solo Tiger
Re: solo Tiger
Pokračovanie na napínakoch 2. časť.
Po zverejnení toho videa som si uvedomil chyby. Pomohli mi svojími fotografiami p. Milan a pajak 7.Tak isto opakované jazdy. Až vtedy pri pozornejšom sledovaní pásov v zadu sa potvrdilo to čo som nechcel. Motor cez prevodovku vyvinie takú silu na pásy,že prekoná hravo silu pružiny.Potiahne si pás takou silou,že zadné napínacie kolo je vtiahnuté až do poslednej dvojice pojazdových kolies.Foto pred a po napnutí motorom.Koleso je až zaseknuté a zodratá farba v mieste kontaktu.
Nemá význam ísť cestou tvrdších(v ťahu)pružín. Už teraz je napnutá reťaz tak,že nad 3 kolom je dvihnutá 1mm! A tam by mala mať posledný kontakt,ako ide na hnacie kolo. Pri ďaľšom napínaní,by som len docielil jej zdvihnutie do vzduchu.Reťaz je napnutá dostatočne!
Bolo potrebné nájsť miesto na napínaku,kde sa namontujemechanický doraz. Tzv. DOPÍNAK.
Ten má za úlohu obmedziť dráhu napínacieho ramena.Od pajaka viem,že jazdí s napnutými pásmi.
Ja po zošrubovaní dopínaku(zajtra) a opracovaní očakávam od toho môjho vynálezu možnosť pri úplne napnutej reťazi jej zaistený pohyb. Vytočením skrutky,ktorá sa vzoprie voči červíku.
Druhá možnosť bude tá,že bude pracovať aj napínak s pružinou,ale len po dráhe kde narazí do prednastavenej skrutky a tá mu zabráni ďalšiemu pohybu. Bude sa to dať regulovať od ,,0,,mm postupne ,,1,2,,mm.Dôležité je,že koleso sa bude krútiť.
Podľa terénu sa bude dať voliť tvrdosť napnutia reťaze.
Uvažujem o nastavovaní z hora.Čas ukáže potrebu.
Po týchto úpravách očakávam žiadne vyskakovanie pásov a zanikne tá vlna v predu.Pás ostane napnutý tak,aby zuby na páse boli stále na napínacom kolese.
Zajtra sa to celé zvŕtavá do kopy.Až potom dôjde k opracovaniu prebytočného duralu. Ďalšie fotky,až to bude hotové a zase dáke video. Materiál Dural 5mm. Dal by som do pozornosti narezaný závit cez ten blok duralu a jeho posunutie do strán. Ďalšie fotky až pri ukončení...
solo
Po zverejnení toho videa som si uvedomil chyby. Pomohli mi svojími fotografiami p. Milan a pajak 7.Tak isto opakované jazdy. Až vtedy pri pozornejšom sledovaní pásov v zadu sa potvrdilo to čo som nechcel. Motor cez prevodovku vyvinie takú silu na pásy,že prekoná hravo silu pružiny.Potiahne si pás takou silou,že zadné napínacie kolo je vtiahnuté až do poslednej dvojice pojazdových kolies.Foto pred a po napnutí motorom.Koleso je až zaseknuté a zodratá farba v mieste kontaktu.
Nemá význam ísť cestou tvrdších(v ťahu)pružín. Už teraz je napnutá reťaz tak,že nad 3 kolom je dvihnutá 1mm! A tam by mala mať posledný kontakt,ako ide na hnacie kolo. Pri ďaľšom napínaní,by som len docielil jej zdvihnutie do vzduchu.Reťaz je napnutá dostatočne!
Bolo potrebné nájsť miesto na napínaku,kde sa namontujemechanický doraz. Tzv. DOPÍNAK.
Ten má za úlohu obmedziť dráhu napínacieho ramena.Od pajaka viem,že jazdí s napnutými pásmi.
Ja po zošrubovaní dopínaku(zajtra) a opracovaní očakávam od toho môjho vynálezu možnosť pri úplne napnutej reťazi jej zaistený pohyb. Vytočením skrutky,ktorá sa vzoprie voči červíku.
Druhá možnosť bude tá,že bude pracovať aj napínak s pružinou,ale len po dráhe kde narazí do prednastavenej skrutky a tá mu zabráni ďalšiemu pohybu. Bude sa to dať regulovať od ,,0,,mm postupne ,,1,2,,mm.Dôležité je,že koleso sa bude krútiť.
Podľa terénu sa bude dať voliť tvrdosť napnutia reťaze.
Uvažujem o nastavovaní z hora.Čas ukáže potrebu.
Po týchto úpravách očakávam žiadne vyskakovanie pásov a zanikne tá vlna v predu.Pás ostane napnutý tak,aby zuby na páse boli stále na napínacom kolese.
