Stránka 4 z 6

Re: Tiger 1 Balcin

Napsal: 30 říj 2013, 20:04
od pan.peta
Jsou zesílená zadní ramena napínacích kol,pojezdová jsem nikde neobjevil :shock:

Re: Tiger 1 Balcin

Napsal: 31 říj 2013, 10:11
od pan.peta
balcin píše:...Peťo,jak myslíš přes páku??...Toto co vidíš,tak to mám tak ted udělaný v tigrovi,taky tak jednoduše a funguje to..Nevím,co myslíš přes páku.. ;) Já myslím,že to bude stačit i tak,jenom chytlý pružinou za tu matičku a hotovo..Akorát tam bude silnější a kratší pružina,tato je jen na ukázku a tobě, pro představu,jak to tam dám....A pružinu koupíš,jakoukoliv,několik druhů v prodejně,kde se prodávají různé spojovací materiály,tedy šroubky a matičky..V Přerově máme tady dvě takový speciálky na šroubky a matice,tak tam jsem je koupil... ;) Jedna stojí 25kč...
Balcine,dnes jsem sháněl v Hodoníně ty pružinky,ale nikde žádné nemají.Nemohl by jsi mi je prosím u vás koupit a poslat :?:Předem díky.

Re: Tiger 1 Balcin

Napsal: 31 říj 2013, 18:12
od pan.peta
Kup mě prosím čtyři,přesně ty co tam budeš dávat taky.Peníze ti pošlu na účet,nebo jak budeš chtít.
Dík moc.

Re: Tiger 1 Balcin

Napsal: 05 pro 2013, 16:14
od wotan500
Ahoj
Používá ještě někdo tyhle pružinky jako Balcin?Nebo jak to řeší ostatni?

Re: Tiger 1 Balcin

Napsal: 05 pro 2013, 17:19
od Milan
Já to mám na pružiny u všech tanků a mám hřídel durch,takže se mi povolují obě kola současně.Ničemu to nevadí.Stejně se díváš na tank vždy z jedné strany.

Re: Tiger 1 Balcin

Napsal: 05 pro 2013, 20:49
od spitfiremk1
Milan píše:Já to mám na pružiny u všech tanků a mám hřídel durch,takže se mi povolují obě kola současně.Ničemu to nevadí.Stejně se díváš na tank vždy z jedné strany.
....Než se podívá někdo z druhé strany... :D

Re: Tiger 1 Balcin

Napsal: 05 pro 2013, 21:04
od Milan
Když se podívá z druhé strany ,tak uvidí přesně to co já z té první strany ..... ?????
V okamžiku propnutí vidíme věci stejné.Pokud si rozumíme ?

Re: Tiger 1 Balcin

Napsal: 05 pro 2013, 21:20
od spitfiremk1
Milan píše:Když se podívá z druhé strany ,tak uvidí přesně to co já z té první strany ..... ?????
V okamžiku propnutí vidíme věci stejné.Pokud si rozumíme ?
A sakra...Vemu li téčko, tak to mi při zatáčení např.vlevo, při zastavení levého pásu, nadzvedne první pojezdové rameno,asi tak o4 mm nahoru (povolí své pnutí do pásu-Viděl jsem to na skutečném stroji v akci), tím vlastně povolí pás. Druhá, pravá strana jede normálně napnutá tahem od hnacího kola. Takže pokud se jedná o Tigra s napínáním obou stran zvláště, mělo by to probíhat stejně, ale pokud jsou napínací ramena na společné hřídeli napevno (a kývou se souhlasně), Tak vlastně jedna strana kopíruje druhou (nelogicky) Ale to víme jenom my.. :) Potom je možná i špatné, že zabírající pravý pás je povolován, to může usnadnit nabrání něčeho do kol, nebo přeskok zubů v pásu u pravého hnacího kola. Prosím tě ber to jako úvahy ne výtky :shock: zrovna marodím a mám nějak básnické střevo...

Re: Tiger 1 Balcin

Napsal: 06 pro 2013, 08:52
od Milan
No prostě je to časem ověřeno a je to také nejpevnější a nejjednodušší nápínání,respektive povolování pásů.
Pokud máš každý napínák zvlášť,tak má kolo snahu se vyvracet. Mnoho pánů to tady tak má , také to funguje,ale musí se to dobře udělat a je to na výrobu složitější. Já raději ušetřený čas věnuji ladění tanku vizuálně. :shock:

Re: Tiger 1 Balcin

Napsal: 06 pro 2013, 15:19
od spitfiremk1
No jedna cesta by tu byla...Spíš pro ty co nemají ještě napínání vůbec, než předělávat to stávající řešení. Tu společnou hřídel říznout na půlky a uprostřed vany vzadu přilepit, nebo přišroubovat (záleží zda vana je plast, nebo kov) duralovou (nebo jinou)plochou desku s otvory průměru hřídelí, která by sloužila jako společné ložisko pro oba konce, takže by hřídelky mohli fungovat každá zvláště a byly by dostatečně kompenzovány na to pověstné přihýbání ke korbě. Každá osa bude mít dostatečnou páku proti silám vzniklým funkcí napínání...
Tloušťka té "ložiskové desky" by mohla být do 1 cm. Hřídele by se museli zajistit proti posunutí (ale to už myslím jsou u kliky napínáku?)