Stránka 4 z 4
Re: Kübelwagen typ 82, neznámo odkud
Napsal: 30 říj 2021, 23:21
od Vítek
Tak po delší době jsem trochu pohnul s kýblem, vyřešil jsem blatníky a vymyslel jsem lépe pohon.
V zadu budou poloosy, pohon bude pomocí tohoto motoru
https://www.ebay.com/itm/122002619509?_ ... %3A2332490 a odpružené to bude nejspíše pružinovým drátem.
Dále jsem nakreslil blatníky, musím podotknout že ty přední bylo docela složité nakreslit (pro místní mistry modelování asi ne, ale mě to chvíli trvalo
). Začal jsem dělat i světlo, ale to se mi zatím úplně nelíbí.
Re: Kübelwagen typ 82, neznámo odkud
Napsal: 11 úno 2022, 22:51
od Vítek
Pánové řeším odpružení zadní nápravy, ale z fotek co jsem našel přesně nechápu jak to funguje. Je tam nějaký pružinový plech který je přidělaný ke karoserii, ale nevím jestli napevno nebo jestli se může hýbat.
Ale zjistil jsem jak to je s převodovkou a pohonem kol, je to podobné jako u Tatry, je tam kruhová část po které jezdí trubka co drží hřídel a jde ke kolu kde je přídavná redukční převodovka přímo na kole (tuším že se tomu říká portál, ale nejsem si jistý).
Pokud se to povede tak upravené bych to zkusil vyrobit a zprovoznit. Zatím to nějak nakreslím ve Fusionu a pak vytisknu a vyrobím jednotlivé díly
Re: Kübelwagen typ 82, neznámo odkud
Napsal: 27 úno 2022, 23:09
od Vítek
Re: Kübelwagen typ 82, neznámo odkud
Napsal: 28 úno 2022, 09:39
od Radek
Nemám "Kyblíka". Budu to tady sledovat. nemám tolik zkušeností s auty, ale k otázce, zda vzadu poloosy říkám ano a pokud ne, taka alespoň to udělat tak, že to bude jako monoblok s tuhou nápravou, která se bude moci v karoserii naklápět, aby kopírovala terén. bez kopírování terénu je to kobercové vozidlo.
Je potřeba si uvědomit, že "Kyblík" je koncepcí něco jako Škoda 100 a že průchodivost terénem nebyla určitě taková jako třeba u Jeepu. (pohon na všechna čtyři kola). Někdy od něho chceme trochu moc.
Ať se dílo daří!.
Radek
Re: Kübelwagen typ 82, neznámo odkud
Napsal: 28 úno 2022, 16:17
od LK88
Pro zajimavost :
Jednou z dalších výhod vozu KdF 82 po samosvorném kolíčkovém diferenciálu zadní nápravy byly redukční převody umístněné do nábojů zadních kol, které zvýšily světlost vozu o 80mm. To spolu s plochým dnem samonosné karoserie dalo vozu vynikající průchodivost terénem, srovnatelnou s vozidly s pohonem všech čtyř kol.