Zajtra sa to celé zvŕtavá do kopy.Až potom dôjde k opracovaniu prebytočného duralu. Ďalšie fotky,až to bude hotové a zase dáke video. Materiál Dural 5mm. Dal by som do pozornosti narezaný závit cez ten blok duralu a jeho posunutie do strán. Ďalšie fotky až pri ukončení...
solo
Re: solo Tiger
Tak snad to bude fungovat, vypada to festovne a logickou uvahou by to melo pomahat, tak drzim palce ! A jsem zvedav jaky bude z toho vystup
Re: solo Tiger
Dopínak - dokončenie....
Včera bol posledný deň pred dokončením. Najprv sa pomocou hriadeľky ,napínacej kladky zložili duralové kusy k sebe . Zvŕtali sa a narezaný závit pre skrutku M3. V tejto fáze opracovania je lepšie si nechať viac materiálu na vystreďovanie . prebytočný sa odstráni na konci. Potom prišlo brúsenie z troch strán.Po obvode.
Červík M3 bol na napínacej kladke vymenený za skrutku s valcovou hlavou- tuším z písacieho stroja.Nesmie byť viac vysunutá ako 3,2 mm/ja mám 2,5mm/,lebo by narážala do plastovej prepážky oproti.Fotografia -pohľad z hora.
Prebytočný materiál/označený čiernou fixou/ odrezať. Tak bude prístup k nastavovacím červíkom na napínacej kladke. Ešte je potrebné na hotovom dielci zbrúsiť roh do oblúka.Foto.
Prebehla montáž,bez problémov a funkčnosť bola okamžite. Pohyb kolesa na napínacej kladke sa dal pred nastavovať. Od zaistenej polohy -napnutý pás,až po dopínanie pružinou. Ten pohyb je naozaj veľmi malý a krátky.Na konci dráhy sa vzoprie do pred nastavenej skrutke/červíku M3
Podvečer som išiel otestovať jazdné vlastnosti. Som spokojný. Treba mi doladiť ľavý pás.Asi ho viacej vypnem ako pravý.
Z tých predošlých nedostatkov sa neprejavil ani jeden . Ovis pásu zanikol. Najlepšie bude zase video.
solo
p.s- a zase naspäť k leptom
Včera bol posledný deň pred dokončením. Najprv sa pomocou hriadeľky ,napínacej kladky zložili duralové kusy k sebe . Zvŕtali sa a narezaný závit pre skrutku M3. V tejto fáze opracovania je lepšie si nechať viac materiálu na vystreďovanie . prebytočný sa odstráni na konci. Potom prišlo brúsenie z troch strán.Po obvode.
Červík M3 bol na napínacej kladke vymenený za skrutku s valcovou hlavou- tuším z písacieho stroja.Nesmie byť viac vysunutá ako 3,2 mm/ja mám 2,5mm/,lebo by narážala do plastovej prepážky oproti.Fotografia -pohľad z hora.
Prebytočný materiál/označený čiernou fixou/ odrezať. Tak bude prístup k nastavovacím červíkom na napínacej kladke. Ešte je potrebné na hotovom dielci zbrúsiť roh do oblúka.Foto.
Prebehla montáž,bez problémov a funkčnosť bola okamžite. Pohyb kolesa na napínacej kladke sa dal pred nastavovať. Od zaistenej polohy -napnutý pás,až po dopínanie pružinou. Ten pohyb je naozaj veľmi malý a krátky.Na konci dráhy sa vzoprie do pred nastavenej skrutke/červíku M3
Podvečer som išiel otestovať jazdné vlastnosti. Som spokojný. Treba mi doladiť ľavý pás.Asi ho viacej vypnem ako pravý.
Z tých predošlých nedostatkov sa neprejavil ani jeden . Ovis pásu zanikol. Najlepšie bude zase video.
solo
p.s- a zase naspäť k leptom
- zander
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1448
- Registrován: 25 čer 2010, 18:47
- 14
- Lokalita: Praha 5 Radotín
Re: solo Tiger
...do klasický starý plastový vany absolutně super prácička, za mě 1++++
Michal
Michal
"Rytířský v boji, bdělí v míru"
Re: solo Tiger
Ďakujem,za pochvalu od zandera.To sa cení...
Dnes sme boli nahrať 2.video po úpravách na dopínaku.
Snáď sa bude páčiť.
Adresu som posielal pajakovi 7na kontrolu. Tak potom sa to tu objaví.
Poprosím o trpezlivosť.
Tak a teraz sa už môže ísť do Cvrčovíc za Milanom, na najväčšie súkromné pieskovisko.
solo
Dnes sme boli nahrať 2.video po úpravách na dopínaku.
Snáď sa bude páčiť.
Adresu som posielal pajakovi 7na kontrolu. Tak potom sa to tu objaví.
Poprosím o trpezlivosť.
Tak a teraz sa už môže ísť do Cvrčovíc za Milanom, na najväčšie súkromné pieskovisko.
solo
,,Z tohto klubu sa neodchádza, buď Ťa vyhodia,alebo ,,Tu,, zomrieš....,,
Re: Video 2
Naposledy upravil(a) sourekv dne 23 srp 2016, 23:48, celkem upraveno 2 x.
Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky
Re: solo Tiger
Parada chlape, moc pekny , prace se vyplatila
Re: solo Tiger
Ahoj!
Pracoval som ako včelička na leptoch. Je to pakáreň. Ale pekná. Žerie to čas po hodinách.
Neviem si predstaviť robiť niečo také na zákazku. Koľko by stála hodina? Alebo práca o diele?
Na ťažnom zariadení sú z hora 2 skrutky,ale nie zo zospodu. Aspoň u tanku od HL.V leptoch od ABERu to je doplnené. Mal som obavy pred stratou. Tak som ich /tie skrutky/ poistil tak,že som do nich vletoval špendlíky.Skrátil a po navŕtaní na svoje miesto,až tak vlepil dvojzložkovým lepidlom DUO-STICK.Takto nehrozí strata ak si tank sadne na spodok vane.
V leptoch sa nachádza odrazka umiestnená vzadu vľavo dole.Ten materiál- mosadz je tak mäkký, že by bola len otázka času,kedy by som ju ulomil. Tak som ju podlepil plechom z víčka z konzervy.
Na tanku boli upevňované všetky veci tak,že boli privarené platničky s predvŕtanými dierami a narezaným závitom.Takto sú prichytené s míny,bočné blatníky, náradie....
Tak isto aj odrazka je pripevnená takto. Je prišrubovaná 2 skrutkami . Tá platnička by mala modelové rozmery 5,6x2,6mm. Je to príliš malá plocha,aby odrazku udržala. Na statiku áno tam by som ju dal ,ale na rc model nie. Tak je prilepená priamo na vaňu tanku
V zadnej časti sa nachádza bednička. Tiež patrím k obdivovateľom zanderovej zručnosti. A na tej bedničke som tiež strávil ,,zopár,,minút.Pozeraním.
Teraz som si ju spravil tiež.Najprv ju bolo potrebné obrúsiť o všetky výstupky. Kôš,zámok,upevňovacie pásy nad bedničkou.
Najprv som zhotovil rám bedničky aj miniatúrnymi napínacími sponami.
Bol doporučený drôt 0,3mm na výrobu osičiek do tých sponiek no použil som pružinku 0,25mm.
Hodnotenie nechám na vás. A ozaj bedničku som si zamkol vysiacím zámkom.
Pracoval som ako včelička na leptoch. Je to pakáreň. Ale pekná. Žerie to čas po hodinách.
Neviem si predstaviť robiť niečo také na zákazku. Koľko by stála hodina? Alebo práca o diele?
Na ťažnom zariadení sú z hora 2 skrutky,ale nie zo zospodu. Aspoň u tanku od HL.V leptoch od ABERu to je doplnené. Mal som obavy pred stratou. Tak som ich /tie skrutky/ poistil tak,že som do nich vletoval špendlíky.Skrátil a po navŕtaní na svoje miesto,až tak vlepil dvojzložkovým lepidlom DUO-STICK.Takto nehrozí strata ak si tank sadne na spodok vane.
V leptoch sa nachádza odrazka umiestnená vzadu vľavo dole.Ten materiál- mosadz je tak mäkký, že by bola len otázka času,kedy by som ju ulomil. Tak som ju podlepil plechom z víčka z konzervy.
Na tanku boli upevňované všetky veci tak,že boli privarené platničky s predvŕtanými dierami a narezaným závitom.Takto sú prichytené s míny,bočné blatníky, náradie....
Tak isto aj odrazka je pripevnená takto. Je prišrubovaná 2 skrutkami . Tá platnička by mala modelové rozmery 5,6x2,6mm. Je to príliš malá plocha,aby odrazku udržala. Na statiku áno tam by som ju dal ,ale na rc model nie. Tak je prilepená priamo na vaňu tanku
V zadnej časti sa nachádza bednička. Tiež patrím k obdivovateľom zanderovej zručnosti. A na tej bedničke som tiež strávil ,,zopár,,minút.Pozeraním.
Teraz som si ju spravil tiež.Najprv ju bolo potrebné obrúsiť o všetky výstupky. Kôš,zámok,upevňovacie pásy nad bedničkou.
Najprv som zhotovil rám bedničky aj miniatúrnymi napínacími sponami.
Bol doporučený drôt 0,3mm na výrobu osičiek do tých sponiek no použil som pružinku 0,25mm.
Hodnotenie nechám na vás. A ozaj bedničku som si zamkol vysiacím zámkom.
Naposledy upravil(a) pajak7 dne 20 kvě 2016, 09:59, celkem upraveno 1 x.
Re: solo Tiger
teda koukám ...další hodinář ))) moc pěkné 1°
Re: solo Tiger
Nádhera. Od čínské sr..y k precizní zmenšenině skutečného stroje. Jen tak dál a už vím kam půjdu do učení. Máš to opravdu pěkně udělaný. Doufám, že ho někdy uvidím kompletně vymazlený.