Vlečka na železnici
- rmichalbarna
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 09 říj 2016, 07:34
- 8
- Lokalita: Most
-
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 3199
- Registrován: 09 úno 2009, 19:52
- 15
- Lokalita: Praha 9, Horní Počernice
Re: Vlečka na železnici
už od začátku mi bylo jasné, že to bude technicky dokonalé...
Re: Vlečka na železnici
velkej luxus!
- CuMeL
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 826
- Registrován: 29 bře 2018, 15:21
- 6
- Lokalita: České Budějovice
Re: Vlečka na železnici
Co k tomu videu dodat. To snad ani nejde. Peťo, jak tady prohlásil i David, i ty patříš mezi modelářské polobohy a kam se hrabu já se svými detaily, když nedokážu udělat perfektní základ, který se pohybuje přes kolejnice možná ještě lépe než originál TATRA
Re: Vlečka na železnici
Trochu jsem na projektu stagnoval, ale přeci jen malý krůček kupředu. Konečně se mi podařilo dokončit závitový teleskopický píst na zdvih korby:
Re: Vlečka na železnici
Parádní, můžu se zeptat jak to funguje? Vidím že na jednotlivých částech jsou závity, uvnitř jich budou taky, ale co musí všechno točit aby ten píst fungoval? A jak jste vyráběl závit v té nejmenší trubce?
-
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 3199
- Registrován: 09 úno 2009, 19:52
- 15
- Lokalita: Praha 9, Horní Počernice
Re: Vlečka na železnici
zdar to nejmenší je kulatina podle mne , tam žádný vnitřní závit není... ?
Re: Vlečka na železnici
Ano, tady je vysvětlení. Vnitřní závity jsou ve 4 trubkách zleva, pátý díl s vnějšími závity je "plný". Při konstrukci jsem musel vycházet z několika hledisek. První bylo mít při plně vysunutém pístu úhel korby takový, aby vždy došlo k vysypání nákladu - u opravdických vozidel je to úhel v rozmezí 44° - 48° a u modelů funguje také. Druhé hledisko bylo minimální zatažená délka pístu, aby se to "vešlo" do modelu a třetí bylo, jak ty vnitřní závity vlastně udělat, protože sadové ruční závitníky jsou prostě krátké. To vše mělo vliv na konstrukci. Vzal jsem v úvahu i to, jaké mají závity stoupání, aby docházelo k vysunování stejnou rychlostí při daných otáčkách a aby byly i nástroje v daném stoupání běžně dostupné. Vnitřní zvolené závity jsou tedy 18x1,5; M14x1,5 ; M10 ( 1,5 v základu ) a M6 na poslední díle, ale ten je jako "záložní" a umožňuje zdvih korby na úhel 50°. Za nástroje jsem použil strojní závitníky, které jsou delší a v případě rozměru M14x1,5 dokončení závitu znamenalo vlastně jeho "zničení", ptotože jsem musel odstranit jeho náběhovou část, abych plný závit dořízl jak jsem potřeboval. Musel jsem do něho i vybrousit drážku, ale vyšlo to Také jsem musel vnitřním nožem u hrdla pouzder upíchnout drážku proti zasekávání závitů do sebe a také na opačném konci upíchnout drážku pro segerovku proti vyjetí dílu ze závitu. Celý píst při plném vysunutí trochu hází, ale s tím jsem počítal, že se mi to nepodaří přesně vyrobit ....
Re: Vlečka na železnici
Nádhera, jen mě napadá, nebojíte se, že pod zátěží se budou závity vlivem tření zasekávat? Jinak je to krásný kus strojařiny
Re: Vlečka na železnici
Tak nějaký záběh tam bude, ale už jsem to zkoušel a běží to hladce