Vítku, neboj. časem to zvládneš taky. A nemáš to tak daleko, takže jsem k dispozici.
Jinak se peru stále s podvozkem.
Od nechtěného svlečení pásu za zkušební jízdy v Ořechově, kde mimochodem, díky té "kolizi", se pochroumalo i několik pojezdových plastových kol a hůř - vylomil se i jeden zub z výrobcem odlitého hnacího kola (asi díky nějaké mikrotrhlině uvnitř materiálu vzniklé při odlévání, nevím), tak jsem napravoval škody a hledal příčiny kolize.
Myslel jsem si, že důvodem jsou pouze šmajdavá hnací kola, ale příčin bylo určitě více. Tak jsem musel na to jít postupně.
Nejdřív hnací kola. To už jsem snad dal v plastu dohromady, takže nešmajdají. Jénže, díky tvorbě hnacích kol z plastu (kde jsem záměrně zesílil šířku ozubených věnců kvůli pevnosti), tak přišly na řadu kladky, protože byly mimo vedení pásu. A tak jsem musel vysoustružit nové osičky, abych dosáhl rozměrové správnosti a tím pádem i rovnoměrnosti chodu pásu. Navíc jsem zjistil, že původní kladka, z modelu Stug III není akorátní (malý průměr), tak jsem musel vyrobit nové - větší, aby osička kladek nepřekážela ozubům článků pásu a ty pak měly ničím nepřerušovanou cestu vzad od hnacího kola až po kolo vodící. Ve výkresu to sice sedělo, ale reálný provoz byl jinde.
Pojezdová kola byla celkem v cajku, takže přišla na řadu kola vodící. Tam jsem zjistil, že jsem byl až moc přesný při soustružení a vůle mezi bočními výstupky článku pásu a vodícím kolem byla asi 0,2 mm na každou stranu, což byl asi další důvod proč došlo k svlečení pásu při původním šmajdavém kole. Tak jsem ubíral materiál i na šířce vodícího kola na soustruhu a dnes je vůle podstatně větší a vypadá to, že za provozu "ve vzduchu" tj. model je na dřevěných špalících a pás je poháněn motorem, tak to běží celkem v pohodě. Uvidíme, jak se to bude chovat při jízdě v terénu. Video mého pokusu určitě přijde.
No a poslední věc, kterou řeším je napínání pásů. Ten původní napínák "originál koupený" stojí za prd, takže vyrábím své vlastní, ale to už jsem asi zmiňoval.
Takže mám hotovou levou část podvozku:
a tady vlastní napínák (podobnému vzoru Davida)
Teď tvořím pravou část. Vlastní napínák je celkem v pohodě (na fotce výše je ten hotový) a na další fotce je samostatně:
ale původní originál koupený a mnou upravený excentr vodícího kola nevydržel provoz (na fotce níže ten vlevo), protože začal šmajdat na osičce a to byl další důvod, proč k té kolizi došlo:
Tak jsem musel vyrobit nový excentr vodícího kola (na fotce ten vpravo). Pravda. Je to jen hloupá hřebíková ocel, ale díky tomu, že jsem do ní udělal závit pro oba hřídele a po jejích zašroubování následně vše pojistil kolíkem vyvrtaným ve středu závitu, tak jsem snad zajistil, že se se to nepohne.