Stránka 2 z 3

Re: PODVOZEK

Napsal: 08 říj 2014, 18:32
od Vojtiš
Už su chytré a už se nebudu ptát, díky kluci mojí 8-o *BYE*

Re: PODVOZEK

Napsal: 08 říj 2014, 18:50
od zander
..a proč se tedy Pavle ptáš, když stejně všechno víš ...hlavně, že jste se pobavili........
jinak doporučuji si přečíst druhou půlku této debaty na této stránce o vypnutí jednotlivých kol, pro usnadnění zatáčení v terénu, je to to co jsem měl na mysli....jen pro zajímavost
http://www.telistank.com/forum/viewtopi ... 4&start=90

Michal

Re: PODVOZEK

Napsal: 08 říj 2014, 19:42
od pajak7
zander píše:..a proč se tedy Pavle ptáš, když stejně všechno víš ...hlavně, že jste se pobavili.......


Michal
Ptám se proto protože jsem od přírody zvědav

To že všechno vím říkáš ty ne já

a hlavně se teda nebavím když čtu to co čtu ahoj ahoj ahoj
A jinak jsem se ve tvém odkazu dozvěděl jen to že jim to nezatáčí a ne že jim odcházejí převodovky ale to bude asi na další stránce a to mě neba už jen proto že to je úplně o něčem jiné toto měřítko

Re: PODVOZEK

Napsal: 08 říj 2014, 19:43
od pajak7
Vojtiš píše:Už su chytré a už se nebudu ptát, díky kluci mojí 8-o *BYE*
Vojto určitě do toho jdi je to super věc když si můžeš pohrát s odpružením ...sám jsem si hrál u KV a Tigera asi dva dny a výsledek je super

Re: PODVOZEK

Napsal: 08 říj 2014, 20:50
od Ivan
Ahoj.
Dovolil jsem si přispět k problematice zatáčení.

Pokud tank zatáčí, pásy P i L se při tom musí příčně posouvat po podložce.
Pás se otáčí se kolem svého středu.
Při tomto vzniká odpor a motor s převody toto musí překonat.

Je-li zatížení rovnoměrné, rovnoměrně se zvyšuje příčná síla působící na pásy.

Při NErovnoměrném zatížení se příčné síly mění dle zatížení.
Na vnějších stranách pásů je menší zatěžují síla, menší nutný moment pro toto otočení a tím i menší nároky na výkon, přiváděný na pás.

Je tedy zřejmé, že při zatáčení se výkon musí dodávat nejen pro překonání odporu při přímém pohybu, ale navíc také pro překonání uvedených odporů vznikajících při zatáčení.

Velikost příčných sil je silně závislá na kvalitě pásu a terénu:
- kovový pás + beton / kovový pás + hluboká mokrá ornice
- kovový pás (T-34 až T-72 M1) + beton / pás s gumovými patkami (Leopard 2, M2 Bradley, ....) + beton

Proto se plastové pásy našich modelů chovají o něco lépe, než kovové, nedej bože s gumovými patkami (pro Leopard 2A6 Tamiya)


Obrázek

Reagují na to v podstatě všichni výrobci tanků.
Nejen tedy pro vliv těchto sil, ale také pro potřeby vyššího dynamického zdvihu kol na vnějších stranách korby.

Asi tolik. Snad jsem to napsal pochopitelně.





T-72
Obrázek

Obrázek

Leopard 2

Obrázek

Obrázek

M1 Abrams

Obrázek

Re: PODVOZEK

Napsal: 08 říj 2014, 21:14
od sakulajda
Ivane super ;)

Re: PODVOZEK

Napsal: 08 říj 2014, 21:38
od pajak7
sakulajda píše:Ivane super ;)
Je to kapacita ,díky za ní ahoj

Re: PODVOZEK

Napsal: 08 říj 2014, 21:58
od Milan
Koledovali jste si o to !!!! :P :P :P

Re: PODVOZEK

Napsal: 09 říj 2014, 07:26
od Ody
Stručně řečeno Zander měl pravdu ...

Re: PODVOZEK

Napsal: 14 říj 2014, 21:56
od Milan
Já to pochopil v podstatě tak,že se částečně odstraní boční odpor pásu.Pokud tank sedí na středu ,tak se točí na menším bodě.Je to asi jako s pneu.Široká taky hůře zatáčí.