Věž
Čep poklopu jsem dal do mosazného pouzdra. Nedalo se s tím skoro hýbat.
Otáčení věže
Rozhodl jsem se vyrobit si SKUTEČNOU KULIČKOVOU DRÁHU jako u skutečných tanků.
Prstence jsou řezány vodním paprskem z duralového plechu Tl. 3 mm.
Jsou použity ložiskové kuličky průměr 2,5 mm.
Věž se nyní otáčí skvěle.
Ozubený věnec, vč. evolventních zubů, je řezaný laserem
Zákluz kanónu
Kinematika je navržena tak, aby rychlost zákluzu byla větší, než předkluzu
Díly
Sestava kanonu, dole je vidět modrý mikrospínač detekující přední polohu.
Mechanizmus otáčení věže.
Pro otáčení věže je nutná prokluzová spojka.
Rozhodl jsem se pro kuličkovou.
Nejprve jsem vyrobil spojku s příčně uloženou pružinou. Kulička má průměr 2,37mm.
Bohužel spojka byla moc jemná a spolehlivě neotáčela věží a prokluzovala.
Nezbylo mi nic jiného, než navrhnout a spočítat jinou.
Vybral jsem vhodnou pružinu, změřil charakteristiku.
Výpočet sil, jejich vektorů a točivých momentů jsem řešil grafickou metodou přímo v AutoCadu.
(Na fotkách je již vazelína...)
Vybral jsem mini servo s ložisky a kovovými převody.
Sestava.
Sestava mechanizmů otáčení věže a náměru kanonu
Instalace vě věži
Kanon je uložen v kuličových ložiskách.
Zhora
Zespodu