Stránka 39 z 54

Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba

Napsal: 26 kvě 2022, 13:10
od CuMeL
Ivan píše: 06 kvě 2022, 01:00 SUPEEER
Vidí, že ti došly nové hnací kola.
Už se těším.
Tak nová hnací kola nedošla. Však to bylo v Ořechově vidět, že jsem za jízdy "píchnul" :lol:
Nějak to s výrobou vázne, ale dodavatel mi přislíbil, že udělá nový odlitek středu a ozubené věnce budou sasmostatně vyfrézovány na CNC, čímž by mělo být dosaženo větší přesnosti hnacího kola. Posílal jsem mu nákres, jak bych si to představoval a doufám, že to tak udělá:

Obrázek

V mezidobí jsem vymodeloval systém napínání pásů podobný, jak udělal David742 na svém Jadgtigrovi, protože ten kupovaný stál za prd. Jištění pouze červíkem zkrátka nedostačuje:

Obrázek

No a první kousek je na světě:

Obrázek

Taky jsem musel udělat ještě jednu úpravu, aby se napínací segment vodícího kola neprotáčel na osičce, což v reálu hrozilo:

Obrázek

Navrtal jsem jak segment, tak i osičku a dovnitř přijde čep, který zabrání pootočení

Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba

Napsal: 09 čer 2022, 01:13
od CuMeL
Sem si vědom toho, že mé vlákno trochu chcíplo nebo spíš "zamrzlo", ale trápím se se svlékáním pásů na mém modelu za jízdy, jak to bylo vidno na prvním pokusu o jízdu v Ořechově (pravda - na betonu to bylo "OK", ale na trávě už ne). Jak mi vtipně někdo z přítomných "šestinářů" poznamenal, že jsem "píchnul".

Příčin je asi vícero, ale jedna je asi zásadní. Šmajdavost hnacích špatně odlitých hnacích kol způsobuje nerovnoměrný pohyb poměrně úzkého pásu, který na zadním vodícím kole (které je asi bohužel až moc přesně vyrobené) způsobuje v určité chvíli náběh bočního "ozubu" pásu na toto vodící kolo mimo předpokládanou toleranci a tím pádem k nechtěné kolizi tzn. ke svlečení pásu a dodatečné destrukci dalších částí podvozku, které musím pochopitelně opravit. Naštěstí "jak říká Ivan", že lze plastové části docela v pohodlně nahradit. Ale zas to musím šmirglovat a brousit, aby to "vypadalo" :(

Snad Maďarský výrobce (který snad sleduje i toto vlákno) dostojí svému slibu a dodá nová hnací kola technologicky podstatně vyspělejší, jak sám tvrdí.

Tak jsem se zasekl a snažím se vymezit téměř k nule všechny dostupné vůle v podstatných kolech podvozku pro plynulou jízdu, tzn. zejména první a poslední pojezdové kolo a pochopitelně vodící kolo. O hnacím kole radši ani nemluvím (to neovlivním). Na zbytek horní části modelu ani nemám pomyšlení, protože správná, plynulá a komforní jízda v jakémloliv terénu je asi pro mě primární. Cílem je, aby pásy běžely pokud možno rovnoběžně s bočním pancířem, ale stále se mi nějak nedaří (s těmi šmajdavými hnacími koly).

Tak snad dokončím vyspělejší systém napínání pásů (dle skvělého nápadu Davida), než který jsem za hříšné "europeníze" koupil.

Tak mi držte palce. Třeba se podaří, abych to svoje dílo funkčně a detailně dokončil dřív než Hooben v říjnu tohoto roku vyjede s tou svou rádoby napodobeninou toho, co vytvářím. O detaily modelu nemám strach, páč si myslím, že v průmyslové výrobě na detaliy až tak moc nehledí (aspoň doufám). Stejně si myslím, že nějaký Číňan to celé okopčil, páč jsem debil a tady to na fóru zvěřejňuji. A dobře mi tak. :shock:

Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba

Napsal: 09 čer 2022, 04:51
od kremak432
Míro, palce Ti držím od samého začátku tohoto projektu. Věřím, že Číňan ani šmajdavý hnací kola Ti radost z jinak krásného modelu nezkazí! Doufám, že najdeš sílu do Tvých dalších neokoukaných projektů(UAZ, V3S, OT-64).

Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba

Napsal: 09 čer 2022, 17:50
od Shotek
Cumelíne, nešlo by ty aktuální hnací kola vykuchat, tz. utočit na soustruhu ty středy, aby ti zůstaly ty ozubený rozety a ty středy vytočit zvlášť, tak jak to máš v rozkresu a složit to dohromady?
Tipuju že tím bys šmatlavost eliminoval dostatečně úspěšně, jakkoli chápu, že by to byla asi trochu pakoška se s tím drbat...

🤔🤐🤐🤐

Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba

Napsal: 09 čer 2022, 19:48
od Drake
Miro, dovolím si dát sem fotečky tvého krasavce z návštěvy v Ořechově.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Když to stojí zaparkované vedle Tvé T-72 tak je to modelářská kulervoucí nádhera ahoj

Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba

Napsal: 09 čer 2022, 20:29
od CuMeL
To Drake: Moc díky za fotky. Jako statika asi dobrý či spíše dostatečný, ale ještě tam toho hodně chybí. S opravou "svlékání pásů" se snad nějak doufám poperu. Musím zaurgovat výrobce, jestli nějak pokročil ve výrobě. Už je to zase měsíc od poslední konverzace a furt nic.

To Shotek: Tvůj návrh je zajímavý. Uvažoval jsem o tom, ale asi by to bylo neproveditelné. To kolo, kromě šmajdání na výstupním hřídeli, má ještě zuby vychýlené směrem ven (viz foto):

Obrázek

Takže i kdybych to rozřezal, tak si tím nepomůžu

Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba

Napsal: 09 čer 2022, 20:44
od Drake
Miro, já mám z Typu taky asi statiku, přeskakují mi oba pásy o zub na jednu otáčku, vypadá to že mám špatný tři články na každém, budu to muset proměřit, ale nechám to na víkend.......v případě že budou špatné tak netuším kde seženu nové. :( Ono je to s těžkou technikou dycky naprd, však to znáš z "firmy" na motohodinu se nám to dycky sralo víc jak kolařům a u těch modelů je to stejný.

Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba

Napsal: 09 čer 2022, 21:19
od PetrNC
Kdyby šlo o holé rozety, tak ty bych Ti mohl vymlasknout na mašině, tam je ale tvarové omezení v tom, že vnitřní rohy mají rádius nástroje.

Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba

Napsal: 09 čer 2022, 23:32
od Shotek
CuMeL píše: 09 čer 2022, 20:29
To Shotek: Tvůj návrh je zajímavý. Uvažoval jsem o tom, ale asi by to bylo neproveditelné. To kolo, kromě šmajdání na výstupním hřídeli, má ještě zuby vychýlené směrem ven (viz foto):

Obrázek

Takže i kdybych to rozřezal, tak si tím nepomůžu
Ten matroš je co? Nějaká zinkoslitina, nebo hliník?
Kdyby už z toho zbylo jen to placatý, tak to bys asi na nějaký desce už lehce dorovnal ne? Leda jen aby to při poklepu neprasklo..

Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba

Napsal: 09 čer 2022, 23:43
od CuMeL
Bohužel je to materiál ZAMAK, tedy slitina zinku s legujícími prvky (hliník, hořčík a měď) a je poměrně křehká, takže narovnat jde, ale asi jen za tepla (jestli vůbec). Dnes se z něj odlévají např. kliky u dveří, protože je oproti oceli podstatně levnější. Teplota tavení je 380°C, což asi doma nespáchám. Možná by stačilo méně, ale tenhle materiál je pro mě dost neznámá, abych takto experimentoval.

Důkazem toho, jak je tenhle materiál zrádný je tady:

Obrázek

Při pokusu o jízdu v Ořechově, jak došlo ke svlečení pásu, tak hnací kolo asi dostalo ránu od pásu a pravděpodobně díky nějaké mikrotrhlince se vylomil jeden zub. U tohoto hnacího kola je problém, že výrobce se snažil ho udělat věrně, což se mu podařilo a toho si cením, nicméně je v některých částech je poměrně tenký a nemá tu správnou pevnost, aby to odolalo náročným jízdním podmínkám a nedejbože nějaké kolizi, která se stala právě mě.