Re: Jeep Willys projekt
Napsal: 25 dub 2022, 23:00
Zdravím ,
jsem také vlastníkem této stavebnice .
Kdo Vláďovu práci zná ví , že umí. Jak píše Martin Muzikář krabice v grafice na níž jsme od Vládi zvyklí je napěchována díly.
Nejen jejich množství , ale i kvalita odlití příjemně překvapí.
Některé díly jsou mírně pokroucené ( u mě konstrukce skládací střechy, či volantová tyč), avšak nic co by nešlo srovnat teplou vodou a vše v rámci technologie odlití z resinu v normě.
Díly mají velmi jemné detaily a minimum otřepů ,bublinku jsem našel snad jen jednu a i vyloženě rizikové díly jako křídlové matky jsou velmi pěkné a pokud dojde přece jen k nějaké nehodě , např. vytržení dílu z formy při vyjímání výrobce vkládá jednu navíc.
Rám je navíc vyroben z odolného autoplastu černé barvy. Kdo staví statiku neocení , ale v rc provozu bude tento rám k nezaplacení pro svou vyšší pevnost oproti resinu.
Lepty jsou jemné , ale zároveň se zdají i bytelné , ať pro práci s nimi , tak i pro pozdější rc provoz.
Obtisky jsou velmi pěkné a myslím , že si tu každý najde své.
Velmi pěkný a přehledný je i návod.
Každý díl v něm je nakreslen jak v katalogu ND. Pěkné je i to že postup stavby začíná dílem č. 1 a postupuje víše.
Neskáčete mezi čísly a vše je přehledné.
Postup stavby je znázorněn celkem v 19 bodech.
Jediné dvě mušky které jsem na celé té kráse objevil jsou tyto: chybí úchyty nářadí (sekera a rýč) u řidiče.
Nic co by nešlo dodělat a navíc některé vozy v obtiskovém archu pravděpodobně vercajk ani neměly . Určitě Jeep ukořistěný v Ardenách - kdo by maloval hakenkreutz přes držák , no a Svobodovské Jeepy měly držáky , ale nářadí zpravidla chybělo.
Další chybička se týká zbarvení vozu Čs. samostatné obrněné brigády.
V návodu je uveden odstín Humbrol 30 - Mat Dark Green, tato barva patří k RAF , kde v kombinaci s hnědou , či později s šedou tvořila charakteristickou kamufláž stíhačů Britského letectva.
S.C.C. No. 15 Olive Green je Humbrol 159. Tento odstín byl armádou zaveden v průběhu války veden snahou sjednotit barvy britské techniky s tou dovezenou z USA.
Osobně si myslím , že tak jako ostatní technika brigády am. původu nesl tento Jeep originální nátěr, proto budu stříkat Humbrol 155 - US Olive drab.
30.5. 1945 na přehlídce brigády v Praze byla většina techniky "zkrášlena" přetřením laku naftou.
To bylo v průběhu války přísně zakázáno a tato přehlídka byla jedinou výjimkou.
Pokud to posádka přehnala Jeep se leskl jak psí koule a odstín mohl připomínat zeleň RAF.
Celkem budu stavět Jeepy dva . Jeden kamarádovi jako statiku a druhý bych rád motorizoval.
S průběhem stavby obou Vás přátelé a kamarádi rád seznámím.
Celkový dojem- 1A. Osobně doporučuji s nákupem neváhat. Stavebnice je nádherná a Willys je klasika a nejen Bruce
jsem také vlastníkem této stavebnice .
Kdo Vláďovu práci zná ví , že umí. Jak píše Martin Muzikář krabice v grafice na níž jsme od Vládi zvyklí je napěchována díly.
Nejen jejich množství , ale i kvalita odlití příjemně překvapí.
Některé díly jsou mírně pokroucené ( u mě konstrukce skládací střechy, či volantová tyč), avšak nic co by nešlo srovnat teplou vodou a vše v rámci technologie odlití z resinu v normě.
Díly mají velmi jemné detaily a minimum otřepů ,bublinku jsem našel snad jen jednu a i vyloženě rizikové díly jako křídlové matky jsou velmi pěkné a pokud dojde přece jen k nějaké nehodě , např. vytržení dílu z formy při vyjímání výrobce vkládá jednu navíc.
Rám je navíc vyroben z odolného autoplastu černé barvy. Kdo staví statiku neocení , ale v rc provozu bude tento rám k nezaplacení pro svou vyšší pevnost oproti resinu.
Lepty jsou jemné , ale zároveň se zdají i bytelné , ať pro práci s nimi , tak i pro pozdější rc provoz.
Obtisky jsou velmi pěkné a myslím , že si tu každý najde své.
Velmi pěkný a přehledný je i návod.
Každý díl v něm je nakreslen jak v katalogu ND. Pěkné je i to že postup stavby začíná dílem č. 1 a postupuje víše.
Neskáčete mezi čísly a vše je přehledné.
Postup stavby je znázorněn celkem v 19 bodech.
Jediné dvě mušky které jsem na celé té kráse objevil jsou tyto: chybí úchyty nářadí (sekera a rýč) u řidiče.
Nic co by nešlo dodělat a navíc některé vozy v obtiskovém archu pravděpodobně vercajk ani neměly . Určitě Jeep ukořistěný v Ardenách - kdo by maloval hakenkreutz přes držák , no a Svobodovské Jeepy měly držáky , ale nářadí zpravidla chybělo.
Další chybička se týká zbarvení vozu Čs. samostatné obrněné brigády.
V návodu je uveden odstín Humbrol 30 - Mat Dark Green, tato barva patří k RAF , kde v kombinaci s hnědou , či později s šedou tvořila charakteristickou kamufláž stíhačů Britského letectva.
S.C.C. No. 15 Olive Green je Humbrol 159. Tento odstín byl armádou zaveden v průběhu války veden snahou sjednotit barvy britské techniky s tou dovezenou z USA.
Osobně si myslím , že tak jako ostatní technika brigády am. původu nesl tento Jeep originální nátěr, proto budu stříkat Humbrol 155 - US Olive drab.
30.5. 1945 na přehlídce brigády v Praze byla většina techniky "zkrášlena" přetřením laku naftou.
To bylo v průběhu války přísně zakázáno a tato přehlídka byla jedinou výjimkou.
Pokud to posádka přehnala Jeep se leskl jak psí koule a odstín mohl připomínat zeleň RAF.
Celkem budu stavět Jeepy dva . Jeden kamarádovi jako statiku a druhý bych rád motorizoval.
S průběhem stavby obou Vás přátelé a kamarádi rád seznámím.
Celkový dojem- 1A. Osobně doporučuji s nákupem neváhat. Stavebnice je nádherná a Willys je klasika a nejen Bruce