Re: solo Tiger
Napsal: 28 dub 2016, 10:07
Pokračovanie na napínakoch.
Na zhotovenie osičiek som použil vratové skrutky. Zdalo sa mi to ako najvhodnešie riešenie. Bolo potrebné ,,stiahnuť,, z 5,2mm na 5,0mm.Spravil som to vo vŕtačke a brúsnym papierom.Premeriavané digitálnym posuv. pravítkom /meradlom/.Bolo potrebné ešte jeme dobrúsiť na 4,95mm. Tesnosť voči ložisku pri skladaní a rozoberaní.
Je samozrejmosťou ,že pojazdové kolesá musia byť v jednej línii a nesmú mať bočnú vôľu na ramene.Vzdialenosť vnútorného okraja pojazdových kolies ku okraji vane u mňa to bolo 18mm,určuje šírku napínacieho ramena. Treba ešte odrátať všetky výstupky z vane/spevnenie z vonku vane/ a z napínacieho kolesa.Tak ostane čisté rameno. Bude to rôzne v šírke.
Prečo som robil rameno s vŕtaním 13mm? Je to o páke.Rameno o dlhšej dráhe môže viac napínať.Vnútorný obvod pásov je daný počtom článkov.
Na napínanie pružiny som si dal vyrobiť napínaciu kladku. Pružina má fí 4mm a je ťažná a pomerne dosť tvrdá. Do ťahu.Preto sa dá dobre napínať na tej kladke.Zaistená 2x červíkom 3mm.
Aby nedochádzalo k torzným silám sú obe napínaky spojené trubičkou o fí 5,2mm. Trubička musí byť vložená pri skladaní. oboch napínakoch.
Obvod kladky dovoľuje nastavenie od mäkkého až po tvrdé a rýchle napínanie reťaze.Zvolil som to druhé.
Fotografie z práce na napínakoch
Vďaka patrí aj pajakovi 7 za spoluprácu .
solo
Na zhotovenie osičiek som použil vratové skrutky. Zdalo sa mi to ako najvhodnešie riešenie. Bolo potrebné ,,stiahnuť,, z 5,2mm na 5,0mm.Spravil som to vo vŕtačke a brúsnym papierom.Premeriavané digitálnym posuv. pravítkom /meradlom/.Bolo potrebné ešte jeme dobrúsiť na 4,95mm. Tesnosť voči ložisku pri skladaní a rozoberaní.
Je samozrejmosťou ,že pojazdové kolesá musia byť v jednej línii a nesmú mať bočnú vôľu na ramene.Vzdialenosť vnútorného okraja pojazdových kolies ku okraji vane u mňa to bolo 18mm,určuje šírku napínacieho ramena. Treba ešte odrátať všetky výstupky z vane/spevnenie z vonku vane/ a z napínacieho kolesa.Tak ostane čisté rameno. Bude to rôzne v šírke.
Prečo som robil rameno s vŕtaním 13mm? Je to o páke.Rameno o dlhšej dráhe môže viac napínať.Vnútorný obvod pásov je daný počtom článkov.
Na napínanie pružiny som si dal vyrobiť napínaciu kladku. Pružina má fí 4mm a je ťažná a pomerne dosť tvrdá. Do ťahu.Preto sa dá dobre napínať na tej kladke.Zaistená 2x červíkom 3mm.
Aby nedochádzalo k torzným silám sú obe napínaky spojené trubičkou o fí 5,2mm. Trubička musí byť vložená pri skladaní. oboch napínakoch.
Obvod kladky dovoľuje nastavenie od mäkkého až po tvrdé a rýchle napínanie reťaze.Zvolil som to druhé.
Fotografie z práce na napínakoch
Vďaka patrí aj pajakovi 7 za spoluprácu .
solo