Re: Vlečka na železnici
Napsal: 24 led 2019, 21:43
Díky chlapi ....
Není to technicky nemožné. Jde o rozložení hmotnosti na jednotlivé nápravy. Na čtyřosáku jsem vezl zatím nejvyšší hmotnost 92 kg a to jednou v Trutnově a pak teď ve Strážnici ( Kulda se synkem ) . Od zatížení vagónu se musí ještě odečíst položení nohou na krátký vagón. Jde tedy o zatížení max. 20-25 kg na nápravu, které i koleje či výhybky v praxi vydrží a šestiosý vagón tedy zátěž 150kg může zvládnout.
Jenže ..... U tříosých podvozku už musí být prostřední dvojkolí posuvné do stran ( už to mám realizované na kanónu ), kvůli projíždění oblouků a výhybek. Vzhledem k technickému řešení kluzným ložiskem pro prostřední dvojkolí, by stejně na tu nápravu nemohla být taková zátěž. Výsledkem by bylo nižší celkové zatížení vagónu a ne celých 150kg. Ono by to asi vydrželo, ale za cenu nižší životnosti ložisek prostředních dvoujkolí. Na rovnou kolej se může postavit cokoliv, ale musí to také projet i oblouky a výhybky a tady je poměrový nejmenší rádius oblouku 3x "ostrejší" než ve skutečnosti.
Rešením pro "nadcenty" tedy je si na vagóny lehnout ....
Není to technicky nemožné. Jde o rozložení hmotnosti na jednotlivé nápravy. Na čtyřosáku jsem vezl zatím nejvyšší hmotnost 92 kg a to jednou v Trutnově a pak teď ve Strážnici ( Kulda se synkem ) . Od zatížení vagónu se musí ještě odečíst položení nohou na krátký vagón. Jde tedy o zatížení max. 20-25 kg na nápravu, které i koleje či výhybky v praxi vydrží a šestiosý vagón tedy zátěž 150kg může zvládnout.
Jenže ..... U tříosých podvozku už musí být prostřední dvojkolí posuvné do stran ( už to mám realizované na kanónu ), kvůli projíždění oblouků a výhybek. Vzhledem k technickému řešení kluzným ložiskem pro prostřední dvojkolí, by stejně na tu nápravu nemohla být taková zátěž. Výsledkem by bylo nižší celkové zatížení vagónu a ne celých 150kg. Ono by to asi vydrželo, ale za cenu nižší životnosti ložisek prostředních dvoujkolí. Na rovnou kolej se může postavit cokoliv, ale musí to také projet i oblouky a výhybky a tady je poměrový nejmenší rádius oblouku 3x "ostrejší" než ve skutečnosti.
Rešením pro "nadcenty" tedy je si na vagóny lehnout ....