BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
- CuMeL
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 826
- Registrován: 29 bře 2018, 15:21
- 6
- Lokalita: České Budějovice
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Díky za tip, ale bohužel jak jsem koukal, tak ho nemají skladem. Snad se dočkám.
Jinak jsem dodělal plechařinu na spodní části korby. Přidělal jsem přední spodní pancíř:
A takhle to vypadá uvnitř:
Jinak jsem dodělal plechařinu na spodní části korby. Přidělal jsem přední spodní pancíř:
A takhle to vypadá uvnitř:
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Miro.....smekám i skalp co mám pod kloboukem.........jedeš fakt parádně a už teď je to luxusní. Tohle bych také rád uměl z ničeho postavit takovou krásku Akorát já bych volil T-72M4Cz a na BVP by jsme se shodli
- CuMeL
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 826
- Registrován: 29 bře 2018, 15:21
- 6
- Lokalita: České Budějovice
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Martine, díky za chválu. To víš, že jsem o té T-72M4 uvažoval, ale dal jsem si pionýrský slib, že postavím všechno, na co jsem měl kdysi řidičák (teda spíš zelenou vložku do civilního řůžovoučkého řidičáku, kterou jsem si schoval a zalisoval do plastu, protože léty dostala v peněžence dost zabrat). Ale s M-čtverkou jsem nejezdil.
Mám tam:
- T-54, T-55 (a jejich verze a modifikace nepočítám),
- T-72 (totéž, co výše)
- BVP-1 či 2
- OT-64 (SKOT)
A tím, že mám na vojně udělané "Céčko" v řidičáku (včetně přívěsů, tzn. i "éčko", tak kolové techniky je nepočítaně). Namátkou mě napadá, že jsem jezdil i se Zilem-131 (když jsem jezdil měnit prádlo) nebo UAZem 469 a od tatrovky je to počínaje číslem T-805 (tzv. spojovací Kachna), Tatra-111 (cisterna), T-138, T-148, T-815 (osmikolka - valníky) a pochopitelně všechny modely Praga V3S tzn. valníky i skříňové Pajdy.
Takže ve finále mám do smrti co dělat, ale spíš inklinuji k těm pásům, takže, pokud bude další možnost něco tvořit, tak bych šel asi do T-55, ale aby to nebylo tak snadné, tak verzi VT-55, protože bych chtěl, aby ten model byl něčím v této republice výjimečný. Ale to ukáže čas, protože je ho čím dál tím míň. A taky záleží na Vás kamarádech, do čeho mě po dokončení BVP-2 zase "uvrtáte". Už jsem byl skoro přesvědčen, že by další model by mohla být "véeska", ale mě ty kola moc neberou.
Uvidíme, řekl slepej a šel do kina na němej film
Mám tam:
- T-54, T-55 (a jejich verze a modifikace nepočítám),
- T-72 (totéž, co výše)
- BVP-1 či 2
- OT-64 (SKOT)
A tím, že mám na vojně udělané "Céčko" v řidičáku (včetně přívěsů, tzn. i "éčko", tak kolové techniky je nepočítaně). Namátkou mě napadá, že jsem jezdil i se Zilem-131 (když jsem jezdil měnit prádlo) nebo UAZem 469 a od tatrovky je to počínaje číslem T-805 (tzv. spojovací Kachna), Tatra-111 (cisterna), T-138, T-148, T-815 (osmikolka - valníky) a pochopitelně všechny modely Praga V3S tzn. valníky i skříňové Pajdy.
Takže ve finále mám do smrti co dělat, ale spíš inklinuji k těm pásům, takže, pokud bude další možnost něco tvořit, tak bych šel asi do T-55, ale aby to nebylo tak snadné, tak verzi VT-55, protože bych chtěl, aby ten model byl něčím v této republice výjimečný. Ale to ukáže čas, protože je ho čím dál tím míň. A taky záleží na Vás kamarádech, do čeho mě po dokončení BVP-2 zase "uvrtáte". Už jsem byl skoro přesvědčen, že by další model by mohla být "véeska", ale mě ty kola moc neberou.
Uvidíme, řekl slepej a šel do kina na němej film
Naposledy upravil(a) CuMeL dne 18 úno 2022, 21:35, celkem upraveno 1 x.
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Míro neboj já se Ti o "zábavu" postarám, když Ti to tak parádně jde!
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
T-55 je jeden z mých snů, na vojně s ní jezdil táta, a vždycky na to rád vzpomíná, tak bych mu někdy chtěl udělat radost a vyrobit model podle jeho tanku
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Miro určitě udělej co Tě bude bavit a na co budeš mít chuť, VT-55 určitě není špatná volba, na tom jsem strávil asi nejvíc času za rajčákama, já osobně plánuju někdy v budoucnu svoji "hodonínskou" 319 T-54AM2K........Hoben+upgrade set na Kladivo od Korejců.......tu jsem měl nejradši i když jsem s ní jezdil jen na střelby aby jsme dělali vásledek Hele ale ani ta PADKa by nebyla špatná, chudiny jezdí dodnes a je to nejrychlejší auto na útvaru dycky protože kromě vedoucího UAZu jede dycky na čele kolony a ve Vyškovském kopci se za ní zadíraly i Tatry 815
- CuMeL
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 826
- Registrován: 29 bře 2018, 15:21
- 6
- Lokalita: České Budějovice
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Tak osmsetpětky byly vždycky na zádi - zkrátka ty spojovací potvory nestíhaly. Já jezdil s pajdou na konci kolony a vždycky mě akorát zdržovaly. Nedej bože, když jsem je musel vzít na tyč do vleku. A to mnohdy nešlo, když jsem už měl zavěšenej za sebou svůj milovaný přívěs A3S.
