Stránka 13 z 53

Re: Vlečka na železnici

Napsal: 09 dub 2018, 20:31
od PetrNC
Bude to 387.0 Mikádo. Vzdávám tím hold našim technikům, kdy jsme uměli jako země ještě něco vymyslet a vyrobit. Bechyňku vyrobili v ČKD a Mikádo ve Škodovce. Je to sice ještě daleko, ale rohoduji se, jaké jí dám číslo. Buď 387.018 jak měla v Železném dědkovi, nebo 387.044, která nikdy neexistovala a bude tedy další. Znalci nechť mi laskavě prominou, že to nebude detailní model, protože to neumím ......
Tu Šlechtičnu Ti přeju a závidím i když teď už stojí, je krásná, ale už by byla moc dlouhá a neprojela by obloukem. Proto volba padla na nějakou "tříkolovku" a Mikádo je taky hezká lokomotiva a hlavně je naše. S koncem Tvého příspěvku na 1000% souhlasím .....

Re: Vlečka na železnici

Napsal: 09 dub 2018, 20:40
od kremak432
Soudě podle typu pojezdu to asi 555.0 rozhodně nebude. Ještě mne napadla 399.0.....
Jinak zelená Pětasedma má číslo 475.1142. Ani se nedivím, že NTM Praha nemá zájem ji nadále provozovat, když mximální konstrukční rychlost této lokomotivy je pouze 100km/h. Nestojí v Lužné u Rakovníka, ale v depozitáři NTM v Chomutově. A pro úplnost 475.0 byla vyrobena pouze v jediném exempláři, a tudíž o serii 42 kusů lokomotiv nemůže být řeč.
Bochoř u Přerova?!?!?!? Kde už jsem to jenom slyšel.....

Re: Vlečka na železnici

Napsal: 09 dub 2018, 21:03
od spitfiremk1
kremak432 píše:Soudě podle typu pojezdu to asi 555.0 rozhodně nebude. Ještě mne napadla 399.0.....
Jinak zelená Pětasedma má číslo 475.1142. Ani se nedivím, že NTM Praha nemá zájem ji nadále provozovat, když mximální konstrukční rychlost této lokomotivy je pouze 100km/h. Nestojí v Lužné u Rakovníka, ale v depozitáři NTM v Chomutově. A pro úplnost 475.0 byla vyrobena pouze v jediném exempláři, a tudíž o serii 42 kusů lokomotiv nemůže být řeč.
Bochoř u Přerova?!?!?!? Kde už jsem to jenom slyšel.....

Bochoř...No letiště, jež se znovu staví na nohy díky armádě, já tam bydlím, na letišti tam máme modelklub, kde vyrábíme modely letadel RC s min. rozp. 1400mm a spoustu jiných s modelařinou nesouvisejících věcí..Loga, 3D tisk na objednávku, atd. Musíme si vydělat na existenci klubu. Tebe nějak osobně znám? Z akcí nějakých? puffy Jinak to číslo šlechtičny byl ode mne překlep..Vím jen, že jako jedinná jezdila v zeleném kabátku, při prezentaci v Číně, pak šla zpět do černé a NTM ji po vyřazení natřelo na zeleno. v r. 91 jsme ji získali a na výročí 150 let Franc.Jozefské dráhy toho roku byla jako studená vystavena.Pak se rozebrala a mazala do Velenic na GO a po opravě jsme s ní projeli Německo, Rakousko, Slovensko, a desítky nostalgických jízd a komerčních věcí. Byly to nejkrásnější dny mého života, kdy jsme s otcem a ostatními strojvedoucími mohli za vykonanou péči a stovky hodin, vychutnat odměnu, tu krasavici řídit..Každý rok sloužila jako "káčko", když byla odstávka teplárny v Přerově a topila celé lok.depo, napojená na parovod.Alespoň kotel nelenivěl.Holt mašina má být pořád pod tlakem a teplotou, jinak odchází rozpěrky a teče jak cedník, ale u neprovozního stroje mimo turnus to nejde. Byla spolehlivá akorát se nevyhla opravám u nás, jako vyvaření nárazníčků na spoji s tendrem, výměna šoupátkových talířů, napaječe a výměna čelních nárazníků za kulaté-dobové.Největší opruz bylo rozkuplování a znovu skuplování tendru a mašiny tři hodiny trefovat svorník na spojení...Vždy, když si na tu krasavici vzpomenu, je mi blaženě, nebo mám na krajíčku, že to už není dávno pravda..

http://afk-prerov.cz/letani-26-5-2016/# ... lery-1/16/
Tady je ten odkaz na klub..

Re: Vlečka na železnici

Napsal: 09 dub 2018, 21:42
od Milan
Vláčky Merkur aby projeli obloukem mají u střední nápravy odstraněn nákolek.Je to sice méně modelové ale funguje to.

