Ivanův Mercedes Benz AHSVS, 8x8, 1:16
Re: Ivanův Mercedes Benz AHSVS, 8x8, 1:16
napr. s frsky by to slo levo zadni, ale pak zjistis ze chcete jezdit ve dvou a stejne potebujes dva vysilace, takze sem od toho upustil (tehdy to podporoval dokonce i elmod - az 4 modely na jeden vysilac)
- Ivan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1340
- Registrován: 03 dub 2013, 12:08
- 11
- Lokalita: Absolova 89, 624 00 Brno
Re: Ivanův Mercedes Benz AHSVS, 8x8, 1:16
Původní dva vysílače jsou výsledkem vývoje jak modelů tahače s podvalníkem, tak i vývoje vysílače.Faly píše: ↑13 led 2021, 12:58 paráda, ale ta logistika musí být zajímavá:-D,
Zrovna u takového experta jako jsi ty, bych ale čekal sofistikovanější řešení typu: vše mám na jedné vysílačce, tímto kanálem si přepínám jednotlivé modely a podval mám částečně robotizovaný.
Ber to prosím tak, že i já bych takové řešení s radostí využil:D,
Praxe však ukázala, že to není nejlepší.
Nepochybuji.
Mám svůj systém a kvůli novějším jej nehodlám měnit a také podrobně studovat nové (Čas a peníze).
Pokud by mě nějaký nedostatek stávajícího nedonutil...
Taky by člověk nedělal nic jiného, jak jde vývoj dopředu.
Zatím vše perfektně zvládám a myslím, že to dloooouho vydrží.
Díky za názory. Člověk se stále učí.
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
- Ivan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1340
- Registrován: 03 dub 2013, 12:08
- 11
- Lokalita: Absolova 89, 624 00 Brno
Re: Ivanův Mercedes Benz AHSVS, 8x8, 1:16
Tahač letos slaví 10. narozeniny !!
To jsem si v roce 2014 chtěl postavit tahač a podvalník pro svůj první RC tank 1:16 Wallker Bulldog.
https://www.rajce.idnes.cz/dragonstanks ... lldog-1-16
Toto byl úplně první náčrt tehdy ve 2D Cadu
A postupně jsem ho vyvíjel. Poslední výkres ve 2D vypadal asi takto.
Celou dobu jsem ho postupně vypracovával a takto to vypadá dnes ve 3D
Podvalník je již komplet ve 3D
A jak jsem se k tomuto vůbec dostal?
Prováděl jsem údržbu RC odpojování mechanického pohonu bubnů navijáků od vlastních bubnů.
Kouknul jsem do 3D modelů abych si připomněl konstrukci a zjistil jsem, že model, který jsem kdysi dávno dělal má spoustu nedokonalostí.
Tak jsem 3/4 modelu přepracoval. A když už jsem byl v tom, že si tahač ještě vytuním dalšími detaily.
Vše na Rajčeti:
https://www.rajce.idnes.cz/dragonstanks ... benz-tahac
O dalších vylepšeních napíšu, až bude zase čas.
To jsem si v roce 2014 chtěl postavit tahač a podvalník pro svůj první RC tank 1:16 Wallker Bulldog.
https://www.rajce.idnes.cz/dragonstanks ... lldog-1-16
Toto byl úplně první náčrt tehdy ve 2D Cadu
A postupně jsem ho vyvíjel. Poslední výkres ve 2D vypadal asi takto.
Celou dobu jsem ho postupně vypracovával a takto to vypadá dnes ve 3D
Podvalník je již komplet ve 3D
A jak jsem se k tomuto vůbec dostal?
Prováděl jsem údržbu RC odpojování mechanického pohonu bubnů navijáků od vlastních bubnů.
Kouknul jsem do 3D modelů abych si připomněl konstrukci a zjistil jsem, že model, který jsem kdysi dávno dělal má spoustu nedokonalostí.
Tak jsem 3/4 modelu přepracoval. A když už jsem byl v tom, že si tahač ještě vytuním dalšími detaily.
