T-34 Torro na Prop. soupravu 40 MHZ
- spitfiremk1
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 414
- Registrován: 29 led 2011, 17:38
- 13
- Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
T-34 Torro na Prop. soupravu 40 MHZ
Tak jsem to dokončil...jelikož zde neumím ukládat obrázky (poraďte prosím), dám to písemně.Nejprve jsem vybavil průběžnými osami přední první pojezdová kola, aby se eliminovalo vyosování klik vvšude možně. Potom jsem vyplnil všechny kliky dentakrylem a dal osky z trojky kulatiny a do všech kol dal pouzdra z mosazi.Dále byly odstraněny všechny dorazy pérování, jež zbytečně omezují plný zdvih pružin a čtverečky plastu jsem přelepil zespod vany šachty pérování, aby pérka nepovolila a nevzpříčila se.nyní je pérování daleko progresivnější a kolo neustále zachovává dotyk s pásem i při nadzvednutí tanku do vzduchu.Tímto jsem zatím odložil pružné uložení předních napínacích koleček (úprava pružení klik pás dostatečně dopíná do hnacího kola bez přeskakování)Jenom pružení kol uprostřed vany jsou ponechány bez úprav (mají delší zdvih a delší pružinu už z výroby a jsou tvrdší.Tanku ulevují při otáčení na místě od bočního tlaku na všechny kladky a tudíž jejich velký odpor na hnací soustavu a možné poškození pojezdu)Pružiny v ostatních klikách díky prodloužení zdvihu se musí natáhnout na větší délku, aby ve volné poloze tlačily trošku do závěsu a nevyskočily mimo vodící čep.Ale opatrně, raději na vícekrát po troškách,abyste tu délku nepřehnali.Potom se péro snaží tlakem prohýbat bokem a příčit uvnitř krytu.Další věcí bylo po rozborce zadních hnacích kol, navlečení válečků z nařezaných brček na pití (modré s podélnými bílými proužky).tyto trochu vymezí vůli v záběru vodicích zubů pásu a záběrových čepů a jednak nabíháním pásu se na čepu tato slámka otáčí, takže nedochází ke dření mezi těmito komponenty a nevznikne tak časem v místě doteku vydření stopy po zubech pásu.(je to přeci jen plast).Pásy jsou kovové z Beami a prodloužené o jeden článek.Krásně to ztěžklo a pásy hezky plavou po horní straně kladek, nevznáší se ve vzduchu a pěkně dovolují kopírovat překážky pod koly.( orig.plastové pásy jsou delší cca o 8-10 mm proti kovovým !!) Jo a pěkně to klape
Abych nepřišel úpravou na odspělou aparaturu o zvuk a možnost všech funkcí věžě a kanonu IR, nechal jsem původní přijimač v modelu a dal jej na společný vypinač baterie s novým přijimačem. Do tohoto jsou zapojeny jenom regly ´DSYS 18 A.Antena je navinuta na zkracovací plochou cívku(závit těsně na závit tak, aby se zbytek délky dal obtočit kolem dokola vany tanku.)Původní antena původního přijimače je zatím tak jak byla.Na nový vysilač byla vyrobena nová velká schránka (pult) a je do ní umístěna deska starého vysilače, jehož vypinač a tlačítka obsluhy zbraní jsou vyvedeny pohodlně na dosah vedle nového vysilače.Antena starého vysilače je zbavena teleskopické anteny a je nahrazena kablíkem o původní délce a připevněna po obvodu vnitřního prostoru pultu na stěnách (v podstatě rámová antena)Dosah je zachován původní-cca 15 m.Takže zapnu oba vysilače ,zapnu tank a plynule jezdím a střílím, otáčím věží, vrčím motorem...Jedinné oč jsem přišel je cuknutí tanku zpět při výstřelu a zásahu protivníkem.(stejně je to nereálné).Přijímám zásahy a vybuchuju a vyčerpávám svých 6 životů je to ta nejdostupnější, nejlevnější a nejméně pracná úprava na reálné použití tanku...Akorát někdo může namítnout, že zbytečně zabírám naráz dvě frekvence.. Ale to je myslím to nejmenší minus tohoto činu Jednak s tím jezdím sám pro sebe a předvádět to budu dětem na MDD a podobných akcích a kdybych se někdy setkal s váma tak mi to snad prominete...
Abych nepřišel úpravou na odspělou aparaturu o zvuk a možnost všech funkcí věžě a kanonu IR, nechal jsem původní přijimač v modelu a dal jej na společný vypinač baterie s novým přijimačem. Do tohoto jsou zapojeny jenom regly ´DSYS 18 A.Antena je navinuta na zkracovací plochou cívku(závit těsně na závit tak, aby se zbytek délky dal obtočit kolem dokola vany tanku.)Původní antena původního přijimače je zatím tak jak byla.Na nový vysilač byla vyrobena nová velká schránka (pult) a je do ní umístěna deska starého vysilače, jehož vypinač a tlačítka obsluhy zbraní jsou vyvedeny pohodlně na dosah vedle nového vysilače.Antena starého vysilače je zbavena teleskopické anteny a je nahrazena kablíkem o původní délce a připevněna po obvodu vnitřního prostoru pultu na stěnách (v podstatě rámová antena)Dosah je zachován původní-cca 15 m.Takže zapnu oba vysilače ,zapnu tank a plynule jezdím a střílím, otáčím věží, vrčím motorem...Jedinné oč jsem přišel je cuknutí tanku zpět při výstřelu a zásahu protivníkem.(stejně je to nereálné).Přijímám zásahy a vybuchuju a vyčerpávám svých 6 životů je to ta nejdostupnější, nejlevnější a nejméně pracná úprava na reálné použití tanku...Akorát někdo může namítnout, že zbytečně zabírám naráz dvě frekvence.. Ale to je myslím to nejmenší minus tohoto činu Jednak s tím jezdím sám pro sebe a předvádět to budu dětem na MDD a podobných akcích a kdybych se někdy setkal s váma tak mi to snad prominete...
nejde li o život, jde o hov .......
Re: T-34 Torro na Prop. soupravu 40 MHZ
Tak tohle mě taky napadlo ale říkal jsem si že obsluhovat dva vysílače je nesmysl no jak to vypada tak je tohle opravdu nejjednodušší.Přidej prosim fotky postupu do toho imagesáčku někoho se zeptej jak na to.Bude to fajn spagin98
- spitfiremk1
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 414
- Registrován: 29 led 2011, 17:38
- 13
- Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
Re: T-34 Torro na Prop. soupravu 40 MHZ
je i jiná možnost ukládání, mi to nějak netento .....
nejde li o život, jde o hov .......
- Rudyn
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 10 bře 2009, 18:05
- 15
- Lokalita: ROHATEC, okres Hodonín.
Re: T-34 Torro na Prop. soupravu 40 MHZ
Ahoj klucí.
Ty dvě vysílačky na jeden tank nejsou zas tak špatný nápad. Koukněte se na pana Fr. Lamku z Adršpachu. Má pult zrovna na dvě vysílačky. Já osobně jsem zase toho názoru, že na jeden tank dvě rádia a klidně dva lidi na ovládání. Na jednom bych nechal hlavně řízení a druhý človíček by mohl ovládat to ostatní. Vypadalo by to určitě více realisticky. V tanku taky nebyl jen jeden člověk !!!
Ty dvě vysílačky na jeden tank nejsou zas tak špatný nápad. Koukněte se na pana Fr. Lamku z Adršpachu. Má pult zrovna na dvě vysílačky. Já osobně jsem zase toho názoru, že na jeden tank dvě rádia a klidně dva lidi na ovládání. Na jednom bych nechal hlavně řízení a druhý človíček by mohl ovládat to ostatní. Vypadalo by to určitě více realisticky. V tanku taky nebyl jen jeden člověk !!!
