Stránka 5 z 17
Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943
Napsal: 31 pro 2021, 00:06
od Vítek
Díky, ano je to Marder II, stará Tamiya, ještě to má nějaké místo na baterie. Zkouším na tom barvit a patinovat, ale není to úplně zázrak (ta stavebnice), ještě mám připravenou 222 na stříknutí základem
Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943
Napsal: 01 led 2022, 13:25
od mrst
Ahoj Vítku, krásně ti to jde a jsou zde jiní výborní patináři... Shotek, Drake, Jarin (omlouvám se ostatním, že zde nevypisuji všechny). Kyblík se ti daří a je krásný a hlavně co ve výsledku vyleze bude podle mne krásný model... ale i pro ostatní
Trochu (Vítku omlouvám se ti ) okomentuji z důvodu rozvýření diskuze... pánové a ostatní co Vy na to...?
Toto dílko a téma se mi moc líbí ... a Vítek sbírá rady, studuje a ptá se co s tím dál a jak eventuelně lépe ... si myslím
1) používej stětec na škrábance alespoň 000 (něco je moc tlusté... zeleně označeno)
2) nedělej škrábance zbytečně dlouhé (nejsou pravděpodovné)
3) každý škrábanec ... na vzdušné vlhkosti začně rezivět už druhý den (tedy je zapotřebí do středu nanést rez...trochu více barvu lišky)
4) je důležité si uvědonit zdali chci dělat škrábanec nebo jenom odprýsknutí barvy ( odprýsknutí se výborně dělá natrhaným militanem namočeným do barvy... pozor na její hustotu je lepší hustší)
5) měl by jsi kombinovat škrábance a odprýsknutí
... žluté máš provedeny podle mého názoru perfektně
... jeden žlutý je i černě orámován... a to z toho důvodu, když jsou škrábance zde... musí být "pravděpodobně i na hraně kapoty... červeně označeno
... další červeně označené... podle mého názoru... by tam mělo být oprýskání nebo poškrábání (dveře např. budou určitě více oprýskány na straně od pantů a dole atd.) blatníky také více ve spodních částech a nebo na nejvíce vystouplých a na krajích karoserie
zeleně ohraničené škrábance např. na dveřích jsou podle mne ke škodě na věrnosti zbytečně moc tlusté... zeleně ohraničené pole mezi karoserií a blatníkem by škrábance ani nemělo mít...tam by vzniklo orezivění jedině. kdyby blatník nebyl dostatečně upevněn - tam by mělo spíš být trocha prachu ...
Ale pozor... moc všeho škodí...
Klucí ostatní ... připojte se do diskuse
Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943
Napsal: 01 led 2022, 16:26
od Vítek
Vláďo, díky! Přesně tuhle řadu jsem potřeboval a určitě ještě budu potřebovat
díky, v červených místech škrábance dodělám a u zbytku počkám co poradí ostatní. Ty dlouhé škrábance na boku jsou jakoby odřeniny od větví atd.
Štětce mám od AK 5/0 a 3/0
Jo a není se za co omlouvat, každou radu uvítám
Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943
Napsal: 01 led 2022, 17:21
od mrst
Tak super... (dnes všichni vnímají vše většinou negativně) v tom prípadě jsi měl moc řidkou barvu u těch podélných škrábanců. Lepší je hustá olejová barva ... částečně vytřeš do bavlněné látky (tak asi dvakrát se zkusíš látky lehce dotknout)a až naúpotřetí to zkusíšna model-lehce, téměř neviditelně se dotknout a rychle cuknout (měla by to být vlasová šmouha) ... jo a v hnědé a zelené můžeš takto udělat žlutý škrábanec (ale na to pozor... jelikož je to světlá hodně viditelná odřenina, tak se to dá velmi lehce pokazit!!!). Zachránit to pak ale můžeš tupováním, ale to je jiná technika, ta vytahuje do plastičnosti a do prostoru větší jednolité plochy. To to možná přidá do vlákna nějakou radu Shotek... dělal to na téčku.
Technicky větev neudělá škrábanec, ale spíše šmouhu... je to tiž měkčí a není ostrá.