Re: Vlečka na železnici

Napsal: 09 dub 2018, 22:40
od PetrNC
Jj, to je pravda, Merkur to tak má řešené. Tady se může pohybovat prostřední dvojkolí do stran a ke středu je vypruženo. Spojnice a táhla tomu musejí být také uzpůsobeny. Jde ale o základní rozvor prvního a třetího dvojkolí. Při takhle velkých průměrech kol ( přes běhoun 115mm a přes okolek 127mm ), je s určitou rezervou maximální rozteč 258mm. Tento "nekulatý" rozměr je dám délkou ozubeného řemenu, který pohání právě přední a zadní dvojkolí. Na prostřední se bude trakce přenášet jako u opravdické lokomotivy spojnicemi hnacích kol. Stejně tak přední a zadní běhoun se může jednak pohybovat do stran a jednak i natáčet. Přeneseno na skutečnost používám oblouky kolejí jako kdyby byl jejich poloměr ve skutečnosti 50m a to je 1/3 bežného oblouku.

Re: Vlečka na železnici

Napsal: 10 dub 2018, 08:01
od kremak432
spitfiremk1 - Napíšu SZ, aby jsem tady neplevelil vlákno o tancích.

I u skutečných lokomotiv byly nákolky některých náprav ztenčené a ještě se , ne všechny, bočně posouvaly. Záleželo na typu pojezdu. To samé je u spojničních ložisek, která mají stranové vůle. Například na lokomotivách řady 464.0 byl na poslední spojnici otočný čep, aby se spojnice mohla bočně natáčet podle toho jak moc se vychýlila do boku náprava. Na spojnicích jsou ještě klouby, protože při vypružení jsou nápravy vzájemně provahadlované a při přejezdu nerovností se nápravy pohybují nahoru a dolů. Přední běžné nápravy jsou uloženy v samostatném podvozku. Tento podvozek je na otočném čepu jehož uložení v podvozku je rovněž bočně posuvné, které bočně zajišťují vratné listové pružnice, aby se podvozek na rovině vracel zpět do střední polohy.

Re: Vlečka na železnici

Napsal: 10 dub 2018, 17:19
od Jenda26
Ten nápad s neexistujícím dalším pořadovým číslem bych si s dovolením "ukradnul" i pro tu mojí. :D
386.001 by byl taky moc pěkný model.
Obrázek
Tyhle kapotované páry se mi hodně líbí. Třeba taková 19 1001 s V2 pohonem
Obrázek
táhnoucí vagóny s E100 a Mausem to by byl technický skvost. :o
Akorát 19 1001 má těch kol 5 v celkem velkých rozestupech, ale zase na druhou stranu nemá žádné spojnice.
Pokud se spojicema a německá, tak by byla moc pěkná 01 1102.
Obrázek
No nic radši zůstanu nohama na zemi a budu se snažit posunout na té mojí zase alespoň o kousek. Od té České Metuje jsem na to ty dva měsíce ani nešáhnul. Od té doby jsem se věnoval jenom stěhování a věcím s tím spojených. Ale už je naštěstí skoro vše přesunuto a snad už cca za 3 týdny to budu moct v nové dílně konečně zase rozjet. :twisted:

Re: Vlečka na železnici

Napsal: 10 dub 2018, 20:22
od PetrNC
Tak ono inspirace je dostatek, ale každý, kdo žijete ve smíšeném manželství, tak víte, jak na to Vaše drahé polovičky reagují ..... :D :D :D

Zde jsou nějaká videjka z pojezdových zkoušek podvozku:

https://www.youtube.com/watch?v=dfSv80vJBJo

https://www.youtube.com/watch?v=Yk1hDccOdvw

https://www.youtube.com/watch?v=Kj69FLt-SGs

Re: Vlečka na železnici

Napsal: 10 dub 2018, 21:18
od spitfiremk1
Kapotované mašinky měly něco do sebe...Menší aerodyn.odpor, estetický vjem, ale byl to danajský dar jejich obsluze.Těžký přístup na exponovaná a nutně kontrolovaná místa (maznice, kontrola loukotí a jinýcj jinak na první pohled viditelných závad a seřizovací místa jako vymezovací klíny na kompozitních pánví ojničních ložisek atd.) mnoho jich o svůj kabátek díky těmto překážkám přišlo a dojezdily bez nich.Muzea potom, pokud opláštění někde sehnala, je montovala zpět, nebo je dovyrobila.

Re: Vlečka na železnici

Napsal: 10 dub 2018, 21:51
od Milan
Petře,parádně ti to chodí.
Někde jsem slyšel,že ta smíšená manželství nedělají dobrotu. :lol: