Stránka 2 z 5
Re: Waltersons
Napsal: 19 čer 2017, 11:30
od Radek
Aby nebyl Solo smutný i mě se vysypala jedna převodovka ze zinkoslitiny půjčil jsem tanky dětem na dni dětí jedné firmy. Řešil jsem to tím, že jsem poskládal ze dvou jednu a zatím to jede.
Nenapadlo mě, že to soudruzi takto šidí. mám jednu sadu v PZ IV, takže se mám také na co těšit.
Je asi na čase, aby to začal řešit někdo ve východní Evropě a udělal konečně pořádnou převodovku. Já bohužel nemám možnost, ale třeba se někdo najde.
Jinak aby nebyl Solo tak smutný, děcka mi utavily i jeden elektromotor, nevěřil jsem dosud, že je něco takového možné.
Kdysi jsem dostal darem karboflexku z Německa. přeřezala přesně jednu střešní tašku a pak se z ní zakouřilo. když jsem ji rozdělal, zjistil jsem, že kolečka byla odlita ze zinkoslitiny a neopracovaná, to vysvětlovalo také proč byla tak hlučná oproti opovrhovanému Black-Dekru.
Asi není výroba ozubených kol ze spékaného kovu ničím ojedinělým, bohužel pro nás.
Jinak ta paní, co u mě bydlí zadarmo, objednala na loňské vánoce převodovky u RC KING, udělala tu chybu, že je zaplatila předem a do dnes nedorazily.
nevím, jestli je to pravidlem, ale s RC Kingem asi opatrně...
Radek
Re: Waltersons
Napsal: 19 čer 2017, 17:31
od scoutT34
modelárRV píše:Ja i sused Julo sme tiež užívateľmi prevodoviek Waltersons.
On ma tip do Tigra, už s ložiskami na každej oske, presne ako Solo. A tiež s takou istou chybou. Ale takmer bez problémov nám náhradné koleso zaistil HT model Poprad.
Ja mám v KV-1 tiež tieto prevodovky, ale s mosadznými kolieskami a „len“ klznými ložiskami.
A už s dvoma chybami.
Na ľavej prevodovke na prvej oske za motorom sa z vnútra vymlelo klzné ložisko. Chybu vidím v tom, že má malú hĺbku v danom usadení a že motor je podsadený pod úroveň prvej osky a preto pri zábere ju „silovo vytáča akoby preč). So šťastím som našiel hlbšiu vlastnú náhradu.
Druhú chybu som objavil na tretej oske od motora tej istej prevodovky. Klzné ložisko sa opotrebovalo pre zmenu z vonkajšej strany, o stenu prevodovky. Vyzerá to tak, že oska v ňom nekĺzala, ale samá sa točila v stene prevodovky.
Opäť mi bez problémov pomohol HT model sadou náhradných ložísk
Všetko doložím na foto, ak sa mi to podarí, alebo ak mi v tom niekto pomôže.
Ale aj cez to som so svojimi spokojný.
Svoj model často “ničím“ vo vode, na hline, do kopcov a v hrubozrnnom piesku. Prevodovky často mažem a keďže vaňu s korbou nemám zošraubovanú, tak vo vnútri vane mám aj plno hliny a piesku. Nemám dojem, že toto by sa nenašlo aj v prevodovkách.
prikladám sľúbené fotky pre ilustráciu
Re: Waltersons
Napsal: 17 črc 2017, 20:12
od solo
Dnes sa mi vrátili opravené-nové oz.kolieska pre kamoša do týchto prevodoviek.Sú vyrobené technikou elektrického vyiskrovania a tesnosť na výstupej hriadeľke je vyššia ako tá pôvodná.Materiál podobnej tuhosti.Foto asi zajtra. solo
Re: Waltersons
Napsal: 18 črc 2017, 09:26
od 50koruny
fajne.tie kolesá kto robil?predávajú EDM rezané kolesá bežne?cena je isto mnohonásobne vyššia.
mimochodom - hustota je niekde inde.práškové sa rozsypali nielen preto, že boli zle spečené.aj nízka hustota hrá rolu.pri práškovej metalurgii je problém udržať hustotu na celom kuse rovakú.na takto malých kolieskach na 3 - 6 tonovom lise to neni nič jednoduché.v strede je to hustejšie ako na zuboch a hlavne na tom tenkom mieste medzi otvorom na hriadel a zubom.a akurát tam sa to láme ak dobre vidím.
raz keď budem mať čas a chuť, tak si vyrobím komplet rezané prevodovky.zatial sa mi čo sa mechaniky týka nepáčia ani jedny z tých čo mám.za kvalitné prevodovky pýtajú o dosť viac ako 60€ pre waltersona a to sa mi zatial platiť nechce.
Re: Waltersons
Napsal: 18 črc 2017, 11:23
od solo
Materiál Vám zistím z čoho to bolo najprv vysústružené a potom vypálené.Aby tvrdosť mohla byť podobná,ako ostatné oz.kolieska a pri záťaži nevyčesali nové zuby tie staré-predposledné ozubené koliesko.A fí na valcovej časti staré ozubené koliesko 9 mm a nové 11 mm.Viac na červíka M3.
A tiež do boku,pridané viac materiálu.Už by nemalo hroziť vylomenie.
Medzi posledným ozubeným kolieskom (na hracie koleso)vo vnútri prevodovky by bolo vhodné pridať trubičku na osičku,až po ten vymedzovací krúžok na opačnom kraji.
solo
Upravené.
Tak materiál na výrobu mohol byť z týchto druhov.Impax,Nimax,Tulox 33.34.Niečo pre strojárov.
Snáď som to napísal správne.
Fotky prídu večer.
Re: Waltersons
Napsal: 18 črc 2017, 22:28
od scoutT34
Re: Waltersons
Napsal: 18 črc 2017, 22:40
od PetrNC
Pěkná a čistá práce ...
Jinak jdou koupit polotovary a ty upravit dle potřeby (
http://www.teatechnik.cz ).
Re: Waltersons
Napsal: 18 črc 2017, 22:47
od solo
Poprosil som Janka,ešte o2 fotky na doplnenie a teší ma,že to sleduješ petr NC.
solo
Re: Waltersons
Napsal: 19 črc 2017, 07:44
od Radek
Těch kol si velmi važ, vzhledem ke zvolené technologii výroby jejich cena několikanásobně převyšuje cenu samotných převodovek.
Radek
Re: Waltersons
Napsal: 19 črc 2017, 10:52
od Shotek
vypadá to ani ne na úplně jinou ligu, ale nebojím se napsat, že to je dokonce úplně jinej sport!
ať slouží dlouho a neúnavně...