Stránka 1 z 2
Tiger I trochu jinak
Napsal: 15 kvě 2011, 11:14
od GriffonCZ
Konečně jsem se dostal k tomu nafotit svůj projekt. Model je pojatý trochu jinak než je obvyklé, a to především stran pohonu. Jeden centrální motor, dvourychlostní převodovka z vrtačky Bosh, řízení přes diferenciál a 2 brzdy. šásko váží zatím 5,2kg, než to dodělám tak počítám že to ztěžkne tak o 1kg. Pohon jsem zatím ještě neotestoval - nějak není čas. Zatím jsem si hrál s pojezdy (instalovány tužší pružiny). V průběhu večera zkusím dodat více informací.
Zatím pár fotek:
http://griffoncz.rajce.idnes.cz/Tiger/
Abych předešel nějakým nedorozumněním - vanu sem koupil už hotovou i s pohonem. Postupně dodělávám pojezdy a dokončuji to co jeden kolega předemnou začal ale už nedotáhl do konce - a to je to očem je tohle téma.
Re: Tiger I trochu jinak
Napsal: 15 kvě 2011, 11:17
od pajak7
Re: Tiger I trochu jinak
Napsal: 15 kvě 2011, 11:24
od GriffonCZ
No to je právě to vo mám dořešeno tak napůl. Vysílač používám Futabu 10 s 2,4G modulem Assan. Takže tohle. Zvuky zatím nemám potuchy. Líbí se mi Elmod, ale nejsem si jist zda půjde napasovat na tenhle typ pohonu - asi bych totiž nevyužil všechny jeho vlastnosti. Takže to budu asi řešit nejakým samostatným modulem (lodě?, trucky?) Otačení věže, náměr hlavně a zákluz nejspíš samodomo přes serva (upravená).
Re: Tiger I trochu jinak
Napsal: 15 kvě 2011, 11:26
od pajak7
Re: Tiger I trochu jinak
Napsal: 15 kvě 2011, 12:35
od sourekv
GriffonCZ píše:No to je právě to vo mám dořešeno tak napůl. Vysílač používám Futabu 10 s 2,4G modulem Assan. Takže tohle. Zvuky zatím nemám potuchy. Líbí se mi Elmod, ale nejsem si jist zda půjde napasovat na tenhle typ pohonu - asi bych totiž nevyužil všechny jeho vlastnosti. Takže to budu asi řešit nejakým samostatným modulem (lodě?, trucky?) Otačení věže, náměr hlavně a zákluz nejspíš samodomo přes serva (upravená).
Pěkné řešení. Bylo to asi celkem pracné a je to pěkný konstruktérský počin. Uvítal bych podrobnější výklad, není-li to tajné. IMHO bys pořád mohl využít značnou část funkcí elmodu.
V.
Re: Tiger I trochu jinak
Napsal: 15 kvě 2011, 13:23
od honza kadrmas
Hezký řešení pohonu je to podobné jako u skutečnéhon tanku
Re: Tiger I trochu jinak
Napsal: 15 kvě 2011, 15:13
od Vašek
Pěkný ,ta vana je suprová,dej sem video z jízdních zkoušek až to půjde samozřejmě
Re: Tiger I trochu jinak
Napsal: 15 kvě 2011, 15:19
od Rudyn
Nazdar Grife.
Kovová vana na Tigru je můj velký sen a ten pohon mi připomíná větší modely boj. techniky na spalovák z křovinořezu, viz. pan Lamka, Nývlt nebo Eliáš.
Re: Tiger I trochu jinak
Napsal: 15 kvě 2011, 21:08
od GriffonCZ
Nutno říct že vana ani pohon není moje práce, koupil jsem to tak. Nicméně mi to přišlo jako o třídu jinde než je běžný standard a proto jsem do toho šel - je to strašně elegantní řešení. Zatáčení je podle toho na které straně se přibrzdí jedna z kotoučových brzd co jsou po stranách diferenciálu. Já jsem na tom zatím udělal jen pár věcí. Napínáky byly původně stavitelné šroubem, ale svým způsobem napevno, varianta s pružinou se mi jevila jako efektivnější pro jízdu v terénu. Zatím to vypadá dobře, možná časem dám silnější pružinky. Mimochodem je chodím kupovat (pro Brňáky a okolní) na Cejl do vzorkové prodejny BMT - mají jak tažné, tak i tlačné. Nejvíc jsem si ale hrál s pojezdy. Kovová vana převzala systém z HL - tj dorazy šroubem osy. To jsem bohužel nemohl použít protože jsem chtěl dát kola kovová s gumovými obručemi (Asiatam). Ty jsou na čepu a do ramene se zajištují červíkem. Byla ponechána původní plastová ramena - musel jsem je vyměnit za kovová co se prodávají na Asiatamu a rctank.de. Jednak bych tam červíka nedal (šel by do kytek ihned) a navíc plastová ramena by určitě neustála zvýšenou zátěž. Takže proto kov. U nových ramen jsem musel převrtat všechny díry na osky kol, navrtat dírky pro zajišťovací červy, udělat pro ně závity. Když už jsem měl toto hotové tak se mi zdálo že pružení je nic moc, tak jsem ještě dokoupil silnější pružiny. o se týká korby tak jsem byl mile překvapen když mi dorazil nový díl z Asiatamu (horní díl korby) obsahuje spoustu kovového tuningu (poklopy řidiče a radisty, leptané mřížky na motoru, kovové světlo, nalepovací zimerit a kovovou krytku po demontovaných hadicích od filtrů) kdybych to kopoval jednotlivě tak mě to bude stát víc. Zimerit jsem sice vyhodil, protože se mi nelíbil. Tanky jsem totiž dělal několik let v měřítku 1/35 a ten gumový cimerit je fakt hnus. Takže budu sochat ještě tohle. Hlavně se hodlám věnovat zbytku a exteriéru. Podvozek už mě snad moc zlobit nebude. Jak ho rozchodím tak se jde na korbu - nejdřív zimerit, posunutí věže atd. Asi to bude trochu Temelín. Trochu.
Re: Tiger I trochu jinak
Napsal: 15 kvě 2011, 21:17
od GriffonCZ
Ještě k tomu pohonu. Ta převodovka z vrtačky nebo akušroubováku by se dala použít i na variantu se dvěma motory - zrovna dnes jsem na to koukal v RC Cars - na titulní straně je sněžná rolba - myslím že je to únorové číslo. Mám v plánu to testnout i jinde (expedišní autíčko) - tak asi nějakej levnej brzo pořídím a kuchnu. Jinak to co tam mám já by mělo jít bez problémů rozchodit i z jinými komponenty. Planetové difíky jsou celkem běžně k mání - musí být ale striktně v kovu, původně to bylo testováno s plastovýni převody a ty odcházely. Brzdy jsou ovládány táhlem které přes vačku přitlačí na kotouč destičku z duralu, druhá destička je na pevno. Je to vidět na fotce kde je diferenciál zepředu v detailu. Jak jsem psal - ohromě elegantní metoda.