Ale dost horlivosti k dalším projektům. Musím dodělat tohle. A bude to, si myslím, pekelný oříšek. Už je sám o sobě problém, abych dost věrně napodobil pérování. To nebude tak lehké, jak to v reálu vypadá. Zkrátka elektromotory se v bloku (při snaze je prudce zastavit) nechovají stejně, jak když řidič BVP šlápne prudce na brzdu, aby BVP čumákem políbilo matičku zem (přesně jako vidno z videa na youtube, jak poslal páně kremak).
Ale dost horlivosti k dalším projektům. Musím dodělat tohle. A bude to, si myslím, pekelný oříšek. Už je sám o sobě problém, abych dost věrně napodobil pérování. To nebude tak lehké, jak to v reálu vypadá. Zkrátka elektromotory se v bloku (při snaze je prudce zastavit) nechovají stejně, jak když řidič BVP šlápne prudce na brzdu, aby BVP čumákem políbilo matičku zem (přesně jako vidno z videa na youtube, jak poslal páně kremak).
- CuMeL
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 826
- Registrován: 29 bře 2018, 15:21
- 6
- Lokalita: České Budějovice
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Ale abych upřesnil (tak trochu technicky), co zamýšlím z pohledu ramen pojezdových kol na jejich následnému pérování.
Tak posílám fotky, jak to mám namyšlené.
Takhle vypadá zasunuté rameno pojezdového kola do korby, které není ničím jištěné prosti vysunutí:
a takhle je zajištěné plastovým dílkem proti vysunutí (jak vidno, tak plast brání vysunutí ramene díky výčnělkům na rameni)
no a na nakonec přijde další zasunutý plastový dílek, který omezí rozsah výkyvu ramene, aby se mi ramena hýbala v požadovaném úhlu -10 až -45°, tzn., aby se mi tlumiče ve spodní poloze nevysunuly víc, než je zdrávo:
Ono to není moc vidět, ale tenhle dílek zajišťuje, aby rameno pojezdového kola nemohlo vybočit mimo předem určené úhlové rozmezí, tzn. že v případě zvednutí modelu ze země se rameno nesklonilo dolů víc, než je potřeba a nevysunulo tlumič z jeho maximálního možného stavu, což by znamenalo, že bych musel po každém zvednutí modelu zasouvat tlumiče, tam, kam patří, což by bylo nemilé.
No a proto jsem nechal ty úchytové šroubky pouzder ramen tak dlouhé, abych je na konci mohl pojistit matičkou M2
Tak posílám fotky, jak to mám namyšlené.
Takhle vypadá zasunuté rameno pojezdového kola do korby, které není ničím jištěné prosti vysunutí:
a takhle je zajištěné plastovým dílkem proti vysunutí (jak vidno, tak plast brání vysunutí ramene díky výčnělkům na rameni)
no a na nakonec přijde další zasunutý plastový dílek, který omezí rozsah výkyvu ramene, aby se mi ramena hýbala v požadovaném úhlu -10 až -45°, tzn., aby se mi tlumiče ve spodní poloze nevysunuly víc, než je zdrávo:
Ono to není moc vidět, ale tenhle dílek zajišťuje, aby rameno pojezdového kola nemohlo vybočit mimo předem určené úhlové rozmezí, tzn. že v případě zvednutí modelu ze země se rameno nesklonilo dolů víc, než je potřeba a nevysunulo tlumič z jeho maximálního možného stavu, což by znamenalo, že bych musel po každém zvednutí modelu zasouvat tlumiče, tam, kam patří, což by bylo nemilé.
No a proto jsem nechal ty úchytové šroubky pouzder ramen tak dlouhé, abych je na konci mohl pojistit matičkou M2
Naposledy upravil(a) CuMeL dne 19 úno 2022, 12:10, celkem upraveno 1 x.
- CuMeL
- PzKpfw V - Panther
- Příspěvky: 826
- Registrován: 29 bře 2018, 15:21
- 6
- Lokalita: České Budějovice
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Jinak, když už je řeč o tlumičích, tak jsem musel vyřešit drobný problém, aby se neodírala barva při zasouvání. Tak jsem uvnitř tlumiče udělal osazení, na kterém to celé běhá a spodní nabarvená část tlumiče se vůbec nebude dotýkat horní části:
Re: BVP-2 ČSLA 1/16 vlastní výroba
Cumlíku, vymyslels to zajímavě.
Já bych se ale stejně obával, že to nebude stačit, protože to nebude běhat úplně v ose a pokud se horní a dolní uložení nebude úplně volně otáčet okolo čepu, tak se to podle mě stejně bude mít tendenci křížit při propružení. Jako se to děje u spousty normálních tlumičů, např. když uložení v silentbloku klade třením odpor při výkyvu, nebo je uložení špatně vyřešené konstrukčně...
Ale napadlo mě ještě, navíc k tomu osazení, tu spodní část nechat z plného materiálu a v ose vyvrtat díru. Do té díry by se jako protikus z horní poloviny zasouval nějaký trn, který by pomáhal vedení v ose a omezoval vzájemné kývání obou částí.. Případně ještě otvor spodního dílu vypouzdřit trubičkou aby se to tak rychle nevymlelo a namáznout to...
Jen to je takovej nápad, neber to zle
Snad jsem to popsal srozumitelně..