TAK.
Mám dilema, teda měl jsem. Na posledním představení mého modelu v Kyjově můj model sice všichni chválili (moc děkuji), ale je tu velké ALE.
Už padlo rozhodnutí
Vyvětlím.
Poslední přebroušení horní části korby a následný nástřik barvou sice částečně zakryl ty praskliny barvy, které se tam objevily (již jsem avizoval v některém předchozím postu), ale zase zmizela fůra detailů, protože už tam bylo moc vrstev barvy.
Takže jsem měl tři možnosti. A všechny na h*vno.
1. celou horní korbu opláchnout acetonem (s rizikem částečného naleptání plastu a zničení dalších detailů), očistit, obrousit a znovu nastříkat nebo
2. znova vybrousit ještě viditelné prohlubeniny a znovu nastříkat. Čímž by pochopiteně zmizela další část detailů anebo
3. celou horní část korby vytisknout znovu (pochopitelně jemnější vrstvou, abych nemusel tolik brousit a používat plnič, který byl příčinou praskání barvy)
Uff. Rozhodnutí bylo těžké
Já vím, že Milanovo "metrové měřítko" je sice použitelné, ale každý modelář kouká na model s rukama za zády asi tak z 20-ti centimetrů, takže vidí i drobné nepřesnosti.
Tak jsem na to šel cestou nejmenšího odporu s minimalizací případných škod (snad). Šel jsem do výkresu a znovu přemodeloval horní část korby, jsa poučen z chyb původního výkresu. Pravda, trvalo to téměř měsíc, ale ke dni výročí republiky jsem opravil chyby a můžu představit výsledek:
Upravil jsem toho mnoho, ale zejména prostřední část korby, protože jsem si v rozmazaném výkresu nevšiml jistého sklonu krytu motorové části, čímž jsem na této části musel přemodelovat téměř všechno, co se týče poklopu řidiče a jeho periskopů, ale také i výfukové části (nevím na kterou fotku jsem koukal, ale nakonec mi vyšlo, že má být podstatně větší).
Také jsem v reálu zjistil, že při fyzickém a nutném otevírání modelu (třeba kvůli výměně baterie) je horní část korby poměrně dost namáhána na ohyb (když se chytí horní část korby za čumák, aby se model otevřel, proti síle spojovacího magnetu), tak docházelo k praskání barvy v místech, kde byly jednotlivé části horní korby spojeny. Tak jsem vylepšil ve výkresu spojení všech tří částí horní korby, že by snad k tomuto jevu už nemělo docházet:
No a teď teprve mám odvahu vzít vaničku a v ní celou horní korbu opláchnout acetonem a uvidím, co to udělá. Třeba nic, ale jist si nejsem. Tak mi držte palce, ale stejně to asi dopadne tak, že budu tisknout horní korbu znova (ano jsem pesimista)