Ty odřeniny jsou spíše od přepravy zbraní, kaslílů a řemenů a přasek vojáků. Samozřejmě při otevírání dveží to orveš o kameny, zítky atd.. Omlátíš i nové auto na parkovišti v Globusu
, ale vždy na konci v hraně dveří. Kyblík má vnější panty, tak možná ty mohly být také odřené, ale to bych přesně udělal tím molitanem...
Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943
Napsal: 01 led 2022, 18:46
od Jarin
Ano Vláďa to popsal moc hezky. U patiny je hlavně důležité myslet kde se v reálu opravdu mohlo vozidlo či tank odřít.. To znamená kde byl větší pohyb osádky nebo místa kde se často vystroj nebo nářadí sundávalo a opět vracelo zpět. Já na základní odřeniny používám loupací přípravky od Miga Jimeneze chce to s nimi trochu cviku ale výsledek je super a zbytek pak štětec. Taky potom prachové pigmenty a následně pak vše zafixovat pigment fixerem. je to vše jen o zkušenostech a trpěivosti.. Ale pokračuješ pěkně a hlavně se i zkoušíš držet rad které ti zde ostatní dávají a to každý nedělá...
Držím palce v pokračování a budu sledovat....
Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943
Napsal: 01 led 2022, 19:24
od Vítek
mrst píše: ↑01 led 2022, 17:21
Tak super... (dnes všichni vnímají vše většinou negativně) v tom prípadě jsi měl moc řidkou barvu u těch podélných škrábanců. Lepší je hustá olejová barva ... částečně vytřeš do bavlněné látky (tak asi dvakrát se zkusíš látky lehce dotknout)a až naúpotřetí to zkusíšna model-lehce, téměř neviditelně se dotknout a rychle cuknout (měla by to být vlasová šmouha) ... jo a v hnědé a zelené můžeš takto udělat žlutý škrábanec (ale na to pozor... jelikož je to světlá hodně viditelná odřenina, tak se to dá velmi lehce pokazit!!!). Zachránit to pak ale můžeš tupováním, ale to je jiná technika, ta vytahuje do plastičnosti a do prostoru větší jednolité plochy. To to možná přidá do vlákna nějakou radu Shotek... dělal to na téčku.
Technicky větev neudělá škrábanec, ale spíše šmouhu... je to tiž měkčí a není ostrá.
Ty odřeniny jsou spíše od přepravy zbraní, kaslílů a řemenů a přasek vojáků. Samozřejmě při otevírání dveží to orveš o kameny, zítky atd.. Omlátíš i nové auto na parkovišti v Globusu
, ale vždy na konci v hraně dveří. Kyblík má vnější panty, tak možná ty mohly být také odřené, ale to bych přesně udělal tím molitanem...
Tam nebylo co vnímat negativně, mě tvůj příspěvek opravdu pomohl a jsem za něj rád
Na ty odřeniny jsem použil chipping od miga.
Jarin píše: ↑01 led 2022, 18:46
Ano Vláďa to popsal moc hezky. U patiny je hlavně důležité myslet kde se v reálu opravdu mohlo vozidlo či tank odřít.. To znamená kde byl větší pohyb osádky nebo místa kde se často vystroj nebo nářadí sundávalo a opět vracelo zpět. Já na základní odřeniny používám loupací přípravky od Miga Jimeneze chce to s nimi trochu cviku ale výsledek je super a zbytek pak štětec. Taky potom prachové pigmenty a následně pak vše zafixovat pigment fixerem. je to vše jen o zkušenostech a trpěivosti.. Ale pokračuješ pěkně a hlavně se i zkoušíš držet rad které ti zde ostatní dávají a to každý nedělá...
Držím palce v pokračování a budu sledovat....
