Stránka 3 z 6
Re: Tiger 1 Balcin
Napsal: 27 říj 2013, 22:46
od pan.peta
Je pravda,že jsem jezdil hlavně na tvrdém terénu,ale v písku a hlíně to bylo taky v poho.
Jenže to moje ježdění se s nedá s tím tvým vůbec srovnat.Já nenajezdím za rok,to co ty za měsíc.
Re: Tiger 1 Balcin
Napsal: 27 říj 2013, 23:43
od pan.peta
No možná ani to ne
.Převodovky mám ty samé co Vojtíš i s redukcema a jsou taky v pohodě
Re: Tiger 1 Balcin
Napsal: 28 říj 2013, 19:18
od Vojtiš
Re: Tiger 1 Balcin
Napsal: 28 říj 2013, 19:42
od Sylva
Zdravím vás chlapci.
Tankodrom je stále lepší, moc pěkné fotky
.
Jinak napínáky mám na vaně stejné a uvažoval jsem také o těch pružinách, no uvidím, možná se do toho pustím o dlouhých zimních večerech a dám do ložisek i ty napínací kola.
Mnoho zdaru, čus Ivo
Re: Tiger 1 Balcin
Napsal: 28 říj 2013, 19:58
od Sylva
Udělám, udělám, už jsem si našel i odkaz na ty ložiska, myslím, že se jedná o 4x10x4. Bohužel zatím málo času, ale to přijde
.
Čus Ivo
Re: Tiger 1 Balcin
Napsal: 29 říj 2013, 13:21
od Milan
Balcine a tu pružinu bych dal určitě přes páku.
Re: Tiger 1 Balcin
Napsal: 29 říj 2013, 13:47
od pan.peta
balcin píše:..Peťo,ale teď přemýšlím nad těma originál napínákama,že,když jsou natvrdo,tak jak jsou,tak při zatáčení v hlíně a písku,musí ty zadní napínací kola dostávat zabrat,jako prase,když se ani nepohnou dopředu,aby trochu povolil pás,musí to být velký nápor na tu osku a rameno,než když já to udělám na tu pružinu a při zatáčení a rozjezdech do kopce,se mě krásně zadní kolo pohne dopředu,tím nádherně propérne a pás se uvolní a není na to zadní kolo a osku,takový velký tlak a nápor...Aby se časem to napínací rameno a kolo,tím náporem,co na něho při zatáčení vzniká a ono se nepohne ani trochu dopředu,aby se pás trochu uvolnil,aby se nevyhlo a potom ti to kolo nečmajdalo..
To máš pravdu
A kde jsi ty pružinky koupil?Asi to prubnu.
Re: Tiger 1 Balcin
Napsal: 30 říj 2013, 16:10
od pan.peta
Až bude čas,tak se do toho pustím.Balcine,díky za foto
Re: Tiger 1 Balcin
Napsal: 30 říj 2013, 18:17
od pan.peta
Re: Tiger 1 Balcin
Napsal: 30 říj 2013, 18:47
od spitfiremk1
Abych pravdu řekl, jsem ohledně napínáků dost v rozpacích...Zatím je nemám. Dal jsem na zadní "napínací" kola přesná pouzdra a do nich průběžnou společnou osu. Čímž jsem naprosto zamezil přesmeknutí vnitřní řady zubů dovnitř těchto kol, protože orig.řešení HL (kolo na vrutovém čepu s hrůznou vúlí.cca 1/10 mm), mělo za následek při jakémkoliv silnějším záběru hnacích kol to, že pás se pochopitelně snažil přitáhnout kolo pásem k sobě a vůle v uložení zadních kol měla za následek permanentní jejich "sbíhavost. Toto pak vedlo k tomu, že okraj koleček šikmo nabíhal na vnitřní řadu zubů pásu, až se neodvratně okraj kol trefil do mezery zubů a na další zub už narazil přímo, zvedl se přes zub a přesmekl vodící řadu zubů doprostřed kola...Po této úpravě jsem konečně mohl do terénu..i bez napínání..Stalo se ale, že mi to tuto věc udělalo znovu, ale jednalo se o otáčení tanku na trávě, kdy boční tlak na pás ho prohnul směrem pod model, tim se i naskládaly vůle koleček pojezdu na všech osách a poslední kola pojezdu před napínacím kolem, nasměrovala zub mimo talíř kola a zase byly zuby uprostřed kola...Ale toto je extrém, který se stejně dělat nemá. Nevím co by se dělo, kdyby se takto měl tank otáčet s pružným napínákem. Myslím, že zmíněný tlak na pás by hodně kolo povolila a to by na prohnutém pásu asi ochotněji vlétlo mezi zuby.Nevím, zatím to neřeším, raději jezdím jako skutečný stroj-bez napínáku a to jak balcin. Prosetá hlína, kamínky a písek z bazénové filtrace. Hlína a zametaný tankodrom co mám taky, je zatím nejlepší.Pokud naberu hrudku, kola ji rozemelou na prach a jede se dál..Písek toto neumí, není co drtit, tam se musí dát pozor. Zatím jsem nepřetrhnul pásy a ani nezlomil nic na pojezdu, tak nic neřeším. Leda snad tehdy, až se pásy vytahají a nebude je jak řádně došponovat, potom bude napínání, třeba to balcinovo bez pérek...