Vše na Rajčeti:
https://www.rajce.idnes.cz/dragonstanks ... benz-tahac
O dalších vylepšeních napíšu, až bude zase čas.
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
- Ivan
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1340
- Registrován: 03 dub 2013, 12:08
- 11
- Lokalita: Absolova 89, 624 00 Brno
Re: Ivanův Mercedes Benz AHSVS, 8x8, 1:16
Když jsem začínal, chtěl jsem pořádný tahač s pohonem 8x8 s 3 rychlostí převodovkou a hlavně v měřítku 1:16 k tankům.
Začal jsem u Bruderu.
Paj jsem si koupil Leoparda 2A6 od HL a bylo rozhodnuto.
Mercedes Benz AHSVS s podvalníkem
Převodovka
V té době jsem měl 2 možnosti.
1. Převodovka Tamiya, silonová ozubená kola ve stálém záběru
2. německá převodovka z Š-hobby, kalená ozubená kola ve stálém záběru.
Zástavbové rozměry jsou jasné z obrázku
Volba byla jasná.
Nápravy
1. Uzamčené nápravy
2. Nápravy s diferenciály.
Hrozně se mi nelíbí, když model (s uzamčenými nápravami) zatáčí a tlačí přední nápravy dopředu, skoro přímo.
Diferenciály zvítězily. V tehdejší době byl vrchol nápravy s diferenciály Tamiya.
Aby to parádně zatáčelo tak jsem při výrobě postupoval podle výkresu:
Řešil jsem mechanizmus zatáčení kol.
Na videu je vidět, že první dvě nápravy zatáčí SAMY
https://youtu.be/EjORB_I4TmY
Později se však ukázalo, že 5 diferenciálů jsou na rovině skvělé ale v terénu to moc nepřejede.
Dostal jsem tip na SAMOSVORNÉ diferenciály od Magomu pro nápravy Tamiya.
Hned jsem jich koupil 5.
Jsou vynikající.
Demontáž celého podvozku, úprava hřídelů pro zkrácené nápravy (1:16) a zpětná montáž byl docela pěkný záhul.
V době úprav jsem natočil videa, ze kterých je krásně vidět význam samosvorných diferenciálů.
Tahač přejížděl práh o výšce asi 25 mm (25*16=416 mm ve skutečnosti).
1. všechny diff jsou Tamiya
Je vidět prokluzování dvou kol čtyřnásobnou rychlostí.
https://youtu.be/Jot_k7rW8k0
2. a 3.
V 1. části je vidět protáčení obou zadních náprav dvojnásobnou rychlostí.
Ve 2. části je vidět plynulý průjezd
https://youtu.be/RUcUcwjVMUQ
Rozvodovka
No a aby to zatáčelo dokonale dal jsem do rozvodovky mezinápravový diferenciál.
Celkové převodové poměry a převodový poměr rozvodovky jsem počítal podle tabulky, ve které lze jednoduše měnit několik vstupních parametrů a na výstupu jsou parametry jízdy modelu s porovnáním skutečného vozidla pro všechny tři rychlostní stupně.
Např.
Jednička pro model 0-0,177 m/s,............................pro skutečný 0-10km/h
Dvojka...................................max. 0,355 m/s.....................,,...................... max. 20 km/h
Trojka................................... max. 0,773 m/s.............................................. max. 41 km/h
Původní rozvodovku jsem vyrobil ze slepených dílů z plexiskla.
Při přechodu na samosvorní diferenciály jsem jsem celou skříň vymodeloval a vytiskl.
Ozubená kola rozvodovky mají modul M1 a jsou vyrobeny z eloxovaného duralu.
Prozatím vše.
Promiňte, zajímá to vůbec někoho, mám pokračovat? Díky
Začal jsem u Bruderu.
Paj jsem si koupil Leoparda 2A6 od HL a bylo rozhodnuto.
