Re: solo Tiger
Napsal: 05 kvě 2016, 18:26
Pokračovanie na napínakoch 2. časť.
Po zverejnení toho videa som si uvedomil chyby. Pomohli mi svojími fotografiami p. Milan a pajak 7.Tak isto opakované jazdy. Až vtedy pri pozornejšom sledovaní pásov v zadu sa potvrdilo to čo som nechcel. Motor cez prevodovku vyvinie takú silu na pásy,že prekoná hravo silu pružiny.Potiahne si pás takou silou,že zadné napínacie kolo je vtiahnuté až do poslednej dvojice pojazdových kolies.Foto pred a po napnutí motorom.Koleso je až zaseknuté a zodratá farba v mieste kontaktu.
Nemá význam ísť cestou tvrdších(v ťahu)pružín. Už teraz je napnutá reťaz tak,že nad 3 kolom je dvihnutá 1mm! A tam by mala mať posledný kontakt,ako ide na hnacie kolo. Pri ďaľšom napínaní,by som len docielil jej zdvihnutie do vzduchu.Reťaz je napnutá dostatočne!
Bolo potrebné nájsť miesto na napínaku,kde sa namontujemechanický doraz. Tzv. DOPÍNAK.
Ten má za úlohu obmedziť dráhu napínacieho ramena.Od pajaka viem,že jazdí s napnutými pásmi.
Ja po zošrubovaní dopínaku(zajtra) a opracovaní očakávam od toho môjho vynálezu možnosť pri úplne napnutej reťazi jej zaistený pohyb. Vytočením skrutky,ktorá sa vzoprie voči červíku.
Druhá možnosť bude tá,že bude pracovať aj napínak s pružinou,ale len po dráhe kde narazí do prednastavenej skrutky a tá mu zabráni ďalšiemu pohybu. Bude sa to dať regulovať od ,,0,,mm postupne ,,1,2,,mm.Dôležité je,že koleso sa bude krútiť.
Podľa terénu sa bude dať voliť tvrdosť napnutia reťaze.
Uvažujem o nastavovaní z hora.Čas ukáže potrebu.
Po týchto úpravách očakávam žiadne vyskakovanie pásov a zanikne tá vlna v predu.Pás ostane napnutý tak,aby zuby na páse boli stále na napínacom kolese.
Zajtra sa to celé zvŕtavá do kopy.Až potom dôjde k opracovaniu prebytočného duralu. Ďalšie fotky,až to bude hotové a zase dáke video. Materiál Dural 5mm. Dal by som do pozornosti narezaný závit cez ten blok duralu a jeho posunutie do strán. Ďalšie fotky až pri ukončení...
solo
Po zverejnení toho videa som si uvedomil chyby. Pomohli mi svojími fotografiami p. Milan a pajak 7.Tak isto opakované jazdy. Až vtedy pri pozornejšom sledovaní pásov v zadu sa potvrdilo to čo som nechcel. Motor cez prevodovku vyvinie takú silu na pásy,že prekoná hravo silu pružiny.Potiahne si pás takou silou,že zadné napínacie kolo je vtiahnuté až do poslednej dvojice pojazdových kolies.Foto pred a po napnutí motorom.Koleso je až zaseknuté a zodratá farba v mieste kontaktu.
Nemá význam ísť cestou tvrdších(v ťahu)pružín. Už teraz je napnutá reťaz tak,že nad 3 kolom je dvihnutá 1mm! A tam by mala mať posledný kontakt,ako ide na hnacie kolo. Pri ďaľšom napínaní,by som len docielil jej zdvihnutie do vzduchu.Reťaz je napnutá dostatočne!
Bolo potrebné nájsť miesto na napínaku,kde sa namontujemechanický doraz. Tzv. DOPÍNAK.
Ten má za úlohu obmedziť dráhu napínacieho ramena.Od pajaka viem,že jazdí s napnutými pásmi.
Ja po zošrubovaní dopínaku(zajtra) a opracovaní očakávam od toho môjho vynálezu možnosť pri úplne napnutej reťazi jej zaistený pohyb. Vytočením skrutky,ktorá sa vzoprie voči červíku.
Druhá možnosť bude tá,že bude pracovať aj napínak s pružinou,ale len po dráhe kde narazí do prednastavenej skrutky a tá mu zabráni ďalšiemu pohybu. Bude sa to dať regulovať od ,,0,,mm postupne ,,1,2,,mm.Dôležité je,že koleso sa bude krútiť.
Podľa terénu sa bude dať voliť tvrdosť napnutia reťaze.
Uvažujem o nastavovaní z hora.Čas ukáže potrebu.
Po týchto úpravách očakávam žiadne vyskakovanie pásov a zanikne tá vlna v predu.Pás ostane napnutý tak,aby zuby na páse boli stále na napínacom kolese.
Zajtra sa to celé zvŕtavá do kopy.Až potom dôjde k opracovaniu prebytočného duralu. Ďalšie fotky,až to bude hotové a zase dáke video. Materiál Dural 5mm. Dal by som do pozornosti narezaný závit cez ten blok duralu a jeho posunutie do strán. Ďalšie fotky až pri ukončení...
solo