Sportuji rekreačně ... Vrhám stín, dívám se do dálky, skáču do řeči a lezu na nervy !
- Rudyn
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 10 bře 2009, 18:05
- 15
- Lokalita: ROHATEC, okres Hodonín.
Re: T-34 Torro na Prop. soupravu 40 MHZ
Sportuji rekreačně ... Vrhám stín, dívám se do dálky, skáču do řeči a lezu na nervy !
Re: T-34 Torro na Prop. soupravu 40 MHZ
Čau Rudyne, chci se zeptat co ty první pojezdová kola, slouží jako napínáky? a furt se nemohu dopátrat naco je to ozubené kolo vpředu, dík za odpověď.
KDO NEZAŽIL NEPOCHOPÍ !!!
- spitfiremk1
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 414
- Registrován: 29 led 2011, 17:38
- 13
- Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
Re: T-34 Torro na Prop. soupravu 40 MHZ
Vojtiš píše:Čau Rudyne, chci se zeptat co ty první pojezdová kola, slouží jako napínáky? a furt se nemohu dopátrat naco je to ozubené kolo vpředu, dík za odpověď.
Předně se omlouvám, za komplikace a odpovím ti já...Rudynovi děkuji před všemi nastartovanými Téčky a Vámi zde, že mi umístil mé fotky úprav a snad potom i další pokračování ,protože jsem laik u PC... Takže další dotazy směřujte na mne.
Ano ta první pojezdová kla u modelu vpodstatě slouží jako napínáky, dost toho poberou při přepětí pásu, ale větší šutřík, či tah v terénu při velkém záběru asi nevykompenzují...To by všechny tyto negativní vlivy jako kamení v pásu, nebo velký tah na pás musely být taky v měřítku 1:16 Dá se po těch mých úpravách pérování, délky pásů a vypevnění ramen s vyvložkovanými koly jezdit i písek, nebo sypká (suchá )hlína, která, pokud se dostane mezi hnací kolo a pás, se rozdrtí bez zablokování pojezdu a vykouření reglů, či jiných škod. Samozřejmě nemůžeš s polozabořeným tankem začít otáčení na místě, jinak si do pásů nalžíš pěknou kupu písku a kola to už nepřejedou.Navíc regly DSYS 18 bezvadně vše zastaví pokud vlivem těchto faktorů dojde k přetížení instalace a jen pípnou a zastaví ten či onen zaklíněný pojezd.O napínání prvních nepojezdových kladkách uvažuji, vím jak, ale zatím jsem se naučil opatrně jezdit bez nich. Navíc se domnívám, že T-34 asi ty kladky pružené ani neměly.Jen se odšroubovaly panceřové zátky umístěné vpředu těsně nad trámcem čelního pancíře u stojin odklápěcích blatníků, nasadila se klika a pásová kladka se pmocí šnekového přestavníku nastavila na požadované předpětí pásu.Takže,si myslím, pokud pás byl nový, byla poloha kladky tak, že byla dost blízko prvního pojezdového kola. Jakmile se pás postupně prodlužoval vůlemi tak kladka cestovala dál a dál od tohoto kola.Je to mnohdy vidět na fotkách dobových i současných, že polohy kladech na odstaveném tanku se liší. Protože pokud by byly pohyblivé a pružené, v klidu by byly zhruba ny stejných místech...Téčka měla dle mého názoru ty nejjednodušší a nekomplikované pojezdy, které pracovaly tak, že eliminaci délky pásu během jízdy obstarala právě pojezdová velká kola. Tuším, že i spojenecké tanky se snažily vůbec celý koncept T-34 napodobit, alespoň po stránce pojezdu a sklonu panceřování.. Ještě pro Vojtiše...To ozubené kolo vpředu, je kolečko potenciometru k regulaci zvuk.modulu...
nejde li o život, jde o hov .......
