K těm šroubům - je to tak, že převodovky Heng Long mají průměr šroubů 3 mm, tuningové mají průměr šroubů 4 mm. Já jsem u většiny mých převodovek závit M3 převrtal a přeřezal na závit M4. Šrouby se M4 se lépe dotahují, nedochází u nich tak lehce k povolování jako u M3. Musím přiznat, že mě k tomu vedlo i to, abych mohl klíč na M3 vyhodit.Drake píše:Tak jsem dneska kompletoval pojezd a nabarvenou novou vanu, tak to pěkně šlo až jsem si říkal že to není možný aby nebyl problém a bác bylo to tam Hnací kola od HQ jsou dodávaná se šroubem M4x12 pro zajištění na výstupní hřídel převodovky......ta má závit M3, kde udělali soudruzi z východního německa chybu? . Taky jsem předělával uchycení převodovek, levá sedla krásně i s podpůrným ložiskem, zato pravá má zkroucenou skříň, tam to budu muset ještě řešit.....stojí to za prd. Mám to sice tam včetně ložiska usazené, ale nezavrtával jsem ho a nepřitahoval k bočnici, první vyzkouším jak bude celkově pohon chodit s pásama a když to bude dobrý tak to sešroubuju a zavrtám.........
Všechny převodovky se Číňanům nepovedou, doporučuji vše narovnat, srovnat do pravých úhlů a vyzkoušet volnost a bezproblémovost chodu rukou. Při pohonu s pásy toho moc nezjistíš, nanejvýš když zkontroluješ motory, zjistíš, že se jeden více hřeje. Možná, že někdo jiný má jiný názor.
U jednoho tanku jsem se také setkal s tím, že výstupní hřídel s oplošením neseděla délkou a musel jsem tam na hřídel přidat milimetrovou podložku. U jednoho tanku se mi stalo, že kolo nesedělo s pásy, (bylo to u Tigra – tunongové kolo Torro), pás se stavěl na zuby ,zuby, které zapadají do pásů na kole neměly od sebe dostatečnou vzdálenost (zase podložka mezi poloviny kola, asi se zinkoslitina více scvrkla). Je proto dobré zkontrolovat pravítkem jak to vše sedí v řadě s pojezdovými koly. Možná to někomu přijde jako zbytečné, protože to tak dělá už vždycky automaticky. Bohužel je to takové „Přibližné čínské strojírenství“, ani konstrukčně nejsou převodovky ideální, ani ty tuningové. Teď jsem viděl nové řešení s kuželovým soukolím a s motory s planetovou převodovkou. Stojí to kolem 90 €, ale teprve čas ukáže, jestli toto řešení je to ideální a správné. Dříve se to omlouvalo cenou, že je nízká, ale postupně cena narostla a dále roste a kvalita se nějak moc hlavně u převodovek nezvýšila, základní plastové provedení je pořád stejné a stejně mizerné, nevím proč se ještě prodávají převodovky ze zinkoslitiny (možná jich mají ještě hodně skladem), které jsou zdrojem častých problémů a nemají moc velkou životnost. Přitom už existuje varianta s ocelovými koly, která má lepší životnost. Myslím, že kdyby se vzala čísla kolik se dělalo tanků před deseti lety a kolik se dělá dnes, mohly by mít všechny už ocelová kola v základu, ale s tím my jako menšinový trh bohužel nic nenaděláme. Je jasné, že čím větší počty se něčeho vyrábí, tím je to levnější, hlavně v Číně.
Už jsem toho napsal dost, končím. Přeji ať Ti to dobře fachčí a jezdí.
Radek