Stránka 33 z 54
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Napsal: 16 úno 2022, 21:57
od CuMeL
Díky za tip, ale bohužel jak jsem koukal, tak ho nemají skladem. Snad se dočkám.
Jinak jsem dodělal plechařinu na spodní části korby. Přidělal jsem přední spodní pancíř:
A takhle to vypadá uvnitř:
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Napsal: 16 úno 2022, 22:55
od Drake
Miro.....smekám i skalp co mám pod kloboukem.........jedeš fakt parádně a už teď je to luxusní. Tohle bych také rád uměl z ničeho postavit takovou krásku
Akorát já bych volil T-72M4Cz a na BVP by jsme se shodli
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Napsal: 18 úno 2022, 20:58
od CuMeL
Martine, díky za chválu. To víš, že jsem o té T-72M4 uvažoval, ale dal jsem si pionýrský slib, že postavím všechno, na co jsem měl kdysi řidičák (teda spíš zelenou vložku do civilního řůžovoučkého řidičáku, kterou jsem si schoval a zalisoval do plastu, protože léty dostala v peněžence dost zabrat). Ale s M-čtverkou jsem nejezdil.
Mám tam:
- T-54, T-55 (a jejich verze a modifikace nepočítám),
- T-72 (totéž, co výše)
- BVP-1 či 2
- OT-64 (SKOT)
A tím, že mám na vojně udělané "Céčko" v řidičáku (včetně přívěsů, tzn. i "éčko", tak kolové techniky je nepočítaně). Namátkou mě napadá, že jsem jezdil i se Zilem-131 (když jsem jezdil měnit prádlo) nebo UAZem 469 a od tatrovky je to počínaje číslem T-805 (tzv. spojovací Kachna), Tatra-111 (cisterna), T-138, T-148, T-815 (osmikolka - valníky) a pochopitelně všechny modely Praga V3S tzn. valníky i skříňové Pajdy.
Takže ve finále mám do smrti co dělat, ale spíš inklinuji k těm pásům, takže, pokud bude další možnost něco tvořit, tak bych šel asi do T-55, ale aby to nebylo tak snadné, tak verzi VT-55, protože bych chtěl, aby ten model byl něčím v této republice výjimečný. Ale to ukáže čas, protože je ho čím dál tím míň. A taky záleží na Vás kamarádech, do čeho mě po dokončení BVP-2 zase "uvrtáte". Už jsem byl skoro přesvědčen, že by další model by mohla být "véeska", ale mě ty kola moc neberou.
Uvidíme, řekl slepej a šel do kina na němej film
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Napsal: 18 úno 2022, 21:08
od kremak432
Míro neboj já se Ti o "zábavu" postarám, když Ti to tak parádně jde!
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Napsal: 18 úno 2022, 21:11
od Vítek
T-55 je jeden z mých snů, na vojně s ní jezdil táta, a vždycky na to rád vzpomíná, tak bych mu někdy chtěl udělat radost a vyrobit model podle jeho tanku
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Napsal: 18 úno 2022, 21:19
od Drake
Miro určitě udělej co Tě bude bavit a na co budeš mít chuť, VT-55 určitě není špatná volba, na tom jsem strávil asi nejvíc času za rajčákama, já osobně plánuju někdy v budoucnu svoji "hodonínskou" 319 T-54AM2K........Hoben+upgrade set na Kladivo od Korejců.......tu jsem měl nejradši i když jsem s ní jezdil jen na střelby aby jsme dělali vásledek
Hele ale ani ta PADKa by nebyla špatná, chudiny jezdí dodnes a je to nejrychlejší auto na útvaru dycky protože kromě vedoucího UAZu jede dycky na čele kolony a ve Vyškovském kopci se za ní zadíraly i Tatry 815
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Napsal: 18 úno 2022, 21:31
od CuMeL
Tak osmsetpětky byly vždycky na zádi - zkrátka ty spojovací potvory nestíhaly. Já jezdil s pajdou na konci kolony a vždycky mě akorát zdržovaly. Nedej bože, když jsem je musel vzít na tyč do vleku. A to mnohdy nešlo, když jsem už měl zavěšenej za sebou svůj milovaný přívěs A3S.
