Vlečka na železnici
- spitfiremk1
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 414
- Registrován: 29 led 2011, 17:38
- 13
- Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
Re: Vlečka na železnici
Na odborníky kašli, ti jen remcají a obvykle neumí zatlouct hřebík...Je to geniálně jednoduše vyřešený způsob pohonu..Velký Pikovláček.
nejde li o život, jde o hov .......
Re: Vlečka na železnici
Hm..... Víc se k tomu vyjadřovat nebudu, jelikož neumím ani zatlouct hřebík.....
- rmichalbarna
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 09 říj 2016, 07:34
- 8
- Lokalita: Most
- Ivan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1340
- Registrován: 03 dub 2013, 12:08
- 11
- Lokalita: Absolova 89, 624 00 Brno
Re: Vlečka na železnici
... a máš povolení na čarování ???? ...
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Re: Vlečka na železnici
Jedním slovem NÁDHERA!
Ty zubatý kolečka jsou taky vlastní výroby, nebo kupuješ?
Ty zubatý kolečka jsou taky vlastní výroby, nebo kupuješ?
Re: Vlečka na železnici
Díky chlapi .... Nechtěl jsem se samozřejmě nikoho dotknout a přijímám ( oprávněnou ) kritiku, že to není dle skutečnosti, jak vzhledově, tak i funkčně. Křížák,rozvody táhel a šoupátek jsou prakticky "výplodem fantazie" , ale mám ze čtyřkoláku odzkoušeno, že je to dlouhodobě spolehlivé a občas to snese i "drsnější" zacházení. Nedělám detailní modely, ale to, na co stačím, jak technologicky, tak i vzhledově .....
Ta kolečka jsou normální, průmyslová a jen osoustružená a vyvrtaná na potřebné rozměry.
http://info.maedler.de/product/1643/161 ... ks-modul-1
Ta kolečka jsou normální, průmyslová a jen osoustružená a vyvrtaná na potřebné rozměry.
http://info.maedler.de/product/1643/161 ... ks-modul-1
Re: Vlečka na železnici
Jestli to dobře chápu Petře, tak jsi zkoušel celou mašinu hnát přes obě krajní hnací kola pouze přes spojnice a neosvědčilo se to?
Já to chtěl pohánět právě jen přes ty spojnice, ale jak tak na to koukám, tak to asi nebude nejlepší řešení, takže už mám namodelovaný vnitřní rozvod pomocí řetězu. Vyšlo mi to na řetěz 08B s roztečí 12,7mm a ozubená kola s 9-ti zuby. Já kvůli větší tuhosti to nemám zase tak rozebiratelné jako ty. Smontovat to potom dohromady v tom mém rámu to bude spíš operace než montáž.
Jinak ty běhouny, to je asi nejtěžší co se mi stále nedaří nějak elegantně vyřešit. V zatáčce mi je to láme opravdu hodně.
Já to chtěl pohánět právě jen přes ty spojnice, ale jak tak na to koukám, tak to asi nebude nejlepší řešení, takže už mám namodelovaný vnitřní rozvod pomocí řetězu. Vyšlo mi to na řetěz 08B s roztečí 12,7mm a ozubená kola s 9-ti zuby. Já kvůli větší tuhosti to nemám zase tak rozebiratelné jako ty. Smontovat to potom dohromady v tom mém rámu to bude spíš operace než montáž.
Jinak ty běhouny, to je asi nejtěžší co se mi stále nedaří nějak elegantně vyřešit. V zatáčce mi je to láme opravdu hodně.
Re: Vlečka na železnici
A to ani nechci dopředu přemýšlet jak potom vyřešit to když lokomotiva tlačí vagon z pravého oblouku do levého oblouku, jak jsme nad tím dumali v České Metuji.
V téhle situaci na obrázku jsou do sebe osy nárazníků vzdálené 35,5mm, což by znamenalo na nárazníky dát tvary elipsy o minimálně tomto velkém rozměru.
V téhle situaci na obrázku jsou do sebe osy nárazníků vzdálené 35,5mm, což by znamenalo na nárazníky dát tvary elipsy o minimálně tomto velkém rozměru.
Re: Vlečka na železnici
Pohánět jedno dvokolí a z něj trakci přenášet pomocí spojnic na ostatní dvojkolí funguje, ale stejně jsem použil i vnitřní přenos krouťáku pomocí ozubeného řemenu. Ozubené řemeny "mám rád", protože jsou tiché, přesné, snášejí rázy a hlavně jsou bezúdržbové. To celé pak sesynchronizovat se spojnicemi jde poměrně snadno a výsledkem je spolehlivý přenos výkonu. Jednou z jeho nevýhod je, že se musí dodržet určité rozteče os kol, které nemohou být libovolné, protože ozubené řemeny se už z principu nevyrábějí v libovolných délkách. Pokud tedy chceš pohánět jedno dvojkolí a ostaní spojnicemi, nejsi tímto omezen a jen musíš vše vhodně dimenzovat a použít ty správné materiály.
Postrk u takto dlouhého stroje je samozřejmě problém. proto už v návrhu počítám s tím, že předek nebude strkat nic, případně jen tahat a zadek ošetří tendr, který se bude stáčet v obloucích už normálně. Styk mezi samotnou lokomotivou a tendrem bude pomocí rádiusového plošného "nárazníku" a tomu to vadit nebude. Chod předního a zadního běhounu mám řešen pomocí kulis, které stáčejí běhoun jak je potřeba a ke středu se vrací vypružením.
Postrk u takto dlouhého stroje je samozřejmě problém. proto už v návrhu počítám s tím, že předek nebude strkat nic, případně jen tahat a zadek ošetří tendr, který se bude stáčet v obloucích už normálně. Styk mezi samotnou lokomotivou a tendrem bude pomocí rádiusového plošného "nárazníku" a tomu to vadit nebude. Chod předního a zadního běhounu mám řešen pomocí kulis, které stáčejí běhoun jak je potřeba a ke středu se vrací vypružením.
Re: Vlečka na železnici
O víkendu jsem zakrytoval "parní stroje" a provedl motorovou zkoušku. Spodní část je tímto hotová a můžu se pustit do kotle a budky strojvedoucího.
Ještě nějaká videjka ze zkoušek pojezdu ....
Činnost kamenů předního a zadního běhounu a středního dvojkolí:
https://youtu.be/HmhgWgFR0sM
Jízda přes výhybky:
https://youtu.be/-uZwF8HmXaI
https://youtu.be/Iip-wOLl5d4
Ostřejší jízda v protiobloucích:
https://youtu.be/vib7QazmKqc
Maximální otáčky kol lokomotivy:
https://youtu.be/P7FctVPGtIg
Ještě nějaká videjka ze zkoušek pojezdu ....
Činnost kamenů předního a zadního běhounu a středního dvojkolí:
https://youtu.be/HmhgWgFR0sM
Jízda přes výhybky:
https://youtu.be/-uZwF8HmXaI
https://youtu.be/Iip-wOLl5d4
Ostřejší jízda v protiobloucích:
https://youtu.be/vib7QazmKqc
Maximální otáčky kol lokomotivy:
https://youtu.be/P7FctVPGtIg