BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Parádička, na jednom projektu mě to taky bude čekat
- CuMeL
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 826
- Registrován: 29 bře 2018, 15:21
- 6
- Lokalita: České Budějovice
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Díky, ale dorazy jsem na chvilku odložil. Je to hrozná drbačka, ale stejně se k tomu budu chca nechca vrátit. Ale abych mohl pokračovat ve skládání vnějších velkých částí spodní korby (konkrétně profilovaného dna), tak jsem musel chvilku dělat zámečnickou.
Z duralového L profilu a vytištěné plastové šablony jsem vytvořil základ systému pérování. Takové lišty, které drží jednak ramena pojezdových kol ve správné ose a druhak umožňuje variabilně nastavovat tuhost zkrutných torzních tyčí.
Profily jsem opatřil mnoha otvory (pro každé rameno pojezdového kola 7, tedy celkem 84 děr, dírek a díreček):
No a světlo mého sklepa spatřilo mnou historicky první vyrobenou torzní tyč (prozatím z pružinového drátu 0,8 mm):
Z obrázků je asi zřejmý princip pružení, v tuto chvíli jsem naohýbal pružinový drát tak, aby v nejzazší poloze bylo rameno lehce napružené a bylo v nejspodnějším úhlu možného výkyvu (omezeného plastovým udělátkem, jak jsem psal dříve):
Pouhým vysunutím torzní tyče a jejím zasunutím do dalších otvorů se tuhost bude dále zvyšovat.
Uvidíme, jak to bude dál. Prozatím to tak nechám, neb neznám celkovou hmotnost celého modelu. No a kdyby drát 0,8 mm byl nevyhovující, tak mám k dispozici ještě dráty silnější (1 mm, 1,2 mm a 1,5 mm). Takže až budu znát celkovou hmotnost, pak teprve přijde ona radostná laborace, aby se model aspoň trochu choval jako reálné BVP.
P.S.: Ten pružinový drát je tou plastovou šablonou svírán tak, aby nedošlo k jeho vysunutí, ale možná ještě zauvažuji, že vytisknu plastovou rozpěrku mezi lištou pérování a bočním pancířem, aby k vysunutí za jízdy skutečně nemohlo dojít
Z duralového L profilu a vytištěné plastové šablony jsem vytvořil základ systému pérování. Takové lišty, které drží jednak ramena pojezdových kol ve správné ose a druhak umožňuje variabilně nastavovat tuhost zkrutných torzních tyčí.
Profily jsem opatřil mnoha otvory (pro každé rameno pojezdového kola 7, tedy celkem 84 děr, dírek a díreček):
No a světlo mého sklepa spatřilo mnou historicky první vyrobenou torzní tyč (prozatím z pružinového drátu 0,8 mm):
Z obrázků je asi zřejmý princip pružení, v tuto chvíli jsem naohýbal pružinový drát tak, aby v nejzazší poloze bylo rameno lehce napružené a bylo v nejspodnějším úhlu možného výkyvu (omezeného plastovým udělátkem, jak jsem psal dříve):
Pouhým vysunutím torzní tyče a jejím zasunutím do dalších otvorů se tuhost bude dále zvyšovat.
Uvidíme, jak to bude dál. Prozatím to tak nechám, neb neznám celkovou hmotnost celého modelu. No a kdyby drát 0,8 mm byl nevyhovující, tak mám k dispozici ještě dráty silnější (1 mm, 1,2 mm a 1,5 mm). Takže až budu znát celkovou hmotnost, pak teprve přijde ona radostná laborace, aby se model aspoň trochu choval jako reálné BVP.