Mercedes Benz AHSVS s podvalníkem
Převodovka
V té době jsem měl 2 možnosti.
1. Převodovka Tamiya, silonová ozubená kola ve stálém záběru
2. německá převodovka z Š-hobby, kalená ozubená kola ve stálém záběru.
Zástavbové rozměry jsou jasné z obrázku
Volba byla jasná.
Nápravy
1. Uzamčené nápravy
2. Nápravy s diferenciály.
Hrozně se mi nelíbí, když model (s uzamčenými nápravami) zatáčí a tlačí přední nápravy dopředu, skoro přímo.
Diferenciály zvítězily. V tehdejší době byl vrchol nápravy s diferenciály Tamiya.
Aby to parádně zatáčelo tak jsem při výrobě postupoval podle výkresu:
Řešil jsem mechanizmus zatáčení kol.
Na videu je vidět, že první dvě nápravy zatáčí SAMY
https://youtu.be/EjORB_I4TmY
Později se však ukázalo, že 5 diferenciálů jsou na rovině skvělé ale v terénu to moc nepřejede.
Dostal jsem tip na SAMOSVORNÉ diferenciály od Magomu pro nápravy Tamiya.
Hned jsem jich koupil 5.
Jsou vynikající.
Demontáž celého podvozku, úprava hřídelů pro zkrácené nápravy (1:16) a zpětná montáž byl docela pěkný záhul.
V době úprav jsem natočil videa, ze kterých je krásně vidět význam samosvorných diferenciálů.
Tahač přejížděl práh o výšce asi 25 mm (25*16=416 mm ve skutečnosti).
1. všechny diff jsou Tamiya
Je vidět prokluzování dvou kol čtyřnásobnou rychlostí.
https://youtu.be/Jot_k7rW8k0
2. a 3.
V 1. části je vidět protáčení obou zadních náprav dvojnásobnou rychlostí.
Ve 2. části je vidět plynulý průjezd
https://youtu.be/RUcUcwjVMUQ
Rozvodovka
No a aby to zatáčelo dokonale dal jsem do rozvodovky mezinápravový diferenciál.
Celkové převodové poměry a převodový poměr rozvodovky jsem počítal podle tabulky, ve které lze jednoduše měnit několik vstupních parametrů a na výstupu jsou parametry jízdy modelu s porovnáním skutečného vozidla pro všechny tři rychlostní stupně.
Např.
Jednička pro model 0-0,177 m/s,............................pro skutečný 0-10km/h
Dvojka...................................max. 0,355 m/s.....................,,...................... max. 20 km/h
Trojka................................... max. 0,773 m/s.............................................. max. 41 km/h
Původní rozvodovku jsem vyrobil ze slepených dílů z plexiskla.
Při přechodu na samosvorní diferenciály jsem jsem celou skříň vymodeloval a vytiskl.
Ozubená kola rozvodovky mají modul M1 a jsou vyrobeny z eloxovaného duralu.
Prozatím vše.
Promiňte, zajímá to vůbec někoho, mám pokračovat? Díky
Naposledy upravil(a) Ivan dne 30 črc 2024, 22:34, celkem upraveno 2 x.
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Re: Ivanův Mercedes Benz AHSVS, 8x8, 1:16
Jasně, že pokračuj - je to super
Re: Ivanův Mercedes Benz AHSVS, 8x8, 1:16
Určitě pokračuj , sleduji a je to pro mne inspirace ...... Krásný den přeje Milan
Naposledy upravil(a) miki7277 dne 31 črc 2024, 11:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Ivanův Mercedes Benz AHSVS, 8x8, 1:16
To bola ale veľmi zbytočná otázka Ivan.
Slintám blahom. Určite pokračuj.
Slintám blahom. Určite pokračuj.
- rmichalbarna
- PzKpfw VI - Tiger
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 09 říj 2016, 07:34
- 8
- Lokalita: Most
Re: Ivanův Mercedes Benz AHSVS, 8x8, 1:16
Super stroj!Pokračuj.