-
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 104
- Registrován: 14 zář 2009, 21:11
- 15
- Lokalita: většinou Praha - občas Kosova Hora
Re: T-34 Torro na Prop. soupravu 40 MHZ
Pěkně provedeno, zajímavé řešení ta dvě rádia, ovšem ne pro mě čím míň věcí tam je, tím míň se jich může rozbýt...
Nápad s ovládáním tanku 2 lidmi je ovšem super - jeden supluje řidiče a velitele - ovládá pojezd. A zbytek obstará druhý, jako střelec nabíječ a další ve skutečném tanku přítomní soudruzi
K těm skutečným pojezdům tanků - vpodstatě žádný tank nemá odpružené napínací kladky. Výjimkou potvrzující pravidlo může být M26 Pershing kde jsou všechna kola (kromě hnacích rozet) stejná - navíc kolo, které funguje jako napínací kladka je spojeno s prvním pojezdovým kolem pomocí pák - v tomto případě pojezd při propružení zajišťuje stálé napnutí pásu - navíc uchycení napínacího kola umožňuje napnutí pásu při jeho natažení, příp. opotřebení hnacího kola. U ostatních pás při propružení povoluje - napínací kolo má stálou pozici.
Funkce napínací kladky je u skutečné T34 taková jak popisuje spitfiremk1.
Nápad s ovládáním tanku 2 lidmi je ovšem super - jeden supluje řidiče a velitele - ovládá pojezd. A zbytek obstará druhý, jako střelec nabíječ a další ve skutečném tanku přítomní soudruzi
K těm skutečným pojezdům tanků - vpodstatě žádný tank nemá odpružené napínací kladky. Výjimkou potvrzující pravidlo může být M26 Pershing kde jsou všechna kola (kromě hnacích rozet) stejná - navíc kolo, které funguje jako napínací kladka je spojeno s prvním pojezdovým kolem pomocí pák - v tomto případě pojezd při propružení zajišťuje stálé napnutí pásu - navíc uchycení napínacího kola umožňuje napnutí pásu při jeho natažení, příp. opotřebení hnacího kola. U ostatních pás při propružení povoluje - napínací kolo má stálou pozici.
Funkce napínací kladky je u skutečné T34 taková jak popisuje spitfiremk1.
- spitfiremk1
- PzKpfw IV
- Příspěvky: 414
- Registrován: 29 led 2011, 17:38
- 13
- Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov
Re: T-34 Torro na Prop. soupravu 40 MHZ
ViB píše:Pěkně provedeno, zajímavé řešení ta dvě rádia, ovšem ne pro mě čím míň věcí tam je, tím míň se jich může rozbýt...
Nápad s ovládáním tanku 2 lidmi je ovšem super - jeden supluje řidiče a velitele - ovládá pojezd. A zbytek obstará druhý, jako střelec nabíječ a další ve skutečném tanku přítomní soudruzi
K těm skutečným pojezdům tanků - vpodstatě žádný tank nemá odpružené napínací kladky. Výjimkou potvrzující pravidlo může být M26 Pershing kde jsou všechna kola (kromě hnacích rozet) stejná - navíc kolo, které funguje jako napínací kladka je spojeno s prvním pojezdovým kolem pomocí pák - v tomto případě pojezd při propružení zajišťuje stálé napnutí pásu - navíc uchycení napínacího kola umožňuje napnutí pásu při jeho natažení, příp. opotřebení hnacího kola. U ostatních pás při propružení povoluje - napínací kolo má stálou pozici.
Funkce napínací kladky je u skutečné T34 taková jak popisuje spitfiremk1.
Možná by to nebylo marné, takto vybavit více modelů, stanovit členy posádek.. Řidič by jen řídil a poslouchal povely velitele, pomocník řidiče-kulometčík, by mohl točit věží, a střelec hýbat kanonem hore-dole a střílet IR nebo soft...Narazit u toho bečku a vyrazit na Kursk... Akorát by to chtělo vývody na ovládání výzbroje dát na konektor a kabel, aby se všichni kolem vysilače, jež by držel řidič, nějak vešli...
nejde li o život, jde o hov .......