P.S.: Ten pružinový drát je tou plastovou šablonou svírán tak, aby nedošlo k jeho vysunutí, ale možná ještě zauvažuji, že vytisknu plastovou rozpěrku mezi lištou pérování a bočním pancířem, aby k vysunutí za jízdy skutečně nemohlo dojít
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Vidím že typické houpání BVP při jízdě a hlavně při rozjezdech a zastaveních bereš zcela vážně
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Zajímavé řešení
- CuMeL
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 826
- Registrován: 29 bře 2018, 15:21
- 6
- Lokalita: České Budějovice
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Jistěééé. Ale jak zpívá Vlado Müller "Nebude to také ľahké, drahá"
Už jsem dotvořil všechny torzní tyče:
Následně vložil na korbu některé komponenty a s hrůzou jsem zjistil, že motory s převodovkou jsou mimořádně těžké, takže mi model padal sám od sebe na hubu. Tak jsem už musel poprvé ladit tuhost předních torzních tyčí. Navíc jsem přesvědčen, že pro správné kývání modelu v terénu by měl být vyvážený, takže mi asi nezbude nic jiného, než dát na konec korby 2 baterie. Tak pro první nastavení to prozatím stačí:
- CuMeL
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 826
- Registrován: 29 bře 2018, 15:21
- 6
- Lokalita: České Budějovice
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
A přišla řada na tlumiče. Dost jsem se s tím páral a nakonec jsem přistoupil na řešení páně Shotka (velké díky), neb udržuje horní a spodní část tlumiče stále v ose. Tak jsem to vymodeloval v 3D:
A začal tvořit a skládat. Jako osu jsem použil drátek o průměru 1,25 mm, který je z ostnáčů proti holubům používaným na parapetech. Plastové oko jsem vytiskl znovu i s otvorem pro drát a nahradil ty původní oka. Spodní část tlumiče jsem na soustruhu odvrtal vrtáčkem 1,3 mm, takže vůle je minimální, ale dostatečná. Jednotlivé segmenty jsou vidět tady:
No a prakticky to vypadá takto na tlumiči posledního pojezdového kola:
Tlumič neklade žádný odpor při pohybu ramene a tak to má být, že
A začal tvořit a skládat. Jako osu jsem použil drátek o průměru 1,25 mm, který je z ostnáčů proti holubům používaným na parapetech. Plastové oko jsem vytiskl znovu i s otvorem pro drát a nahradil ty původní oka. Spodní část tlumiče jsem na soustruhu odvrtal vrtáčkem 1,3 mm, takže vůle je minimální, ale dostatečná. Jednotlivé segmenty jsou vidět tady:
No a prakticky to vypadá takto na tlumiči posledního pojezdového kola:
Tlumič neklade žádný odpor při pohybu ramene a tak to má být, že
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Parádička
- CuMeL
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 826
- Registrován: 29 bře 2018, 15:21
- 6
- Lokalita: České Budějovice
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Tak všechny tlumiče jsou na svém místě a nebudu obtěžovat fotkou. To až to bude komplet
Tak pokračuji dál u podvozku. Zatímco tisknu pojezdová kola (jedno kolo cca 4 hodiny tryskou 0,25 mm), tak jsem zase trochu čuchnul k zámečnické. Začal jsem tvořit vodící kola. A tak jsem vzal své CNC (rozuměj soustruh, ruční frézku a jehlový pilník) a dopáchal jsem první vodící kolo:
Zatím to v pásu sedí. Uvidíme, jak to bude v návaznosti na kladky, pojezdová kola, ale hlavně na kolo hnací. To budu muset ještě středit. Ale doufám, že to dám.
P.S.: Jak vidno, materiál je hliník. Otvor je 7 mm na ložisko 4x7x2 mm, které mi snad brzy z E-shopu dodají
Tak pokračuji dál u podvozku. Zatímco tisknu pojezdová kola (jedno kolo cca 4 hodiny tryskou 0,25 mm), tak jsem zase trochu čuchnul k zámečnické. Začal jsem tvořit vodící kola. A tak jsem vzal své CNC (rozuměj soustruh, ruční frézku a jehlový pilník) a dopáchal jsem první vodící kolo:
Zatím to v pásu sedí. Uvidíme, jak to bude v návaznosti na kladky, pojezdová kola, ale hlavně na kolo hnací. To budu muset ještě středit. Ale doufám, že to dám.
P.S.: Jak vidno, materiál je hliník. Otvor je 7 mm na ložisko 4x7x2 mm, které mi snad brzy z E-shopu dodají
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Šikulka .....
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Pěkná práce