecal dost, teď si mě tu hoši podají.... Nejlepší tank pro začátečníka je podle německého fóra PZ-4 nemá tolik problémů s podvozkem jako TIGR. To co jsem napsal výše platí ale pro všechny tanky +/- podle mého názoru. TIGR je nerozšířenější, je nejvíce populární. Kdo tomu propadne si nakonec pořídí ještě další tanky, jeden je nic... Nebo to chce aspoň mít stejně střelené kamarády...
Radek