Ale dost horlivosti k dalším projektům. Musím dodělat tohle. A bude to, si myslím, pekelný oříšek. Už je sám o sobě problém, abych dost věrně napodobil pérování. To nebude tak lehké, jak to v reálu vypadá. Zkrátka elektromotory se v bloku (při snaze je prudce zastavit) nechovají stejně, jak když řidič BVP šlápne prudce na brzdu, aby BVP čumákem políbilo matičku zem (přesně jako vidno z videa na youtube, jak poslal páně kremak).
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Napsal: 19 úno 2022, 00:00
od CuMeL
Ale abych upřesnil (tak trochu technicky), co zamýšlím z pohledu ramen pojezdových kol na jejich následnému pérování.
Tak posílám fotky, jak to mám namyšlené.
Takhle vypadá zasunuté rameno pojezdového kola do korby, které není ničím jištěné prosti vysunutí:
a takhle je zajištěné plastovým dílkem proti vysunutí (jak vidno, tak plast brání vysunutí ramene díky výčnělkům na rameni)
no a na nakonec přijde další zasunutý plastový dílek, který omezí rozsah výkyvu ramene, aby se mi ramena hýbala v požadovaném úhlu -10 až -45°, tzn., aby se mi tlumiče ve spodní poloze nevysunuly víc, než je zdrávo:
Ono to není moc vidět, ale tenhle dílek zajišťuje, aby rameno pojezdového kola nemohlo vybočit mimo předem určené úhlové rozmezí, tzn. že v případě zvednutí modelu ze země se rameno nesklonilo dolů víc, než je potřeba a nevysunulo tlumič z jeho maximálního možného stavu, což by znamenalo, že bych musel po každém zvednutí modelu zasouvat tlumiče, tam, kam patří, což by bylo nemilé.
No a proto jsem nechal ty úchytové šroubky pouzder ramen tak dlouhé, abych je na konci mohl pojistit matičkou M2
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Napsal: 19 úno 2022, 10:40
od CuMeL
Jinak, když už je řeč o tlumičích, tak jsem musel vyřešit drobný problém, aby se neodírala barva při zasouvání. Tak jsem uvnitř tlumiče udělal osazení, na kterém to celé běhá a spodní nabarvená část tlumiče se vůbec nebude dotýkat horní části:
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Napsal: 19 úno 2022, 12:17
od Shotek
CuMeL píše: ↑19 úno 2022, 10:40
Jinak, když už je řeč o tlumičích, tak jsem musel vyřešit drobný problém, aby se neodírala barva při zasouvání. Tak jsem uvnitř tlumiče udělal osazení, na kterém to celé běhá a spodní nabarvená část tlumiče se vůbec nebude dotýkat horní části:
Cumlíku, vymyslels to zajímavě.
Já bych se ale stejně obával, že to nebude stačit, protože to nebude běhat úplně v ose a pokud se horní a dolní uložení nebude úplně volně otáčet okolo čepu, tak se to podle mě stejně bude mít tendenci křížit při propružení. Jako se to děje u spousty normálních tlumičů, např. když uložení v silentbloku klade třením odpor při výkyvu, nebo je uložení špatně vyřešené konstrukčně...
Ale napadlo mě ještě, navíc k tomu osazení, tu spodní část nechat z plného materiálu a v ose vyvrtat díru. Do té díry by se jako protikus z horní poloviny zasouval nějaký trn, který by pomáhal vedení v ose a omezoval vzájemné kývání obou částí.. Případně ještě otvor spodního dílu vypouzdřit trubičkou aby se to tak rychle nevymlelo a namáznout to...
Jen to je takovej nápad, neber to zle
Snad jsem to popsal srozumitelně..