Díky, dám si větší pozor na to kde dělám patinu
Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943
Napsal: 01 led 2022, 19:29
od Drake
Já se omlouvám, docela blbě už vidím, navíc počítač pouštím jen málokdy a koukám spíš na mobilu. Vláďa má správné připomínky, nejvíce exponovaná místa kde bude poškození přes kamuflážní barvu na základovou a místy až na čistý kov jsou ty žluté, zde by to mohlo být bez rzi, voják se jich prakticky denně dotýká jak holou rukou tak rukavicemi, nebo jsou v místech kde je šasto používané nářadí které při pohybu odírá barvu karoserie, Pak jsou místa (označená červeně) kde dochází k provoznímu poškození, hrany dvěří (venkovní ne u pantů) sami znáte že Vám sem tam někdo vojede auto svějma dvěřama při otevření u supermarketu kde josu chlívky jak na auta z 80 let, pak prahy a hrany karoserie kde se zase barva odírá vlivem různé zákeřné květeny a dalších bordelů při jízdě. Pak jsou ještě místa kam se upevňuje přepravovaný materiál a přislušenství. Nakonec nám zbudou místa méně pravděpodobná (např. mezi prolisy na dveřích apod.) kde se sem tam otře větev, ale jinak je toto místo relativně chráněné. Add. samotná tvorba odřenin a dalších poškození, dřív jsem to dělal jak píše Vláďa tupováním (molitan) nicméně časem jsem začal používat štětcování v kombinaci s Vítkem zmíněnými loupacími vodičkami. Loupací vodičky je ale lepší používat relativně střidmě ne to napatlat a pak to přejet štětkou na malování která strhne většinu camo.....to je tak na americký hotrody a i tam je to moc. Čipovací vodičku používám tu na malé škrábance a většinou ji dávám až na suříkovou základovku.....vzniká jen dojem otěrů a škrávanců které nejsou na kov a většinou je to na těch méně exponovaných místech. Škrábance jdoucí až na kov štětcuji. na camo hodím většinou trojnulkou nejsvětlejší skvrnu kamuflážní barvy ve tvaru budoucího škrábance, do ní pak už pětinulkou většinou řervenou (základová suříkovka) a do středu suříkovky pak buď stříbrnou (kov) nebo pigment rzi, následně to v případě rzi zalakuji a dodělám dle velikosti stečeninu nebo takové to rezivé vybublání. Chce to ale hodně cit pro tyhle věci a ten já bohužel nemám, proto je dobrý studovat fotografie nebo si dělat fotky v muzeích. Každopádně Vítek na to jde velmi dobře, já osobně bych přidal více poškození a odřenin plus zašpinění pigmentama, ale jak psal tuším Vláďa někdy méně znamená více a auto nemusí vypadat jako ze šrotiště. To se mi podařilo s Vodníkem.....ale kupodivu se líbí, i když zezačátku jsem dumal že ho přebarvím.
Omlouvám se jestli něco v mém příspěvku nedává smysl, ale víte.....následky pařby a nevyspání
Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943
Napsal: 01 led 2022, 20:23
od Vítek
Draku díky, ale nepoužívám tu vodičku, ale barvu chipping, asi se jmenují stejně.
A zeptám se, co je to šuříková barva?
Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943
Napsal: 01 led 2022, 20:32
od Drake
Přípravek na chipping je taková vodička, nastříkáš model základem na který chceš aby byly budoucí odřeniny, následně přestříkneš lakem a aplikuješ chipping přípravek, necháš zavadnout a stříkneš kamuflážní barvu. Celé to necháš zaschnout a potom mokrým štětcem opatrně v místech kde chceš odřeniny odstraňuješ svrchní kamuflážní barvu, drobné odřeniny děláš např naostřeným párátkem apod. Já se tohle učil například na modelech japonských palubních letadel.....ty jsou kolikrát sedřený až hrůza
Suříková červená je jedna za základových barev kterou němci používali, sloužila k ošetření kovu a ochraně proti korozi, na ni se pak nanášely další kamuflážní barvy. Ke konci války jsou známé případy kdy některé stroje byly dodány jednotkám v čistém červeném základu provizorně se na něj nanesly skvrny camo barev a byly poslány do oběhu.......já třeba na jednom se svých Pantherů mám celé díly jako pojezdová kola, churzeny a kryty z polních dílen v základové červené....jak byly namontovány a tank byl poslán zpět na frontu bez aplikace kamufláže na vyměněných částech.
Re: Kübelwagen typ 82 Rusko 1943
Napsal: 01 led 2022, 20:37
od mrst
základová barva (taková tmavo červená a vyráběla se až do oranžového odstínu)... dnes se omezuje její výroba z důvodu ekologie, ale vydržela téměř vše (jedna z přísad byla i fermež)