Ahoj !
Pokračujem v zadnej časti Tigra.Pracovalo sa s prestávkami.Prišlo mi do toho PMD a leto.
Pri práci s leptami som si zhotovil najprv 3 ks sponiek. 1x na kľuku od heveru a 2x na prichytenie štartovacej tyče napravo od ťažného zariadenia. Na výrobu jednej sponky je potrebné 8 ks dielikov.
Tak popíšem prácu na štartovacej tyči.
Pri sledovaní dokumentácie-dobové fotky,skice som nemal info o rozmeroch a tak prišla improvizácia.
Najprv bolo treba určiť dľžku. Tyč je upevnená od krytu nad ťažným zariadením,od jeho pravého okraja,až po pravý okraj krytu na napínač reťaze - pravého pásu.
Jej priemer bol daný sponkami na upevnenie. Čiže fí 2,2mm. V strede je to zosilené a fí je 2,7mm. To je otvor do krytky štartéra, ktorý sa zakladal nad ťažným zariadením.Samozrejme po zdemontovaní ochranného krytu.
Vyrobené je to z oceľového klinca tuším z trhacieho nitu.Na jednej strane je to ukončené 4 hranom na nasadenie kľuky a na druhej sú vybrúsené 2ks pastorkov trojuholníkoveho tvaru. Na zosilnenie v strede som použil kovovú trubičku z tuhy. Zletované,prebrúsené.
Pri nasadení sponky na trubičku fí 2,7 nedôjde k zaisteniu pre väčší priemer. Zalepené natvrdo. Ináč všetky veci na leptoch je potrebné zalepiť sekundovým lepidlom . Hrozí otvorenie sa strata. Tak som už prišiel na bedničke o jednu sponku na PMD. Strata v boji....
Pokračovanie.
Ako daľší prišiel na rad hever. Po odrezaní a vybrúsení som si vyrobil úchyty na hever. Sú zo 4 ks. Taktiež všetko je pohyblivé,zalepiť po dokončení sek. lepidlom.
Na hevere sú naznačené nity po okrajoch- z mosadzného plechu 0,15 mm.Doplnené o lepty-ozubenie.
Pri nalepení treba dať pozor. Ak máte filtre ,,Feifely,, Tak to je na tesno. Treba rozmerať 1.rám a umiestniť ho úplne napravo,Doslova ako je zvar na pravo na vani.Môže to byť poskladané dopredu,aspoň tie s krídlovými maticami. 2ks.
Tie podporné v tvare,,T,,sú umiestnene nepravidelne pozri foto z dolného podhľadu.
Kľuka bola dorobená po nalepení heveru.