Chlapi, Pružení se sice dá změkčit odebráním plastových podložek, ale lepší progresivita pérování a lepší křížení náprav, je vykoupeno ulomením pružinky, v místě uchycení na nápravě. Hlavně na přední nápravě. Zadek Uralu je na toto lepší, že užívá jednu pružinu, na každou stranu dvou náprav. Pérko je delší a prohýbá se rovnoměrněji, než ty kratší přední. Léta používám na listové pružiny pérka z hodinových strojků. Jsou různé šířky, tloušťky a tvrdosti. Musíte si jako já, nasbírat v kovošrotech, nebo u opravářů hodin, popřípadě zjistit prodejce, existuje li ta možnost. Pokud chcete z tohoto matroše okopírovat původní tvar a uchycení originálních pér modelu, musíte místa, kde budete provrtávat dírky, vyžíhat. Nad plynem rozehřát do nejvyšší teploty, kdy to zčervená a nechat vychladnout na okolní teplotu. potom vrtat. Ural má zatím vše originální, než se to posere, pak to vyřeším i tu, stejně, jako u mého Zilu 157 (zde na fóru popsán)
Můj Ural se ale přeměnil na civilní dumper, se sklápěním, aby ve Strážnici, či jinde, mohl dominovat jako asi jedinný Rus v kategorii a záplavě západních typů a tatrovek
. viz odkaz.. tu jeho vojenskou nástavbu, jsem po rozsáhlých úpravách, použil na Gaz-66.
https://spitfiremk1.rajce.idnes.cz/Ural-skapec/