Stránka 6 z 17

Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943

Napsal: 01 led 2022, 20:48
od Vítek
Aha, díky za vysvětlení :D

Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943

Napsal: 01 led 2022, 21:07
od kremak432
No, tak abych taky přispěl trochou do mlýna. Suříková barva je v EU zakázána protože obsahuje olovo. Jinak to byla vynikající barva na ošetření kovů před korozí. Jinak se s ní natíraly vnitřky vodních zásobníků parních lokomotiv. Například v Řecku se používá do dnes pro ochranné nátěry trupů lodí. Barva je oranžová a opravdu se ředí fermeží. No a můj názor je, že barva na panzerech nebyl suřík, ale tzv. konstrukční základovka a ta je opravdu taková červenohnědá. Jinak jí používám jako základ na svých panzerech a dobrý(neobsahuje olovo).

Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943

Napsal: 01 led 2022, 23:43
od Vítek
Já používám prisma anti rust brown, píšou hnědá, ale je červená, mám ji na kolečkách u StuGa

Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943

Napsal: 02 led 2022, 11:56
od mrst
Nevím, já rozbor nedělal... suříková barva by asi byla lepší, ale přikláním se k názoru Jirky... asi "konstrukční" základovka... podle mne na bázi syntetiky. Suříková by byla asi více do oranžova.

Zde je originál...
foceno pod sklem...
Obrázek

Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943

Napsal: 02 led 2022, 16:32
od Drake
Ze strojařského hlediska a s přihlédnutím k německé pintlich dokonalosti bych řekl že minimálně do poloviny roku 44 tu suříkovku používali, mrkněte na poškozené stroje v oblasto svarů (kde rezivět začíná první)a nikde není rez, pokud se podíváte na téčka tak jsou rezavé jako.....no však víte. ke konci roku 44 a celej funkční 45 byl už bordel a ani barev nebylo a natíralo se vším co bylo po ruce.

Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943

Napsal: 02 led 2022, 18:34
od mrst
Drak, teď ti trochu nerozumím... začíná rezivět v oblasti svarů.. jak to myslíš?

Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943

Napsal: 02 led 2022, 19:15
od Drake
tak první kde při neošetření kovu začíná fungovat rez je v místě kde jsou svary. Nejsem materiálovej inženýr jsem projektant, ale když jezdím a kontorluju technologie tak i při neošetření jsou dva svařené dílce čisté, ale svar je pokrytý vrstvou rzi. Podobná věci byly vidět i když jsem byl v armádě když došlo k poškození krycího nátěru na korbě tak mi první začaly korodovat svary a až pak svařené pancéřové desky (T-54/BVP-1 a OT-64), jestli je to o tom že se ve svaru (rohy, nejednolitý povrch) víc drží vlhkost nebo je to kvůli chemickým změnám materiálu při svařování nad tím jsem nikdy neuvažoval.........

Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943

Napsal: 02 led 2022, 19:24
od Rudyn
nebo je to kvůli chemickým změnám materiálu při svařování nad tím jsem nikdy neuvažoval.........
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ahoj!
Můj názor je, že to budou určitě chemické změny. Setkávám se s tím běžně při servisu tepelných zařízení.

R.R.R.

Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943

Napsal: 02 led 2022, 20:08
od kremak432
No to je jednoduché. Železo a i ocel obsahuje uhlík. Při svařování se ten uhlík vypaluje. To byl kdysi problém, když někdo vyvařoval zkorodované auto autogenem(nic jiného nebylo a na nové taky ne), tak i při sebelepším nátěru to stejně za docela krátkou dobu opět zkorodovalo! Dnes se většinou používá na opravy karoserií COčko, které materiál tolik nezahřívá.

Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943

Napsal: 02 led 2022, 22:31
od mrst
hoši... svary jsou dělány nerezem a jsou pod barvou vždy stříbrné...teď jsem to při ježdění zkoumal u Jardy na T34, Cromwellu, Centurionu a na T55